Zeke73 said:...Min upplevelse är att Dirty Tricks känns bättre än de andra högarna och därför föreslår jag att man måste dra alla sina gratiskort ur olika högar.
Pellevin said:Den som anförde det argumentet beskrev en match han spelat med en vanlig kortlek, och det lät inte trevligt.
Mooselord said:Jag har lite svårt för argumentet att det är dåligt för att det är en pryl till som behövs. Det funkar alldeles utmärkt att använda en vanlig 52 korts spelkortlek och de harväl de flesta i alla fall.
Jox said:Har också spelat med kortlek och regelboken och i min mening förstör korten lite av flytet.
Man sitter mest och kollar på när man ska spela dom och hur dom funkar.
Att då bläddra i regelboken inför varje turn gör ju inte matchen varken smidigare eller roligare.
Pellevin said:Såvitt jag vet har de flesta av oss inte de nya korten. Jag slutade intressera mig för dem när det blev klart i grundsetet dels att många kort var obalanserade, och dels att det hade blivit ett samlarkortspel.
Vi har också impacts lekar, men om du inte har en egen uppsättning, och inte spelar i vår ordinarie lokal, så funkar det sämre.
DavidD said:Liten regelfråga; om man köper ett kort på inducements, får man välja exakt vilket kort man vill ha då?
Som reglerna är formulerade nu får man endast dra ur de lekar som finns beskrivna i CRP.z3bb3 said:Med det sagt, så FÅR man väl dra kort från nya lekarna i Stockbowl, om man så vill?
z3bb3 said:Reflektion värd att nämna också, är att kort (enligt mig) faktiskt också gynnar de lite sämre lagen, som annars "borde" förlora.
Pellevin said:Jag tycker det @stashman föreslår låter intressant. Vad säger ni om att man får välja vilka kort man kör med i open, nya eller gamla?
It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!
Swedish Blood Bowl Alliance drivs med donationer. Hjälp oss att hålla SweBBA uppe genom att donera.
40 kronor om året eller så vore väldigt uppskattat!