Buzzqvarna Cup 2517, August 12, Umeå
  • Det var fantastiskt roligt hela turneringen! Mitt mål var att prestera bättre än mina Ogres gjorde för några år sedan och det målet nådde jag redan i första matchen
  • Det var fantastiskt roligt hela turneringen! Mitt mål var att prestera bättre än mina Ogres gjorde för några år sedan och det målet nådde jag redan i första matchen

Jag hade skoj med att arrangera det hela, och det värmer att höra att övriga också hade roligt.

Det är för övrigt det grymmaste Ogre-lag jag sett. Synd bara att du inte hade råd med några skills eller rerolls.

• Tack @Stareater för en mycket bra och rolig turnering. Hade väldigt roligt igår.

Och @Frantic, jo Klas TD var nog sjuk. Meeeeen @rimtussens TD som (utan att räkna med bollscatter) i slutändan landade på 1% utan rr gjorde att jag kände att Nuffle kanske var på hans sida just då :D. Undrar vad procenten blir med ballscatter? 0,5%? 0,3? image
  • Det kan vi ju räkna på. Hur behövde bollen studsa för att vara lyckad?
  • @Snow om inte ihåg exakt. Men, som det var nu behövde han ju "bara" göra en GFI för att göra en handover till en Gobbo.

Sen har jag inte räknat in att hans första chainsaw där (action 2+) skulle breaka armour på en av mina orker. Så det blir nog ännu lägre odds :D Jebus!

*Edit* Räknade in sågens armour break. Då landade vi på stadiga 0,327%, såklart utan ballscatter inräknat :D.
  • @Bonefinger, det där är ju inte tur, det är dåligt försvarsspel :P

Såg för övrigt att naf.net redan registrerat resultatet.
  • @frantic jo, men man måste ju ha något att skylla på.
  • @frantic jo, men man måste ju ha något att skylla på.

Helt rätt :)
  • I och för sig. Det var en lyckad OTT med trollet på linjen och du fick perfect defense samt att kastad Goblin nailade landningen i tre tackle zones.

Å andra sidan utnyttjade han ju bara den enda svagheten i ditt försvar: du hade gett honom exakt en runda att göra mål på. Vad annars ska man göra? Skönt att det vi gör på träning också funkar på match
  • @Bonefinger, det där är ju inte tur, det är dåligt försvarsspel :P

Precis. En miss i försvarstaktiken. Hade du sågat eller foulat trollet (eller alla goblins) till CAS-båset rundorna innan hade detta aldrig kunnat hända. :P
  • Stareater said:

@Bonefinger, det där är ju inte tur, det är dåligt försvarsspel :P

Precis. En miss i försvarstaktiken. Hade du sågat eller foulat trollet (eller alla goblins) till CAS-båset rundorna innan hade detta aldrig kunnat hända. :P

Åhh, att jag alltid ska tänka så dåligt. Finns det någon kurs man kan gå? :D

• Åhh, att jag alltid ska tänka så dåligt. Finns det någon kurs man kan gå? :D

Ett par säsonger med ett lag där snitt-ag är lägre än 2.5 och så kommer du att vara fullärd och sluta med tokigheter som att vinna "Most touchdowns" med Orcs. :)
  • Stareater said:

Ett par säsonger med ett lag där snitt-ag är lägre än 2.5 och så kommer du att vara fullärd och sluta med tokigheter som att vinna "Most touchdowns" med Orcs. :)

Det är ju inte mitt fel att mitt bash tydligen var dash.

• Stareater said:

Det är ju inte mitt fel att mitt bash tydligen var dash.

Sant, du är ju trots allt en "ny röst" för dem att lyssna till :)

• Oy! Lite sent men det tog ett tag att bli godkänd till forumet. Tänkte bara tacka för en riktigt kul lördag! Piteå-gänget lär komma tillbaka vid nästa arrangemang i Umeå, jag vet då att jag kommer :) Tack för den vänliga inställningen till oss som fortfarande är rookies i bb sammanhang, det gav mer energi till spelandet på hemmaplan att få träffa fler entusiaster.
  • Zimeries said:

Oy! Lite sent men det tog ett tag att bli godkänd till forumet. Tänkte bara tacka för en riktigt kul lördag! Piteå-gänget lär komma tillbaka vid nästa arrangemang i Umeå, jag vet då att jag kommer :) Tack för den vänliga inställningen till oss som fortfarande är rookies i bb sammanhang, det gav mer energi till spelandet på hemmaplan att få träffa fler entusiaster.

Ruskigt kul att ni dök upp :)

Då ses vi i början av Januari då, för då är det dags för doubt! :)

Vill du börja knåpa roster etc och läsa på om reglerna inför den så kan du titta här.

Det är förra årets hemsida för doubt, men det är samma regler, bara datumet som kommer att ändras :)

• Ruskigt kul att ni dök upp :)

Då ses vi i början av Januari då, för då är det dags för doubt! :)

Vill du börja knåpa roster etc och läsa på om reglerna inför den så kan du titta här.

Det är förra årets hemsida för doubt, men det är samma regler, bara datumet som kommer att ändras :)

Absolut! Såklart redan börjat knåpa, även om det känns lite ledsamt att min Rogre inte kan plocka med sig motorsågen då han blivit så fäst sig vid den vid det här laget :D. På tal om Rogren, kollade upp det här med Blitz i kontrast mot Wild animal i DZ1/DZ2(Det passar sig kanske bättre i en tråd om regler men vill minnas att det var någon som påtalade under turneringen att de inte kan blitza med +2 på rollen utan att det bara gäller på block). Där står det att de har plus på rollen både under blitz action respektive block, så jag vill bara kolla med er om som är insatta om det är en uppdatering på reglerna eller något annat jag missat :D Jag gillar att blitza med herrn så försöker reda ut det här. :D
  • Blitz är alltid 2+ men jag vill minnas att frågan var om wild animal går med på att foula på 2+ (Vilket inte går, 4+ är vad som gäller )

Eller denna fråga kanske ställdes vid ett annat tillfälle.
  • Det är 4+ som gäller på foul (om ni inte kommit fram till det redan). Fluffmässigt så hade det kanske varit bättre med 2+, men i så fall skulle man antagligen köra foul action, utan att faktiskt foula, mest hela tiden när man bara vill flytta Rat Ogren. Det hade varit lite fånigt.
  • Ja så var det nog! Minne som en guldfisk, men gött! Då har jag fått den regeln klar för mig så jag undviker förvirring här hemma :D
  • Mooselord said:

Det är 4+ som gäller på foul (om ni inte kommit fram till det redan). Fluffmässigt så hade det kanske varit bättre med 2+, men i så fall skulle man antagligen köra foul action, utan att faktiskt foula, mest hela tiden när man bara vill flytta Rat Ogren. Det hade varit lite fånigt.

Japp, det var "glasklart" för oss rutinerade rävar :)