inforthepain said:Anmäler mig med Danka Döingar (Undead)
Hade glömt bort detta, men det sved uppenbarligen. Ledsen om jag orsakar manfall hos er på Västkusten, men tyckte det var lite väl barnsligt. Vi hade en liknande incident här uppe för några år sedan med en överdrivet drogromantisk coach. Samma problematik, och tyvärr samma slut på historien.KOBOLDKUNGEN said:Klar det är en nazireferens, det är är ju ett nazivampyrlag och ja det tycker jag är rätt coolt. Men jag hoppar säsongen, känner att jag inte hinner ändå plus att jag inte tål människor som ser nazister överallt.
"Jag säger rakt ut att förkortningen NSDAP är en nazireferens" är mycket riktigt ingen insinuation men den kommentaren fanns inte när insinuationer nämndes och det var inte heller Pellevins kommentar jag i första hand syftade till. Spännande att insinuationerna dessutom kommer från folk som inte ens spelar i ligan. Inget liv så näthatar och letar nazister mycket?
Jag har spelat detta lag i mer än 10 år och det började med att jag ramlade på en Hitler-figur i samband med att jag letade figurer och idén var född, p g a tidigare nämnda koppling mellan just nazister och vampyrer. Laget är målat i SS- och SA-färger och namngivna därefter, både lag och spelare.
PluTT said:Mattias: Ska jag betala för min star player även om jag fick walk over?
brocCooLi said:
PluTT said:Mattias: Ska jag betala för min star player även om jag fick walk over?
ska den inte betalas för varje match? och eftersom du får pengar för matchen/wo så borde du väl betala?
har dock inte kollat reglerna så vet inte exakt vad det står där. men så skulle jag nog kört. men @Melisqus har veto.
It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Swedish Blood Bowl Alliance drivs med donationer. Hjälp oss att hålla SweBBA uppe genom att donera.
40 kronor om året eller så vore väldigt uppskattat!