Silly Season - Revenge of the Stunties
  • Nu är det dags att anmäla sig till Silly Season 6. Endast 8 raser är tillåtna. Lag som spelar i Open eller vanliga ligan får ej vara med. Om du vill kan du dock hoppa av Open för att kliva in i Silly Season. Och alla som inte tagit sig till top 8, eller som förlorat sin kvartsfinal senast kl 17.58 nästa söndag, kan köra med sitt ligalag. (Förutsatt att det är rätt ras - ja, vi är djupt rasistiska i detta sammanhang)

Här är länken till infon: http://marmeladov.com/BB/SS6.pdf
  • Jag gillar specialreglerna skarpt!
  • Roliga regler men ogre regeln är kanske lite väl bra. 13 spelare skulle nog räckt.
  • @Lard du kanske har rätt. Vi får se.

@Jox kul att du tycker det, jag känner på samma sätt :)
  • Som commish för Silly Season kommer jag att anmäla ett lag nu men om något av de tillåtna raserna inte är representera, kommer jag byta till ett av dessa i följande ordning:

1. Ogre
    2. Goblin
    3. Slann

(Jag har inte något av övriga lag representerat i ligan och kommer därför inte ta något av dessa.)

• Sjuttsingen att jag dött med tre ogres i mitt lag, hoppas formatet återkommer när jag spelat ihop några till.

Om en vill spela en match, på slutspelsdagen bara, kan en göra det i Open då?

• alltså halflingreglerna är ju guld!!!!

kan också tycka ogreregeln är lite väl, hade nog gillat det mer om det var typ en t3 eller t4 extra spelare. å andra sidan består ju ogres bara av sex st bra spelare och resten skräp så :)
  • brocCooLi said:

alltså halflingreglerna är ju guld!!!!

kan också tycka ogreregeln är lite väl, hade nog gillat det mer om det var typ en t3 eller t4 extra spelare. å andra sidan består ju ogres bara av sex st bra spelare och resten skräp så :)

Mycket mer på planen att SPP farma på :)

• Jag måste tyvärr revidera mitt senaste inlägg. Med tanke på att jag kommit till slutspel och jag har två kvällar ledigt för spel så är det inte realistiskt att jag är med.
  • @MartinS har du förstått att silly season är öppen till åttonde januari?
  • Jag måste åter revidera mitt senaste inlägg. Självklart är med på Silly Season!
  • Som commish för Silly Season har jag anmält ett goblinlag nu. Om det finns fler goblinlag och någon av de andra tillåtna raserna inte är representerade, kommer jag byta till en av dessa i följande ordning (jag tar det första ingen annan spelar):

1. Halfling
    2. Slann
    3. Human
  • vad är det för krav för att anmäla sig till silly season?
    kan jag t.ex. anmäla mig och passa på att spela matcher när jag är uppe i Stockholm?
  • De skall vara spelade före åttonde januari.

Men om du gillar reglerna kommer något snarlikt köras i februari på Necronomican Bowl.
  • Mina halflings kastar in hatten i ringen. Go Cheesemongers!
  • Hur funkar matchindelningen egentligen? Jag kommer kanske på slutspelsdagen och kan nog få in en match veckan efter nyår, men i övrigt blir det svårt. Är det värt att anmäla sig i så fall?
  • Förresten, vad som händer om man slår 7 på riktningen på en fanatic move? :)
  • Moonwalk?
  • Det ser ut att bli två matcher för varje lag. De lottas på söndag, och måste spelas i rätt ordning.

Om Gobbon slår en sjua på riktningen , antingen för fanatic eller för att kasta in bollen, så sker allt som är angivet för sjuan. Dvs ingenting. Fanaticen har förbrukat en MP och bollen är fortfarande Out of Bounds. Gobbon fortsätter om han har någon move kvar och publiken kastar in bollen.
  • Jag anmälde mig nyss också.

Har lite svårt med tider så lottningen får gärna vara sådan att jag kan möta någon nu på torsdag den 8:e. Då lirar jag gärna.
    Open eller då SS6...
  • Jag anmälde mina Ogres. Tas de automagiskt bort från Open?
  • Bra att du säger till. Jag fixar!
  • Kanon, tackar. :)
  • Cheesemongers och Firpit (kanske)?
    Jag är på, Suffering Turnogres kliver in i ringen
  • Lottningen är klar!
  • @imp -det är vi i första.

@suncar - andra rundan är det vi!
    Grymme!
  • @Jox Ja det blir lattjo, får spela mot dina fräsiga alver

@Pellevin: Vi kan spela på slutspelsdagen va?
  • @Suncar Om det passar dig är jag självklart på. Kl 10?
  • Pellevin said:

@Suncar Om det passar dig är jag självklart på. Kl 10?

Passar perfekt! Ska köpa in lite mer snots bara :)
  • Du har precis lagom många nu. Bry inte ditt söta huvud med sådana detaljer, du får bara migrän.
  • Ok, du har nog rätt
  • Grattis Ozt till stabil vinst!
    Cheesemongers verkar ha ett riktigt läskigt rykte :)
  • Tackar!
    Ja, halflings är farliga.