Blitzmania
  • Hej, är det någon här som ska vara med på Blitzmania?
    Jag har reggat ett orc-lag. Är lite sugen på smågrejerna man kan få från Alpha om man är med.
    https://www.bloodbowl.com/league/
  • Jag hade inte sett detta. Klart man skall vara med där :)
  • Blitzmania körs i alphaspels regi 4/2-21/3.
  • Har ni tillgång till Blitzmania korten där man kan spela?
  • Om jag förstått det rätt kommer butiken att få in lite sådant att dela ut som priser.
  • Har kollat Blitzmania-sidan men förstår inte hur många matcher är det? En i veckan eller hur mycket och ofta man vill?
  • jagtolkar det som fritt spel. 3p för vinst, 1p för oavgjort och -2p för förlust
  • Jag tror också man kan spela hur mycket man vill. Jag vill spela mycket. Säg till om du är sugen på en match eller två.
  • Jag med
  • Jag kör gärna en match eller två. Kollar schemat ikväll och hör av mig.
  • Om jag fattar allt rätt är det matcher som spelas 4/2-12/3 som räknas.
  • De första tre matcherna kommer dock räknas bort innan ditt lag börjar kunna få poäng.
  • Duckwing said:

De första tre matcherna kommer dock räknas bort innan ditt lag börjar kunna få poäng.

Den informationen har jag inte lyckats hitta. Vart såg du det?
  • Jag tror @Duckwing missuppfattat det. De tre första matcherna kommer att räknas, men är någon sorts gräns innan man bokförs i systemet, eller något liknande. Hur skall det annars bli om en spelare som spelat fyra matcher möter en som just börjar?

Tyvärr hittar jag inte texten, så det går inte att lita på detta inlägg.
  • Det står på https://www.warhammer-community.com/2017/01/20/blitzmania-the-global-blood-bowl-league/

"Your first three games are “preseason” (ie – they wont show up on the league table until you’ve logged your third game), so you get a few warmups before the points count for real."

Jag antar att jag kan ha misstolkat hur det fungerar.
  • jag tolkar det som du måste spela 3 matcher innan du får poäng för dom tre och sen följer det på som vanligt ?? =)
  • Som det står är det väldigt tvetydigt. Man kan läsa det som att de första matcherna är uppvärmning och inte kommer räknas alls, eller att de kommer att räknas men först efter tredje matchen (vilket bara är skumt). Enda anledningen för den andra läsningen är väl för att de inte vill ha med en massa coacher som inte dedikerat spelar i ligan i tabellen så folk först börjar synas när de spelat lite.
  • GW är notoriskt dåliga på att göra otvetydiga regler. Detta är inget undantag. Speltestning ligger utanför deras kompetensområde. De har sannolikt inte ens tänkt på att en match kan spelas mellan två personer som har olika antal bakom sig.
  • Får man inte kort om man deltar? Antar att det är satt en gräns på tre matcher innan de räknas för att förhindra att folk bara spelar en match för att få korten.
  • Jag tror att det är upp till arrangören/butiken.

Jag såg en engelsk Blitzmania, där ledande lag redan spelat 15 matcher.
    "Vi har spelat i någon vecka nu. Vi för in resultatet när GW har aktiverat Blitzmania".

Känns ju lite sisådär för Världsrankingen.
    Men, jag tror inte att GW bryr sig märkvärt.
  • meh kan man spela matchen redan och sen vänta på att gw öppnar ligan och föra in resultaten i efterhand =( jo jag har spelat bb sen 80-tal jag för in dom matcherna i efterhan när ligan öppnar ok =)
  • Viking said:

meh kan man spela matchen redan och sen vänta på att gw öppnar ligan och föra in resultaten i efterhand =( jo jag har spelat bb sen 80-tal jag för in dom matcherna i efterhan när ligan öppnar ok =)

Nu hängde jag inte riktigt med på vad du skrev.

Men, det exemplet jag såg, är en hel butik som startat hela sin liga.
    image
  • jag över reagerar kanske =)
    men på hemsidan på blitzmania står det nu att det är 6 dagar 21timmar kvar innan ligan ens börjar,så då kan jag tycka det är fel av en butik börja ta rapporter redan nu innan ligan ens startat =)
    sen var jag bara löjlig med mitt 80 tals tjafs =)
  • Jag håller med... man spelar ju lokalt, men hamnar ju även på en global lista... så de som vinner hela patrasket, är säkerligen från en sådan liga
  • Kan tillägga att det förmodligen inte blir någon Blitzmaniapremiär på Alphaspel på Lördag (för oss Stockholmare).

Det ser ut att vara Warmachinetunering där då.
  • det är lite tråkigt,kan jag ju tycka,dom kan prioritera blitzmania då det är ett event

men jag har anmält ett ogre lag till blitzmania,finns det nån/några som vill träffas på lördag och ha en blitz dag ?
  • för vi kan väl fortfarande köra även fast alpha inte lägger fokus på det ?
  • Det krockar med AlienBowl, men sedan lirar jag gärna lite.
  • Det känns som många tjuvstartat. En minut efter att blizmania officiellt startat så hade någon matat in så ledaren i globala ligan spelat åtta matcher (dock bara sex vinster).
  • Annars är det rätt bra gjort att spela åtta matcher på en minut :)
  • 8 consede är väl inte så svårt.
  • Lard said:

8 consede är väl inte så svårt.

Det är ändå tufft att slå alla winnings och mvp-slag för åtta concede på en minut.
  • De skrev själva att man kunde spela i förväg och regga fajter i efterskott. Vilket givetvis suger fetpurjo men ... jag är inte förvånad
  • Stareater said:

Lard said:

8 consede är väl inte så svårt.

Det är ändå tufft att slå alla winnings och mvp-slag för åtta concede på en minut.

Apropå ingenting och lite till....

Nu har jag gjort mitt lag

Vart reggar jag mig så det blir "rätt" liga etc osv?

• Stareater said:

Nah! Jag klarar 9 per minut. Yolo du vet!

• Är det någon som vill spela en match mot mina orker tors 9e kl 12 på Alphaspel?
  • Jag är sugen på spela. Hör av er.
  • Någon som vill spela tors 23e 18.15?
    Jag har ett gäng orker som vill slåss.