Death Zone Two
  • Den släpps redan nästa vecka. Alltid kul att läsa, och en del saker ser kul ut, som regler för lagets egen stadion. Men när de snackar nya skills och Star players kan jag inte låta bli att osäkra min revolver.

• The Official Blood Bowl reference guide – an up-to-date summary of available teams, and a Skills Update featuring some corrections, clarifications and new skills following feedback from the Blood Bowl community

Undrar vad man saknar för skills?

Fan Favourite?
  • Förra gången de diskuterat med communitien blev det weeping dagger.
  • Man kan ju hoppas att nya skills innebär ombyggnad av gamla och kanske en rename eller två?
  • Det känns som det skulle kunna bli en till secret weapon skill. Jag är högst osäker på vad det är för vapen dock.
  • Hmm... kanske lite intressant. ;)
  • Frantic said:

Hmm... kanske lite intressant. ;)

Jag väntar med att spika Buzzqvarna-reglerna tills jag läst vad som finns i denna bok.
  • Har bokat den ifall ni övriga Umeister inte gjort det. Hämtar den på lördag var det väl ...
  • Jag hoppas också på nya secret weapons.
    Kanske pump wagons?
  • suncar said:

Jag hoppas också på nya secret weapons.
    Kanske pump wagons?

Oh, jag har en liggandes :D
  • suncar said:

Jag hoppas också på nya secret weapons.
    Kanske pump wagons?

En doom diver skulle inte vara helt fel. Helst med en motorsåg i handen också.
  • doomdivers!
    Vore kalaskul ju

• Hur skulle doomdivers funka regeltekniskt?
  • De finns i stunty leeg. MA2. Själva katapulten, den slänger rostrade gobbosar.
  • Doom Diver Duds
    Throw-In template for 4 scatters. AV8
  • Fick just en fin bild på Goblin-rostret skickat till mig. Både 'Ooligan (Disturbing Precence, Fan Favourite) och Doom Diver (Swoop-skill) verkar dyka upp som nya spelare i laget.
  • Stareater said:

Fick just en fin bild på Goblin-rostret skickat till mig. Både 'Ooligan (Disturbing Precence, Fan Favourite) och Doom Diver (Swoop-skill) verkar dyka upp som nya spelare i laget.

Ordinarei, eller starplayers?

• Stareater said:

Fick just en fin bild på Goblin-rostret skickat till mig. Både 'Ooligan (Disturbing Precence, Fan Favourite) och Doom Diver (Swoop-skill) verkar dyka upp som nya spelare i laget.

Dela med dig!!!!!!!

• Ordinarie.
  • image

@khanmank har boken i sina händer och vet mer...
  • Tackar
  • Har du mer godis :-)
  • Wooot! Så jäkla fett ju.
    Hur funkar swoopskill? jag vill jättejättejättegärna spela med gobbosar igen nu
  • Info från hemlig källa...

Läste bara men det kommer fler star players. Flera alver vi inte sett tidigare. Ett tvillingpar och en till. Och det var ju bild på en tjej här nyss och hon kostade inte 410' utan 220'

En tjock råtta också typ mv 5 st 4 eller ditåt

• gaah! Jag som hoppades att trollen äntligen skulle få slippa Loner!

Ser intressant ut med Swoop!
  • Doom diver blir ju awesome!
  • smygläste i tidningen i dag och chaos pact får en ny orc renegade. kommer dessa regler föras över till stockbowls liga så jag kan köpa en orc till nästa match eller får jag starta ett nytt lag? hur funkar det med andra ändringar?
  • Nu har jag beställt två klassiska 'Ooligans från 88. Jag kommer endast behöva en själv, så om någon är intresserad så har jag en till. Men de var dyra.
  • Pellevin said:

Nu har jag beställt två klassiska 'Ooligans från 88. Jag kommer endast behöva en själv, så om någon är intresserad så har jag en till. Men de var dyra.

Jag är intresserad!

• Melisqus said:

Pellevin said:

Nu har jag beställt två klassiska 'Ooligans från 88. Jag kommer endast behöva en själv, så om någon är intresserad så har jag en till. Men de var dyra.

Jag är intresserad!
    Priset blev 300kr per figur. Fortfarande intresserad?
  • Buckan said:

smygläste i tidningen i dag och chaos pact får en ny orc renegade. kommer dessa regler föras över till stockbowls liga så jag kan köpa en orc till nästa match eller får jag starta ett nytt lag? hur funkar det med andra ändringar?

Gött med orcher i pactlaget ju. Blir bättre mongrel hordekänsla då, nu blev jag sugen även på ett sånt.
    Tror att regelförändringar inte händer mitt i säsongen, så du får nog vänta till höst iaf.

För oss som är lite nyfikna och inte orkar vänta tills det släpps på lördag, tjuvläste du också om hur swoopregeln funkade?

• jag hann bara läsa detta för rosters stod längst bak i boken och jag läser som japaner, nyheten verkar vara lite exklusivt av andra bb-forum att döma. sen rycktes boken ur händerna på mig. hade gärna sett en liten chaos dwarf faktiskt men har ju en nice 1st ed orc som gör en rolig pose som visar hur han tappar bollen så allt är klart.
    image

när ändringar som dessa kommer upp mitt under ligor hur tar ni ställning då? måste de röstas in av spelarrådet? eller får man ta dem redan i reserve bowl?

förstår om positonals får nya skills eller liknande som inte går ändra, men om ett pactlag av får en till renegade som inte är en bigguy utan en linemen med + i av, som passar lagets fluff och syfte. och inte förändrar avsevärt heller. även goblins nya secret weapon. det är ju bara en omgång in i ligan. för det tas in nya starplayers?
  • Cool orch! Väldigt passande.

Nya starplayers dyker nog inte heller upp mitt i säsongen. Det är ju lite nytt scenario, gw har inte brytt sig om spelet på väldigt länge. Så svårt att säga hur man brukar göra.
    Till syvende och sist är det commish som bestämmer, spelarråden är rådgörande
  • Jag har funderat på just detta sedan jag fick reda på att Goblins får nya positionals.

Min plan är att denna helg föreslå för styrelsen att vi genast tar in rosterändringarna.

Star Players har vi redan etablerat ett system för: när NAF godkänner nya lägger vi in dem, och kungör det på detta forum.
  • Pellevin said:

Jag har funderat på just detta sedan jag fick reda på att Goblins får nya positionals.

Min plan är att denna helg föreslå för styrelsen att vi genast tar in rosterändringarna.

Star Players har vi redan etablerat ett system för: när NAF godkänner nya lägger vi in dem, och kungör det på detta forum.

Wohoo! Ännu bättre ju!
    Hipp hurra för Commish och leve styrelsen!
  • Placeras ut, tar upp en ruta, kan skjuta iväg en goblin på samma sätt ett troll kastar, till skillnad för
    Pellevin said:

Vilka är det? Är det typ goblin som håller i en banderoll/halsduk?

Isf har jag ju redan en :)
  • Ja precis, är väl nr 2 och 8 på bilden
  • De liknar nr 8.
  • Jag är sugen på nr 8. @pellevin
  • Spontant känner jag att rosterförändringar under pågående säsong är den dålig sak.
  • Gwyn said:

Men inte i DZ2. Will be back kontra Are back. Betyder alltså att de kommer i en framtida DZ

Edit: Har DZ2 i min hand och det finns inga trollkarlar

• Det finns en wizard apprentice som är något farlig :-)
  • Ja, det finns det, men jag tolkade @gwyn som att hen menade wizards som en inducement.
  • Om inte jag läst helt fel, det är väl "nya" wizarden? Kostar 80, tillgänglig för alla lag tillsamman med de andra nya inducementen.

Det finns ju en del som heter "new optional rules" och en som heter "new rules".
  • Du har helt rätt @tjub. Jag missade att en del var optional och en del helt enkelt nya regler.

Då är det en form av wizard, fast sämre, fast för varje halvlek, fast billigare.
  • Och om båda köper honom så blir det starplayer fenomen och snubben drar med alla cashen
  • Från början var jag negativ till doom divern eftersom den gör det enklare att göra OTTD, men sen såg jag dodge-restriktionerna och då blev jag betydligt mer positiv. Ännu senare insåg jag dock att om motståndarna har färre än 10 pers på plan (vilket är lätt hänt mot gobbos), så behöver inte doom divern inte nödvändigtvis dodga för att göra en OTTD. Nu är jag återigen negativ, även om den verkar rolig runda 1-7 och 9-15 :)
  • @Mooselord jag har tänkt i liknande banor, men har svårt att tro att gobbos blir OP bara för att de blir lite bättre på OTT.
  • Doom diver kommer bli en ascool figur och det är precis vad Gobbos behöver. Har inte tänkt så mycket kring reglerna än utan skulle behöva speltestas lite för att se hur bra den är kontra vad den kostar. Synd att trollen fortfarande har loner dock...