Bubble Season 14
  • Jag ändrar min röst från ja,nej,nej till nej,nej,nej av anledningen som Frantic har ovan om att alla inte har korten.
  • Stareater said:

Jag ändrar min röst från ja,nej,nej till nej,nej,nej av anledningen som Frantic har ovan om att alla inte har korten.

Jag tycker vi gör som så att vi skippar korten tills vi har dem, får vi tag på dem så testar vi helt enkelt.

Om någon hittar dem på nätet så länka gärna till mig så kommer jag skriva ut en uppsättning av dem, plasta in och dela ut så alla har dem.
  • Jag som gör fel eller något tokigt sedan förändringen av bubble?

Request failed : Internal error: Failed to move file from '/tmp/phpvrDC2J' to 'images/teams/247.jpg'

kommer upp när jag lägger upp min badge på sidan.
  • Förmodligen filrättigheter på servern. Ordnar.
  • emilskaya said:

Ok hur flyttar jag det? Eller måste jag göra ett nytt?

Du kan inte flytta. @Snow kan säkert för hand manipulera databasen, men lättast och snabbast är nog att skapa nytt.
  • Nu borde det gå bra att ladda upp bilder igen. Är det fortfarande problem med att skapa matcher eller har det löst sig?
  • Har inte kollat sen igår kväll. Men jag har inte skapat om laget än. Så troligen kvarstår problemet. Har inte hunnit till datorn för att testa än. :-)
  • Så där. Laget återskapat och matchrapport ifylld. Det var slakt!
  • image

Temple of Lastria kom på besök till Mariehem ikväll och började matchen strålande. Efter en hel del ettor slagna av hemmalaget (not so)Nice så var alla RR´s förbrukade runda 2 och bollen hade bytt ägare efter ett misslyckad dump-of till en Saurus som sedan utan att stressa kunde promenera framåt och göra 1-0 runda 5.

Ettorna avlöste varandra mer eller mindre hela halvlek för ninjorna så i paus var ställningen 0-1 till ödlorna. Frantic gjorde som i förra matchen: Skällde, skällde och skällde på sina spelare i vilket gav resultat. För vändningen kom direkt och det med råge.

En sten i skallen på en skink som använde sin stunty-skill till att lämna planen för gott gav en öppning i försvaret vilket i sin tur ledde till kvitterat 1-1 redan runda 2.

Det följde upp med en perfect defence och runda 4 kom då 2-1.

Runda 8 kom spiken i kistan när Nice gjorde slutresultatet 3-1, men hur kunde det bli såhär? Jo....

Alla ettor som Frantic slog i första halvlek var som bortblåst. Det verkade som Nuffle a.k.a "Tärningsgudn" lämnat Frantics mannar i fred och gottade sig istället åt att låta Ikki få känna på hans vrede.

Första rundan började Ikki med att slå dubbel skalle, rr, dubbelskalle. Följt av runda två block/skalle, rr block/block för att rundan efter det försöka sig på en svår 3+ dodge med inbyggt rr, vilket ni säkert redan räknat ut direkt slutade med maskrosluktande för skinken... Efter sådana ingripanden av spelarna var matchen vänd till ninjornas fördel.

Oturen fortsatte för Ikkis mannar där det blev turnover mer eller mindre varje runda vilket ninjorna tog väl vara på.

Slutreslutatet 3-1 var inte helt rättvist, men tittar vi till poängfördelningen på spelarna så är båda coacherna nöjda.
  • khanmank said:

Vi måste nu spika reglerna. Typ nyss.

Det verkar bli Ogres JA i alla fall (4-2) och i övrigt är det 3-3. Nästa röst avgör?

Vi kan spika dem men MVP-regnet uteblir för där slutade det 2-4 och eftersom Mårten ändrade sig så uteblir korten också, men vad tycker ni andra, kan vi ta in dem om alla får tag i en uppsättning?

image
  • Frantic said:

Vi kan spika dem men MVP-regnet uteblir för där slutade det 2-4 och eftersom Mårten ändrade sig så uteblir korten också, men vad tycker ni andra, kan vi ta in dem om alla får tag i en uppsättning?

Det slutade väl 3-3 med MVP-regn?

För övrigt har jag inget mot att vi använder kort om alla har dem. Jag är dock inte helt övertygad om att de två kortlekarna är balanserade. Jag tycker det ska till en husregel som är något i stil med att den som är "underdog i matchen väljer vilken kortlek som det ska dras kort.
  • Stareater said:

Frantic said:

Det slutade väl 3-3 med MVP-regn?

För övrigt har jag inget mot att vi använder kort om alla har dem. Jag är dock inte helt övertygad om att de två kortlekarna är balanserade. Jag tycker det ska till en husregel som är något i stil med att den som är "underdog i matchen väljer vilken kortlek som det ska dras kort.

Jag kan inte räkna.... klart det är 3-3 i mvp-regnet. Återkopplar ang det sedan.

Bra houserule angående korten, vi lägger in den om vi får tag på dem. :)
  • Jag å Emil körde med köpt inducement-kort men inga auto-genererade kort så här är en ytterligare specning nödvändig. Jag har röstat nej till gratis kort eftersom inte alla kort kommit ut än. Jag kan utan problem släpa med mig mina nya kort all over the place som köpta inducements för då väljer ju den som köper fritt.

Det verkar komma nya kort den 4/2 också som jag gärna lägger catchvantarna på.
  • Jag kom på att vi väl måste kanske regga nya lag på blitzmania för det kan ju hända att någon annan jeppe vill lira mot oss ...
  • khanmank said:

Jag kom på att vi väl måste kanske regga nya lag på blitzmania för det kan ju hända att någon annan jeppe vill lira mot oss ...

Jo, som jag ser det så får det nog bli lite extra strömatcher. Har registrerat ett dvärglag (Iron Peak Wolves) och ett undeadlag (Southland Shambelers) och ska väl försöka få till några matcher med dem.
  • Ogres billigare - visst, Leader - nej, Tichy - neutral. Om jag får säga mitt.
  • Matchrapporten på NINJA och LASTRIA verkar inte stämma tycker jag. Kan ni kolla över den?
  • khanmank said:

Matchrapporten på NINJA och LASTRIA verkar inte stämma tycker jag. Kan ni kolla över den?

Agreed. Fanfactor till förlorande lag och vilken runner som fick MVP (och skill-up).
  • Stareater said:

khanmank said:

Matchrapporten på NINJA och LASTRIA verkar inte stämma tycker jag. Kan ni kolla över den?

Agreed. Fanfactor till förlorande lag och vilken runner som fick MVP (och skill-up).

Kollar upp det under dagen.... inte ens fusk funkar... :/
  • Frantic said:

Stareater said:

khanmank said:

Som du plockade upp bollen i endzone runda åtta så behöver du inte fuska.

• Stareater said:

Frantic said:

Stareater said:

khanmank said:

Som du plockade upp bollen i endzone runda åtta så behöver du inte fuska.

Sant ;)
  • Jaaaaaag vill speeeeela :)

När vill/kan ni?

Jag kan som vanligt kvällstid, men typ alla dagar framöver utom torsdag nästa vecka.... ;)
  • Vill spela.
  • Jag undrar hur spelsällskapet känner för det där med titchy skill som negetar tackle på block tärningen? Liksom, ni vill väl att jag ska spela Ogres och det tillsammans med 130 k Ogres så har jag en mästerlig plan som jag ska utföra för att spela 2-4 i snitt mot alvlagen (och 2-2 i cas)

Annars måste jag byta taktik och lag.
  • @Frantic som commish måste nog vara den som säger bu eller bä i slutändan. Ogres har det tungt som det är med de nya reglerna kring piling on, så jag kan förstå viljan att ha billigare Ogres och supersnotlings.
  • Stareater said:

@Frantic som commish måste nog vara den som säger bu eller bä i slutändan. Ogres har det tungt som det är med de nya reglerna kring piling on, så jag kan förstå viljan att ha billigare Ogres och supersnotlings.

Japp jag håller med.... basse får sin vilja igenom :)

• Ikki said:

Vill spela.

Jag får tyvärr inte möta dig eftersom du var min senaste motståndare, men i morgon kommer Emil på besök så efter det får vi jämföra våra agendor ;)
  • Samma ogres/snotlings som jag hade är okej. Jag ska ändå inte slå annat än ett på mina duckar.
  • khanmank said:

Samma ogres/snotlings som jag hade är okej. Jag ska ändå inte slå annat än ett på mina duckar.

Nej, nej, nej....

Du hade 6 i av också (har jag för mig). Det är inte ok för mig :P
  • Nej inga obscena snotlings med +AV eller +MA det känns som om det är alldeles för stor boost. Jag hade helst sett snotlings som i regelboken, men kan leva med lite billigare Ogres och att titchy negerar Tackle i Block/Blitz-situationer om Basse tycker det blir roligare att spela då.
  • Vem vill komma till The Cage och spela mot Ogden Meatheads ikväll?

Håller med Mårten där, + i stats är för bra.

Så tack gänget, och tack Erik för att du "lät" mig vinna finalen genom att ikläda dina mannar pappersrustning så jag nu måste spela Ogräs
  • Intressanter får messa mig för jag är inte så aktiv på denna sidan
  • @Emilskaya jag måste gratulera till att du är den första i ligan med mer än 100k i kassan. Jag är nyfiken på att höra hur de nya reglerna funkar så hur gick det att slå expensive mistakes? Blev du av med pengar?
  • Stareater said:

@Emilskaya jag måste gratulera till att du är den första i ligan med mer än 100k i kassan. Jag är nyfiken på att höra hur de nya reglerna funkar så hur gick det att slå expensive mistakes? Blev du av med pengar?

Så här fungerar dem vad jag vet (efter snackat med mankan).

Efter man slagit winnings så får man chansen att spendera dem innan "expensive mistakes" händer.

Jag var sen med att lägga in matchen men Emil sa direkt att han skulle köpa en ny varulv. Så under här fallet blev det inget slagande.

Hade han däremot haft 130k och inte köpt något för att spara till en rr eller 110k och sparat för en varulv så skulle han få slå "expensive mistakes" direkt.

Visst var det så vi sa mankan?
  • Så har jag också förstått att det funkar. Jag tänkte bara att köpandet brukar vara en del av post match sequence och det fanns pengar kvar så jag antog bara att @emilskaya inte köpt något. Det visar sig bara att någon varit lat med att göra klart post match i bubble. :)
  • Ja vi kan stanna vid lat. ;-)
  • Sent på pucken här men: jo det var så vi sa.
  • Vill spela, smsa gärna.
  • Vill byta lag om dedär går igenom :)
  • Ikki said:

Vill byta lag om dedär går igenom :)

Det är inte förrän nästa säsong, men all den där claw kommer att slå hårt mot vissa AV9-lag som lizardmen. Dessutom är Human Nobility dyra, men block och guard från start känns ganska overpowered.
  • Av någon anledning kan jag inte lämna in en matchrapport. Har i min iver gjort två mellan Bobcats och Ninja Insane Combat Elfs men kan inte ändra något i dem.
  • Det verkar vara så att Frantic måste ordna sitt teamroster innan fattar jag nu...
  • Verkar ha varit en brutal match en witch elf samt en union elf blitzer och lineman döda. Väntar med spänning på matchrapporten.
  • Stareater said:

Verkar ha varit en brutal match en witch elf samt en union elf blitzer och lineman döda. Väntar med spänning på matchrapporten.

Haha, dessa alvlag tycker verkligen inte om varandra :P
  • Någon som kan spela torsdag vid 17-tiden? Jag skulle spela en blitzmania-match mot @Snow men han ställde in och har nu tid ledigt.
  • image

Strålande sol och 21000 besökande på läktaren fick se en händelserik fajt helt klart.

Slogs spelarna så gick de omkull, det var inte mycket puttandes i den här fajten inte. Gjorde inte lagen mål så slogs de, som oftast var de så entusiastiska att det enda de inte riktigt hade koll på var bollen, ettorna löste av sig med jämna mellanrum när det gällde bollhantering men när det gällde att få klämma åt varandra så rullande tärningarna coachernas väg. Trots "bara 3-2 i cas så knockades det en hel del spelare vilket ingen av coacherna gillade.

Redan i i spelets första runda så fick Agile (runner) tag på Niclaus som gick i backen med brusten mjälte... Hans liv gick kanske att rädda men khanmank visade ingen medalvsklighet utan lät de inre blödningarna fortgå för den stackars blitzern...

Skitsnack mellan spelarna på planen gick överstyr vid två tillfällen för det eskalerade så hårt att domaren bestämde sig för att dra tillbaka tiden vid båda tillfällena för att publiken skulle få se så mycket som möjligt...

Värst var nog efter Bobcats 4-2 mål i sista rundan när N.I.C.E witchelf MAD-donna kallade Kevin pappa i Bobcats för en "Tangabärande Borat-Wannabe-fjolla".

Det resulterade i när väl spelet sattes igång igen så fick Kevin sin revansch, när MAD-donna väl hade sina ögon fäst på bollen för en reducering så kom nog kvällens hårdaste tackling för ryggraden bröts på flertalets tillfällen så när coach Frantic beslöt att försöka återuppliva henne med dryck från livets källa visade det sig att en kota som förflyttats på ett onaturligt sätt för MAD-Donna gjorde att det aldrig rann ner i strupen och döden var den enda utvägen...

Hämnden var ett faktum och fajten slutade sådär rättvist orättvist som bara blood bowl kan göra, ni vet, där båda lagen är missnöjda men nöjda ändå...

Nåväl, något säger oss att dessa lag inte har mött varandra för sista gången.
  • Någon som vill spela? Jag har hockey på torsdag och basses ogräs inplanerad till veckan som kommer... men nu äre helg och alverna är spelsugna :)
  • Mot alla odds så kanske jag kan i helgen. återkommer imorgon på förmiddagen.