Bubble Season 14
  • Ohlalalala jag håller tummarna... bio inbokad i morgon vid 12.00 men jag hoppas att det inte var då du ville "mysa" ;)
  • Frantic said:

Ohlalalala jag håller tummarna... bio inbokad i morgon vid 12.00 men jag hoppas att det inte var då du ville "mysa" ;)

Jag kan faktiskt imorgon, om du tar dig ut till Sävar. Vilka tider passar dig?
  • Spela i helgen någon?
  • Börjar jobba igen lör och är på Mello på dagen i Skel på lör.
  • khanmank said:

Börjar jobba igen lör och är på Mello på dagen i Skel på lör.

Så kanske på fredag?
  • image

Det var sååå nära på att bli årets premiär match för Meatheadsen. Grotty kom flygandes med bollen runda 16 men snubblade en meter från mållinjen, bara sekunder ifrån att kvittera och stjäla poäng från ligaledarna...

Denna scen kunde blivit kvällens höjdpunkt men så blev ju inte fallet, nä istället får vi spola tillbaka till runda 6 i första halvlek. N.I.C.E har precis gjort 1-0 och leder poängskörnden so far med 6-0 och mådde rätt gott, medans en och annan liten svordom smet ut ur gipan på coach Basse och inte ändras dessa kännslor hos coacherna när bollen kickas låååångt ner på MM´s planhalva och tärningarna rullade iväg och stannade på 6+4 BLITZ!!!

N.I.C.E slår upp en lucka i försvaret och stormar in på MM´s planhalva med 6 av sina 10 spelare för att sekunden senare få se bollen studsa "out of bounds" och istället för att plockas upp av en alv nu hamnade i labbarna på #5 som tackade för förtroendet. Han tog sats mot end zon och när han ändå hade farten uppe slog han ihjäl en loner på vägen. Under första halvleks sista runda hinner även en annan alv bli utcasad innan kvitteringen är ett faktum och 6-0 i poäng samt 1-0 nu var 1-1 och 7-6 i poängskördandet till ogräsen istället...

Nåväl Ograrna har kommit för att stanna, ska bli kul att se vilka som vågar möta dem här näst :)
  • Jag har supermycket tid att spela dagtid måndagar och tisdagar! priotid för matcher.
  • @Frantic kan du lägga in en bild på expensive mistake-tabellen i första posten? Vi saknade den när vi spelade igår.
  • Stareater said:

@Frantic kan du lägga in en bild på expensive mistake-tabellen i första posten? Vi saknade den när vi spelade igår.

Fixat!

Den fanns redan med men jag hade lagt in den som en länk (punkt 7) bland nya regler. Man behövde bara klicka på den :)
  • Torsdag kväll när Axel somnat ca 20.20 hos mig någon? Annars funkar fredag och/eller lördag kväll eller söndag dagtid också. Basse har första tjing och Mårten mötte jag senast.
  • Jag skulle önska en länk till Blood Bowl 2 reglerna i början på tråden om det står att finna någonstans
  • Hm, jag har letat men hittar den inte på nätet, mkt märkligt me men, den dyker väll upp snart (igen).

Tills vidare tar jag en liten paus från bubble 14 eftersom jag tokspelat nu på slutet så jag rusat iväg i antalet matcher.

Kan dock tänka mig spela mot alla bara ni frågar. Tanken med inlägget är bara att ni kan se mig som reserv om ingen annan ställer upp :)
  • Jag är ensam hemma med barnen nästa fredag och lördag. Vill någon spela en match i Sävar efter 20.00 dessa dagar är det bara att boka upp.
  • Nån som vill spela imorgon söndag?
  • Ikki said:

Nån som vill spela imorgon söndag?

Redan uppbokad men jag hörde basse var sugen på revansch *thihi*
  • spelade mot honom sist, så det går icket.
  • Ikki said:

spelade mot honom sist, så det går icket.

Som tävlingsledare så kan jag göra ett undantag för er skull, gick så bra senast så vem kommer klaga lixom :P
  • @Snow @Stareater

@Radge har gjort ett nytt lag men råkat lägga det laget i bubble 13, kan någon av er flytta det till Bubble 14 så jag kan lägga in vår fajt senare :)
  • Man måste ha direktaccess till databasen och ändra där. Det är bara @snow som kan göra det, men är det ett nytt lag är det nästan lika snabbt att skapa om det i rätt division.
  • Stareater said:

Man måste ha direktaccess till databasen och ändra där. Det är bara @snow som kan göra det, men är det ett nytt lag är det nästan lika snabbt att skapa om det i rätt division.

Förmodligen snabbare så, så jag har bett Mike göra om det :)

• Borde kanske stänga alla historiska divisioner så att det inte går att skapa nya lag där.
  • Snow said:

Borde kanske stänga alla historiska divisioner så att det inte går att skapa nya lag där.

Ah går det så skulle ju det lösa en del problem :)
  • Gick tyvärr inte. Däremot kan man stänga av att lag är låsta till sina divisioner.
  • Snow said:

Gick tyvärr inte. Däremot kan man stänga av att lag är låsta till sina divisioner.

Löser inte problemet eftersom alla ligatabeller kommer bli fel då.
  • Ah men nu har Mike gjort om laget och jag har reggat fajten.

Om någon kan (utan att googla) från vem min nya assassin, Armakuni har fått sitt namn ifrån så kommer jag att ge ett litet pris till den nästa gång vi möts. ;)
  • Jag tänte länge men googlade till slut. Jag har i alla fall egen erfarenhet av "the thing".
  • Frantic said:

Ah men nu har Mike gjort om laget och jag har reggat fajten.

Om någon kan (utan att googla) från vem min nya assassin, Armakuni har fått sitt namn ifrån så kommer jag att ge ett litet pris till den nästa gång vi möts. ;)

Jag blev tvungen att googla.

Spoiler:
    Har inte spelat spelet, det var ju International Karate som gällde.

• Möjliga speltider inför vecka 12. Måndag - dag, Tisdag - dag/kväll, Onsdag kväll, torsdag kväll. Någon som kan och vill spela någon av dom tiderna? Kan spela både på hemmaplan och bortaplan. OBS! Svara på SMS. Kommer spela matchen med 147TV, techa bäst f#n ni vill.
  • Ikki said:

Möjliga speltider inför vecka 12. Måndag - dag, Tisdag - dag/kväll, Onsdag kväll, torsdag kväll. Någon som kan och vill spela någon av dom tiderna? Kan spela både på hemmaplan och bortaplan. OBS! Svara på SMS. Kommer spela matchen med 147TV, techa bäst f#n ni vill.

Jag kan spela ikväll och måndag kväll så det ser ut som vi inte har möjlighet att mötas. :/
  • Mitt nya lag ska ju ersätta mitt gamla lag och överta deras poäng. Är det någon som har kunskaperna att fixa det?
  • radge said:

Mitt nya lag ska ju ersätta mitt gamla lag och överta deras poäng. Är det någon som har kunskaperna att fixa det?

@Snow är väl den som kan styra upp det men tills dess får vi helt enkelt hålla reda på det i huvudet :)
  • radge said:

Mitt nya lag ska ju ersätta mitt gamla lag och överta deras poäng. Är det någon som har kunskaperna att fixa det?

Utfört!
  • Poängräkningen i ligatabellen är som Basse pekade ut inte som tidigare år och något vi borde korrigera. Just nu är det 3/2/1, dvs 3 för vinst, 2 för oavgjort och 1 för förlust. Vi borde ändra detta till 3/1/0 som vi haft tidigare som i min mening var mer rättvist i en challange-liga. Jag ska ta tag i och se vad som behöver göras, men det kan vara bra att veta det om man kikar lite på ligatabellen.
  • Till nästa år har jag som förslag 3-2-1-0 där tvåan är sd-seger.

Samma regler som vid slutspel men bara två perioder spel. Där man bara tävlar om extra poängen.

(Om det ens är möjligt att få in i systemet)
  • Frantic said:

Till nästa år har jag som förslag 3-2-1-0 där tvåan är sd-seger.

Jag är emot. Det kommer aldrig gå att få till vettiga matchtider om vi oftast ska börja spela sena kvällar och hälften av dessa tillfällen behöva ha tid för förlängning.
  • Snow said:

Frantic said:

Till nästa år har jag som förslag 3-2-1-0 där tvåan är sd-seger.

Jag är emot. Det kommer aldrig gå att få till vettiga matchtider om vi oftast ska börja spela sena kvällar och hälften av dessa tillfällen behöva ha tid för förlängning.

Du har så klart rätt i det :)

Jag drar tillbaka mitt förslag och skyller på ren otur. ;)
  • Jahapp, Sandra har hittat en kväll i veckan där hon tänker se på tv hela kvällen och den dagen är onsdagar så jag kommer kunna spela varje onsdag kväll, både på borta samt hemma-is :)

Så om ni sitter där hemma "playing with your self" så vet ni att delad glädje är ju dubbel glädje, bara att höra av sig...

Sedan kan jag säkert spela andra kvällar också men onsdagar kommer iaf alltid att fungera.
  • Någon som är sugen att spela idag/ikväll (söndag)?
    0730731465
    Annars kan jag nog tidigast nästa helg.
  • Någon annan som jobbar halvdag på torsdag och känner för en match efter lunch?
  • Stareater said:

Någon annan som jobbar halvdag på torsdag och känner för en match efter lunch?

Jag men jag har tyvärr bokat in afterwork :)
  • Hur ska vi göra med slutspelet? vi är 7 lag...

Spontant känner jag att den som slutar sist i ligan missar slutspelet. Sedan väljer ettan motståndare av de som placerats 4-6, efter det tvåan också får trean den som är kvar.

Sedan kör man en final pol där alla tre vinnarna möter varandra.

Vad tycker övriga?
  • Låter bra. Det är dock viktigt att vi räknar poängen rätt, inte som de visas i tabellen. Det vill säga vi borde räkna 3 för vinst, 1 för oavgjord och 0 för förlust.
  • Stareater said:

Låter bra. Det är dock viktigt att vi räknar poängen rätt, inte som de visas i tabellen. Det vill säga vi borde räkna 2 för vinst, 1 för oavgjord och 0 för förlust.

3-1-0 var väl popngräkningen? Eller?
  • Det var aldrig fel. Du måste ha citerat någon annan som hade mer otur när de tänkte.

• Stareater said:

Det var aldrig fel. Du måste ha citerat någon annan som hade mer otur när de tänkte.

Hahahahaaa japp ;)
  • Låter rimligt
  • Frantic said:

Spontant känner jag att den som slutar sist i ligan missar slutspelet. Sedan väljer ettan motståndare av de som placerats 4-6, efter det tvåan också får trean den som är kvar.

Vilka tiebreakers används om det blir flera på samma poäng?

• Klassiker: TD/diff, CAS/diff flest TD, flest Cas och sedan armbrytning?

Stareater said:

Frantic said:

• Om man mutar någon kan man vinna armbrytningen automatiskt då? Vi kan låtsas som att jag är pacifist och det går emot min tro att bryta armar.

Frantic said:

Klassiker: TD/diff, CAS/diff flest TD, flest Cas och sedan armbrytning?

Stareater said:

Frantic said:

• Stareater said:

Om man mutar någon kan man vinna armbrytningen automatiskt då? Vi kan låtsas som att jag är pacifist och det går emot min tro att bryta armar.

Frantic said:

Klassiker: TD/diff, CAS/diff flest TD, flest Cas och sedan armbrytning?

Stareater said:

Frantic said:

Ok tumbwrestling då? ;)