PellevinBowl 2
  • Hejsan, här är infon: http://marmeladov.com/BB/PB2.pdf

Anmälda:

Pellevin
    Drexxl
    Ozt
    brocCooLi
    Melisqus
    Skuld
    Spoiledsquid
    Mooselord
    Lockmund
    MartinS
    Duckwing
    Pertan
    Jox
    Zeke73
    Kaju
    InForThePain
  • Kommer en anmälan från mig fucka upp det jämna antalet? Har inte riktigt stämt av med hela familjen om det funkar men sonderar terrängen lite.
  • @Jox Om du inte anmäler dig kommer Gud att döda en gullig hundvalp.
  • Jag hatar hundar!
  • Eller inte...
  • Kom igen med anmälningarna nu, vi vill ju bli 12 så att det finns en rolig NAF pokal till vinnaren.
  • apropå sådan där pokal. är det möjligt för dig @Pellevin att fixa fram en så att jag kan ordna till den tills gBBg?
  • Det kommer att bli mer än 12, var inte oroliga. Denna helg har jag inte kunnat kolla fler anmälningar pga mailmigration, men snart droppar fler in.

@brocCooLi det går säkert, men du måste be @Mago, han är NAFmannen.
  • ah, ok. trodde det gick att smöra för dig också.

@Mago, vad vill du ha för en liten pokal?
  • Javisst måste väll stockholm representa stockholm när bondfolket kommer dit och hotar om att ta deras turneringsvinster
  • Ja, det är väl inte en enda stockholmscoach på listan. Jag och Pellevin bor ju i Tullinge och Ozt håller väl till nedåt Södertälje någonstans :)
  • Och så har vi Lockmund från Rosersberg och MartinS från Tullinge.
  • Ligger ens turneringen i Stockholm?
  • Nej, den är ju i Botkyrka faktiskt. Bortaplan för Stockholmare och hemmaplan för mig, Pellevin, MartinS, Zeke och Morticue (ifall de spelar).
  • Jag är oxå me! :)
  • alla ska med!
  • brocCooLi said:

alla ska med!

Nu har jag skickat tre anmälningsmejl (alla gällande mig själv), så ingen kan säga att jag inte drar mitt strå till stacken.
  • Mooselord said:

brocCooLi said:

alla ska med!

Nu har jag skickat tre anmälningsmejl (alla gällande mig själv), så ingen kan säga att jag inte drar mitt strå till stacken.

Mycket imponerande!

• Jag har ännu inte bekräftat om ni gjort rätt eftersom jag inte vill kolla era rosters innan jag bestämt mig själv. Men som svar till er som undrar: ta med er två Selmor dit, ingen förbetalning. (Endast kontanter, jag vägrar Swisch, Schwung, Ka-Blam samt Tjoff.)
  • Och nu är vi tolv stycken!
  • Mooselord said:

Nej, den är ju i Botkyrka faktiskt. Bortaplan för Stockholmare och hemmaplan för mig, Pellevin, MartinS, Zeke och Morticue (ifall de spelar).

Glöm inte att det också är hemmaplan för Mumin och Egil om de kan luras med.
  • Pellevin said:

Och nu är vi tolv stycken!

gött! då åker Gbg hem med en liten pokal :D
  • Det är precis vad som planerats.
  • Pellevin said:

Jag har ännu inte be bykräftat om ni gjort rätt eftersom jag inte vill kolla era rosters innan jag bestämt mig själv. Men som svar till er som undrar: ta med er två Selmor dit, ingen förbetalning. (Endast kontanter, jag vägrar Swisch, Schwung, Ka-Blam samt Tjoff.)

Astrid accepteras icke?
  • @Pellevin Vad är det som är dåligt med Swisch?
  • @Coma kör du med Swisch går det att koppla var din telefon befinner sig med ditt bankkonto. Och jag är så paranoid att jag endast kör med oregistrerade mobiler för att försvåra rekonstruktioner av mitt liv.
  • Aha, jag trodde nästan att det var något sådant. Mig går det att spåra via så många appar iaf. så för mig är det ett problem jag får leva med för stunden.
  • Kommer rosters att läggas upp innan turneringen?
  • Sista anmälan var väl idag kl 24.00?

Knåpar det sista tillsammans med @kaju innan vi skickar in.
  • @pellevin verkar ha sett för mycket på the wire, och säljer väl för mycket olagligheter dessutom.
  • Nu har jag officiellt skickat in min anmälan.
  • Jag skickade in min för sent.
  • kaju said:

Jag skickade in min för sent.

buuuuuu
  • kaju said:

Jag skickade in min för sent.

En minut sent är som du säger alldeles för sent.
  • Melisqus said:

Kommer rosters att läggas upp innan turneringen?

Jag planerar att lägga upp dem, men då vi just nu är 15 anmälda väntar jag lite medan jag försöker tjata in fillers.
  • Men vi är ju så nyfikna...

För att underhålla alla nyfikna så slänger jag in en "Gissa mitt lag" tävling. Jag kommer lägga ut lite ledtrådar under eftermiddagen/kvällen och den förste som gissar rätt på vilket lag jag spelar vinner äran. Man har bara en gissning så man chansar på egen risk (tänk "På spåret"). Pellevin får inte gissa :)

Ledtråd 1: Laget har 7 "linjespelare" dvs 7 spelare ur 0-12 eller 0-16 kategorin.
  • Wood elves!
  • Nej!

Ledtråd 2: Jag har 12 spelare och inga star players.
  • Necromantic med 12 zombies, 8 rerolls, 13 coacher och 14 cheerleaders?
  • Dvärgar
  • Nej!

Ledtråd 3: Jag har 3 rerolls plus en leader reroll. Jag har en apo.
  • Skönt! Då verkar det vara ett bashvänligt lag! :D
  • Mooselord said:

Nej!

Wood elf?
  • Amazon
  • Jox said:

Wood elves!

Melisqus said:

Mooselord said:

Nej!

Wood elf?

tycker du får nytt gissningsförsök.
  • brocCooLi said:

Jox said:

Wood elves!

Melisqus said:

Mooselord said:

Nej!

Wood elf?

tycker du får nytt gissningsförsök.

Nej, även dåliga gissningar gills :)

Dock inget rätt svar än.

Ledtråd 4: 3 av mina spelare kommer ha skillen Dodge, antingen för att de har den från början eller för att jag har gett dem skillen.

• Två på Blitzer och en på Catcher?
    Dodge är bra!
  • Ledtråd 5:En spelare har fått skillen block. Hur många som hade block från början låter jag vara osagt.