Säsong 23
  • Har ni funderat att jobba med handikapp?

t.ex: Att halflingslag börjar varje match med 3-0, eller liknande?

EDIT: För övrigt har jag beställt en motorsågsgubbe enbart till min match mot Zekes orcher i höst. Funderade på att ringa och meddela honom det, men det hade nog varit riktigt sjukt. Tar det här på messageboard istället. :)

Jag har även en liten sång jag ska sjunga när motorsågsgubben ska såga...
  • Martin08 said:

Har ni funderat att jobba med handikapp?

t.ex: Att halflingslag börjar varje match med 3-0, eller liknande?

Inte vad jag känner till. På turneringar är det ofta handikappsystem i varierande grad, men jag har inte sett det i ligor. Jag tror inte det är helt lätt att implementera på ett vettigt sätt. Ett problem är att vissa lag är bra i olika delar av TV-spannet. Amazoner är skitbra från scratvh, men rätt mänskliga på höga TV:n. Chaos är dåliga från början och (nästan bokstavligt talat) omänskliga vid höga TV:n. Stuntylag (Ogre, Halfling, Gobbos) är dåliga på alla TV:n i och för sig.

Personligen håller jag gärna handikapp borta från ligan. Däremot borde halflings få rostra en chef, och goblins rostra bribes, men det är delvis en annan sak :)

• Martin08 said:

EDIT: För övrigt har jag beställt en motorsågsgubbe enbart till min match mot Zekes orcher i höst. Funderade på att ringa och meddela honom det, men det hade nog varit riktigt sjukt. Tar det här på messageboard istället. :)

Jag har även en liten sång jag ska sjunga när motorsågsgubben ska såga...

Haha! Ser fram emot att få höra din sång... fram till att motorsågskillen snubblar och karvar upp sig själv. :-)

• Zeke73 said:

Haha! Ser fram emot att få höra din sång... fram till att motorsågskillen snubblar och karvar upp sig själv. :-)

Jag gissar att Martin kör på Johnny Cash https://www.youtube.com/watch?v=EdSIlVZhsDw
  • Handikapp=inducements
  • Mooselord said:

Zeke73 said:

Jag gissar att Martin kör på Johnny Cash https://www.youtube.com/watch?v=EdSIlVZhsDw

Jag stjäl låten till Helmut imorgon mot Gywn!
    Kommer att behövs mot hans dopade Bull Centaur....

Samt med lite finsk röst
    "Int rispa, bara stjära djupt"

Men med min tur så kommer 1 komma i första attacken med Helmut.... :-)

• Oooohh hittade denna fina klassiker...

The Monkeys - im a beliver
    https://youtu.be/_DQBtCW_1i8

"Then i sawed her face, now im a beliver...."
  • coma said:

Jag är svår att sänka så kör på! :)

Challenge accepted!

Ditt förslag innebär att fjorton coacher får vänta ut en rond utan att spela. Det innebär också att turen blir oerhört viktig då du endast möter drygt hälften av de andra deltagarna i din grupp. Så den femte bästa i en grupp kan glida in på första plats, utan att möta någon av de fyra bättre coacherna. På vilket sätt är det en förbättring?
  • Snacket på stan går att PCASBRA! spöade Ozt igår. Hårt! :)
    Jag blev givetvis jätteglad.

Delar gärna med mig av bilden efter Ozt första omgång.
    Pitchinvasion och allmänt mayhem. Människorna har här 2 spelare som står upp första draget. Dvs en jobbig start.
    Tack för en bra och trevlig match. :)

Spoiler:
    image

Länk till stor bild: https://ibb.co/mY94DF
  • Grattis!
  • Hej igen. :)

Glad midsommar alla!
    Regelfråga:
    Motorsågsdudern utför inte en foul action när han svingar sin motorsåg?

Däremot kan han foula med motorsågen och få bonus på armorslaget.

Dvs med en motorsåg i laget kan man utföra:
    1 blitz
    1 foul
    1 motorsågning?

Tack för svar.
  • Martin08 said:

Hej igen. :)

Glad midsommar alla!
    Regelfråga:
    Motorsågsdudern utför inte en foul action när han svingar sin motorsåg?

Däremot kan han foula med motorsågen och få bonus på armorslaget.

Dvs med en motorsåg i laget kan man utföra:
    1 blitz
    1 foul
    1 motorsågning?

Tack för svar.

Motorsågen kan:

Blocka.
    Blitza
    Foula

Om den gör nått av detta så räkna det som en action fast man använder motorsågsreglena istället.

Så om du flyttar dig och motorsågar en stående spelare så blir det en blitz.
    Om du motorsågar en liggande spelare så blir det en foul
    Står du stilla och "blockar" så blir det en vanlig motorsågning.

Känns det som svar på din fråga?

Glad midsommar
  • Tack för snabbt svar!

Det hjälpte till under spelet.

EDIT: En till regelfråga:
    Kickofftabellen utspelar sig innan bollen har landat.
    Betyder det att om det under en blitzmove så landar inte bollen förrän i slutet av blitzen?

Idag så fick jag användning av diving catch på ett exemplariskt sätt, men har för mig att vi har gjort annorlunda andra matcher.

Glad Midsommar!
  • Det stämmer att bollen fortfarande är i luften under en Blitz. Du kan alltså inte plocka upp den då.
  • @ozt
    Vad sägs om att spela vår ligamatch denna söndag på Alpha?
    Jag kommer för närvarande inte åt min mail, så vi får komma fram till detaljerna här.
    /Tobbe
  • Jag skickade ett PM här på swebba för vidare planering, @NastyUnicorn
  • Hej alla!

Spelade mot Mago igår och det var som alltid en ytterst kul, spännande match och Mago är en bra snubbe. Mycket trevligt.
    Tack för en bra match.

Tänkte bara nämna för de som inte har mött honom än att han hatar uttrycket dvärgar.
    Kan vara bra att vara förvarnad. Små människor kunde man nämna om hans lag, och gjorde man inte det blev det tryckt, nästan aggressiv stämning.

Och det hela handlar juh om att ha trevligt under matcherna så det är bara ett tips för er andra inför kommande liga och slutspelsmatcherna.

Kanske något vi ska ta upp på spelarmötet inför kommande serier också,
    Ett lokalt namnbyte "GWs dwarfs" så coacher inte ska känna sig förnärmade att välja ett lag bara för det har ett kränkande namn... :)

Trevlig helg!
  • Martin, du nämnde ju också en regeländring angående Claws!
    Då du tyckte att Claws borde klassas som Obvius weapon samt No Hands och efter varje användning av Claws blir spelaren skickad till reservboxen för kloklippning :-)
  • Mago är shysst.
    Något helt annat; hur funkar Prehensive Tale vs Stunty?
  • Svansen funkar som vanligt. En goblin dodgar på 4+ om den står bredvid en krox.

• Så nu var det färdigspelat för mig denna säsong.
    Tack för fantastiska matcher. Jag har haft superkul.

Nu återstår frågan om jag ska spela Dwarfs eller skaven i säsong 24
  • Kör Skaven rookies så möter du mitt rookie-lag. Det blir kul.
  • Svedmyraskogen Saviours har nu spelat klart sin sista match av den vanliga säsongen.

Började första turnen med att rulla quadskull med +st wardancern och cassa mig själv. Skrapade dock ihop en 2-1 vinst och med detta blev resultatet 7 vinster och 0 förluster! Vi ser fram emot slutspelet!

Tack alla för en rolig liga!

(slut på skrytpost)
  • Du borde nog också nämna att du inte förlorat en enda spelare på hela säsongen, och att hela laget är uppskillat. Kan dock bli svettigt att köpa tillbaka alla mysspelarna.
  • Hur ser det ut med slutspel och ev reserves rumble?
  • Pellevin said:

Du borde nog också nämna att du inte förlorat en enda spelare på hela säsongen, och att hela laget är uppskillat. Kan dock bli svettigt att köpa tillbaka alla mysspelarna.

Jag förväntar mig inte att en endaste alv lever när slutspelet är klart med den turen på cas jag haft hittills kommer vända sig mot mig :)
  • DavidD said:

Hur ser det ut med slutspel och ev reserves rumble?

Båda kommer och annonseras inom kort.
  • Slutspelet är nu lottat. Reserves Rumble följer inatt, när anmälningstiden löpt ut.

Alla deltagare i bägge eventsen uppmanas å det strängaste att hantera nya skills samt expensive mistakes omedelbums.

Alla miss next games är borttagna inför slutspelet. I RR kommer de att tas bort i samband med lottningen.
  • Efter att ha lyckats knäcka Muffloos odöda i kvartsfinalen idag är jag nyfiken på vilket lag jag får möta i semin. Blir det vinnaren mellan amazoner och vampyrer, skogsalver/dvärgar eller rent av Martins mörkalver?
  • Vinnaren mellan vampyrer och amasoner.
  • Martin08 said:

Tänkte bara nämna för de som inte har mött honom än att han hatar uttrycket dvärgar.

Men precis! Alla vet ju att det heter Rhulic och Rhulfolk...

Skämt å sido, credd till @Martin08 som försökte fluffa till det lite, jag fumlade den hand-overn kan man säga. Det han skrev är alltså bara uppdiktat. :)