MartinS said:
@Pedda: Ska jag in i en cage och få en entärning krävs att jag före det hoppar in med en eller två guardgrodor med guard. Enligt min erfarenhet lyckas denna taktik ganska sällan. Ofta blir resultatet att alla känsliga spelare är utsatta för en hel runda av en massa gratisblocks från motståndaren. Med Strip Ball på en AG4 catcher, hoppar jag in på 2+, slår två tärningar och hoppas att det inte blir någon skalle. Det är ganska stor chans att det lyckas. Jag har då resten av mitt lag att ta bollen, passa och säkra upp.
Men du kanske har rätt. Kick kanske?
inforthepain said:Oj, ah då kanske det inte är lika nödvändigt. Trodde inte laget var så utvecklat. Hmm får suga på den lite till. Annars få du in denna DTn där du vill ganska safe.
inforthepain said:Asså Equilibri :D Jag vet inte hur du skulle spela slann men antar att du brukar börja dina lag med:
4x blitzers
7x linemen
2x rerolls
De är ganska dyra och tar ett tag att köpa in alla ifall man väljer att börja med krox/catchers för de tenderar att avlida utan block och andra vettiga skills :D
brocCooLi said:efter DT föreslår jag sneaky git och dirty player på dubbel :D
MartinS said:vad ska jag välja?
It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Swedish Blood Bowl Alliance drivs med donationer. Hjälp oss att hålla SweBBA uppe genom att donera. 50 kronor om året eller så vore väldigt uppskattat!
Swish till 076-3184149 går också bra. Mail till admin: magnus punkt lyrberg snabel-a gmail punkt com