Frantic´s Slann får smaka på penseln...
  • Efter en otroligt tajt omröstning så blev det tillslut Slann som kommer få smaka på penseln.

Eftersom jag ser andra posta bilder och visar sina (i mina ögon) mästerverk här så tänkte jag göra samma sak, dock är jag inte i klass med övrig men jag ser mig själv iaf som en "hygglig" målare.

Så grundmålade och baserna målade.

Linefrogs

image

Blitzers

image

Catchers

image

Big Bad Mama Toad (Kroxigore)

image

Jag har klämt in en liten svamp framför fötterna på henne bara för att jag hittade en över... 99% Flugsvamp image

• Har börjat lite smått med "Kroxigoren"

image
    image
  • Då var "Frogigore" nästan klar...

image

Funderar bla på om jag ska "fläcka" ner henne som "orginalen" eller om jag ska låta det vara. Är rädd det kommer bli sämre...
  • Då var man klar med ett par catchers...

image
  • Stiligt! Lite svart wash runt ögonen skulle vara ett enkelt sätt att få dem att poppa lite till.
  • Dina gamla bildlänkar är förresten trasiga.
  • Snow said:

Stiligt! Lite svart wash runt ögonen skulle vara ett enkelt sätt att få dem att poppa lite till.

Tack! Ska prova det, har använt lite andra washer för att få mer (men inte mycket) skugga runt andra delar men sedan när jag lagt till:

image

För att få fram den "slämmiga, glansiga utseendet så tar den bort så mycket av den.

Snow said:

Dina gamla bildlänkar är förresten trasiga.

Ja, jag ser att ladda-upp.se har bytt namn och server så bilderna har försvunnit, ska lägga upp Frogigoren på nytt.

• Jag använder still water effekt från vallejo för den blöta/slemmiga effekten på mina nurgle figurer.
    Tycker inte den blandar ut färgen något - om du nu inte vill det alltså.
  • Jox said:

Jag använder still water effekt från vallejo för den blöta/slemmiga effekten på mina nurgle figurer.
    Tycker inte den blandar ut färgen något - om du nu inte vill det alltså.

Mycket bra tips!
    Måste jag prova
  • Frantic said:

För att få fram den "slämmiga, glansiga utseendet så tar den bort så mycket av den.

GW:s matta washar typ nuln oil och agrax earthshade löser detta utan medium. Fast du kanske sitter på ett gäng gamla färger som du vill använda klart?

Snow said:

Dina gamla bildlänkar är förresten trasiga.

Ja, jag ser att ladda-upp.se har bytt namn och server så bilderna har försvunnit, ska lägga upp Frogigoren på nytt.

Kan tipsa om imgur.com så slipper du sådana bekymmer.
  • @snow

Här är Frogigoren

image

Sedan så washade jag med lite svart runt ögonen och det blev bra. Ny bild kommer när jag får tid. Tack för tipset :)