Frågor från en nybörjare.
  • Tja, är inte en nybörjare på BB men ny på stockbowl. Tänkte jag kunde fråga här istället för att mailspamma pellevin med mina frågor. =)

1. Hur bokar man matcher?
    2. Hur "bokar" man match på hemsidan, såg att det fanns en match planerad på torsdag redan.
    3. Skillups, eftermatch grejer, mailar man in resultatet eller hur uppdaterar man laget?
  • Hej Razta.
    Det finns ett spelschema som du kan se om du loggar in på hemsidan, alternativt om du klickar på din division i Season 22.

Den person som du skall möta första omgången är den du skall spela mot.
    Denna match skall ni spela mellan 9 - 22 januari, vid ett tillfälle som ni båda kan.

Normalförfarandet är att man tar varandras mailadress från hemsidan (se coach list, när du är inloggad) för att initiera kontakt och hitta ett tillfälle som båda kan spela på.

När matchen är spelad, så skall man rapportera in resultatet på hemsidan, men det kan säkert din motståndare hjälpa dig med.
    Säg till annars, så tar vi det då!

Lycka till!
  • Bra svar från Zebbe. Jag lägger till:

2 (och lite 3). För att en match skall bli bokad i kalendern så klickar du matchen (du måste vara inloggad). Klicka på "Edit result". Ändra "match date" överst på sidan, men ändra inget annat på sidan och tryck inte på approve result. Nu syns det när ni skall spela matchen. Att redovisa när man skall spela matchen är högst frivilligt och kanske inte så viktigt. Jag brukar göra det i alla fall :)

Resten av formuläret fyller ni efter matchen. Du möter Khaphaos i första matchen och han har spelat förrut så han kan säkert visa hur det funkar om det är något oklart.