Savage orcs och Human Nobility
  • Antar att de flesta redan är medvetna, men det kom två ny lag i GWs app i helgen. Savage orcs och Human Nobility. Tillsammans med vars en Star Player och ett nytt rasspecifikt inducement för respektive.
  • Det visste jag inte.
  • De ser iaf inte helt brutna ut. Savage orcs verkar närmast vara orcer med 8 AV, och human nobles människor med sämre catchers och två ogres. Fast jag har inte sett deras skills, och när catchern kostar 110 kgp antar jag att det finns socker i botten.
  • så savage orcs får en star-player med claws,är det första star-player dom gett claws va ??

och war drum verkade lite konstig tycker jag =)
  • jag vet inte,jag är skeptisk
  • savage orcs brutes dvs deras bobs har av:8 men thick skull kostar 80k,deras thrower av:7 men pass,nerves of steel,frenzy kostar 70k,lineman av:8 med frenzy kostar 60k och blitzers har av:8 med block och frenzy kostar 90k,kan ha ett swamp troll för 130k

noble humans kan ha 2 ogres,deras princeling dvs cather har catch,dodge,pro ST 3 men kostar 110k,bodyguards deras blitzer i think har guard,block kostar 90k,thrower samma,sen retainer dvs lineman har fend men kostar 70k
  • noble humans kan köpa en inducement som hjälper vid kick-off så bollen kan landa mer precis där man vill och deras star-player har en skill som heter filthy rich vilket innebär han kan motverka en utvisning han får på 2+ efter en foul tex och han har även dirty player då ofc
  • Tycker nobles verkar bli helt brutna när man väl haft råd att köpa in alla positionals men innan är de så jäkla dyra. Fattar dock inte varför de ska få två ogres.

Savage kan jag ta. Brawlers med AV8 brukar väl gå sådär.
  • Jag är försiktigt optimistisk, men att Noble humans får blitzers som i stort sett är utvecklade redan från grunden, det bådar illa.
  • @Viking Glart Smashrip har claws sedan tidigare
  • Var hittar ni stats och skills? Att skapa human blitzers som är exakt likadana som originalen men lägga till Guard utan att höja priset är inte så bra IMHO.
  • Tack, men det hade varit bättre med två olika länkar :)
  • Orcs kan INTE välja general skills på troll, brutes och lineman - bara strength. Känns balanserat men svårspelat. Där är en dubbel guld värd!

Nobility ser dyra ut men lite OP
  • kinkig du är pellevin =)
    jag gjorde bort mig,länkar andra så jag gör rätt denna gång =)

https://www.facebook.com/groups/154786034573932/permalink/1394195570632966/
  • Jag uppfattar att lagen inte är sjukt obalancerade, men definitivt på en nivå som är för hög för att vara otestade. De skulle väl båda kvala in som tier 1. Dessutom tillför de väldigt lite till spelet. Och Master of Ballistics ger en användbar inducement för 30kgp. Det är lite snett.

Den kan dessutom användas av Humans. Vad betyder det? Kvalar Norse och Amazons in under den rubriken? Och hur är det med Chaos Pact? Kanske rentav Vampires. Är Ghouls Humans?
  • Jag antar att Humans är Humans och inget annat men det är bara min gissning
  • Men då är det ju konstigt att den nya inducementen publiceras med Human Nobility.
  • Antog "Humans" och "Human Nobility" var humans, likt keywords som de har till fantasy numera? Kanske tänkte helt fel... :)
  • Jag tror du har rätt @tjub, men såvitt jag vet finns det inget sådant angivet i BloodBowls regler. Och jag är rätt anal.
  • @Pellevin du kanske skall byta NAFnamn till Lana?
  • hahaha

men jag tror på tjubs resonemang och jag antar alla lag kommer få nått eget litet inducement då,antar dvärgar och skaven kommer härnäst då =)
  • Nya weather conditions i skaven/dwarf pitchen

Nya kort:

the 10-card Magical Memorabilia and 16-card Heroic Feats decks – which bring out the anarchy of this Sport of Champions in fine style.

• Alltså. Alla dessa tillägg, bonuskort, star players etc.
    Är alla dessa officiella till den grad att de ingår i "reglerna"? Alltså att man inte behöver motspelarens godkännande att använda dom.
  • Korten är ju del av reglerna så det får man utgå ifrån
  • Jo jag läste en intervju med de som designat nya utgåvan och det är tänkt som ett extra moment att ha ett samlarkortspel. Den som samlar på sig flest kort, och kan skräddarsy inför matchen, ska ha en klar fördel i matchen. Alla kort man äger är alltid tillåtna. Korten är avsiktligt lite obalanserade och vissa mer sällsynta kort/kortlekar är väldigt bra (jag tolkade det som Desperate Measures) men helt jämställda med andra kort när man slår för hur många man får innan matchen.

Edit: Vill bara påpeka att detta var tanken, men det är fortfarande optional att köra med kort.
  • Stareater said:

Jo jag läste en intervju med de som designat nya utgåvan och det är tänkt som ett extra moment att ha ett samlarkortspel. Den som samlar på sig flest kort, och kan skräddarsy inför matchen, ska ha en klar fördel i matchen. Alla kort man äger är alltid tillåtna. Korten är avsiktligt lite obalanserade och vissa mer sällsynta kort/kortlekar är väldigt bra (jag tolkade det som Desperate Measures) men helt jämställda med andra kort när man slår för hur många man får innan matchen.

Spoiler:

När internet blir svårt. Är han ironisk och vill skrämmas eller är det på riktigt? Det låter ju för bizart för att vara på riktigt. Blood bowl som samlarkortspel. Således:

Hahaha! :D Good one! ;)
  • Hahaha!!!
  • Jag tror ni måste skilja på det vi som spelar lite organiserat kallar bloodbowl och spelet GW försöker tjäna pengar på. Jag kommer aldrig spela i en liga eller turnering där man slår tärning om hur många kort som får dras ur en lek som knåpats ihop av en hobbyist. Ändå hävdar jag att jag spelar bloodbowl.
  • Ptja, se det som en buffe... Plocka de en är sugen på. Det lär växa ett turneringsformat som gäller sen. Bara för att de finns så behöver ju inte allt ingå. Sitt still i båten! :)
  • Har Noble Humans komplett med starplayer och allt men saknar ett ogräs...

I dagsläget så har jag bara en Thrud the Barbarian över och är i behov av en till. Så är det någon som har en som samlar damm eller liknande figur som också skulle passa...

image

...skriv en rad eller PM:a :)
  • PM:a gärna men bara om ni verkligen vill bli av med er Thrud och tjäna lite pengar (Jag äger gärna två) men jag kom på att jag besitter ju "våran egen" Älg som är i likvärdig storlek och som också vill ha lite speltid, så om ingen Thrud dyker upp så får Helge chansen :P

image