Dungeonbowl XIV 2017 8:e & 9:e april
  • Mer info här (TFF)

Någon som är sugen på att komma ner?
    Dela rum?
  • Düsseldorf i mitt hjärta <3<br />var trevligt förra gången så åker gärna ner igen :)
  • Jag spånar på att fara dit. Så länge teamcup inte krockar med detta i år igen.
  • Tyvärr är 8-9/4 enda helgen vi kan köra Team-cup.
  • (Vi har inte börjat planera ännu, men ovanstående gäller självklart ändå.)
  • Alltså, vad betyder:

"3 Normal 2 DOUBLE 3 SINGLE on day One" på Tier 3 lagen i reglerna??? Single?

Kommer nog hellre att åka på Team Cup, dock...
  • Pellevin said:

Tyvärr är 8-9/4 enda helgen vi kan köra Team-cup.

varför?
  • Pellevin said:

Är det baserat på hur det var i våras eller har ni kikat på datum för våren? Är det baserat på hur det var i våras så är det inte så säkert att det gäller 2017.

I våras var det ganska många helger jag inte kunde arrangera på. Jag håller dock fortfarande fast vid att jag inte arrangerar Team Cup 2017 så mina preferenser styr inte för 2017 och skulle jag ändra mig så är det antagligen helt andra helger som jag kommer vara uppbokad på till våren i alla fall :)

• equilibri said:

Alltså, vad betyder:

"3 Normal 2 DOUBLE 3 SINGLE on day One" på Tier 3 lagen i reglerna??? Single?

Jag ställde frågan på TFF. Tror dock att det ska vara 3 normal + 2 double på dag 1

Edit: 3 normal + 2 double dag 1. Fick svar på TFF

brocCooLi said:

Düsseldorf i mitt hjärta <3<br />var trevligt förra gången så åker gärna ner igen :)

Det tycker jag absolut att du ska göra :)
  • Väldigt sugen jag med. Var länge sen nu!
  • brocCooLi said:

Pellevin said:

varför?
    Jag försökte vara rolig. Måste tydligen träna mer.
  • xD att brocCooLi föll för den, otippat!
  • Det är åtminstone trevligt att lite sällskap i "vi som inte uppfattade skämtet"-båten :)
  • Pellevin said:

brocCooLi said:

Pellevin said:

varför?
    Jag försökte vara rolig. Måste tydligen träna mer.

såg inte det roliga tyvärr. men härligt att du fortsätter träna och inte ger upp @Pellevin! jag tror på dig, någon gång kanske du också klarar av att vara rolig :)
  • Det sista som dör är hoppet...
  • Jag är sugen.
    Om jag åker dit bore det trevligt att bo på samma hotell som några andra svenskar. Någon som vet något bra ställe?
  • Duckwing said:

Jag är sugen.
    Om jag åker dit bore det trevligt att bo på samma hotell som några andra svenskar. Någon som vet något bra ställe?

Hostelet som turneringen är på är bra. Väldigt bekvämt att inte behöva gå så långt osv. Spelad brädspel osv i baren på kvällen. Väldigt likt NAFC

• pedda said:

Väldigt likt NAFC

fast tyskt :)
  • Aha, jag förstod inte att det skulle vara på ett hostel. Så praktiskt :)
  • brocCooLi said:

pedda said:

Väldigt likt NAFC

Mer surkål och öl snarare än chips och choklad till lunch?
  • Duckwing said:

brocCooLi said:

pedda said:

Väldigt likt NAFC

mer lunch till lunch än mackor till lunch :)
  • Duckwing said:

Aha, jag förstod inte att det skulle vara på ett hostel. Så praktiskt :)

Har varit så de senaste två åren. Mycket bra

brocCooLi said:

Duckwing said:

brocCooLi said:

pedda said:

Väldigt likt NAFC

mer lunch till lunch än mackor till lunch :)

Lunchbuffé istället för mackor, men dåligt med surkål. Öl finns såklart
  • Okej, min anmälan är skickad
  • Duckwing said:

Okej, min anmälan är skickad

Härligt!
    Ska vi dela rum?

Som jag ser det är vi just nu tre (Duckwing, BrocCooLi och undertecknat). Behövs en person till för att fylla ett rum.
  • Det kan vi göra.
    Har @inforthepain spånat färdigt?
  • Vi kan ju snacka ihop oss i helgen.

Jag kan boka ett rum för fyra personer (samma rum som vi delade på i år @BrocCooLi). Om @inforthepain inte kommer ner hittar vi säkert en fjärde person. Inga problem
  • Högst troligt att jag kommer åka så räkna med mig tills vidare :)
  • @pedda hoppas på samma för jag gillade det rummet och hittar ifrån det rummet också. så det inte blir som på NAFC där jag alltid går åt fel håll till @inforthepain stora nöje :D
  • brocCooLi said:

@pedda hoppas på samma för jag gillade det rummet och hittar ifrån det rummet också. så det inte blir som på NAFC där jag alltid går åt fel håll till @inforthepain stora nöje :D

Jag kan fråga om vi kan få samma :)
  • pedda said:

brocCooLi said:

@pedda hoppas på samma för jag gillade det rummet och hittar ifrån det rummet också. så det inte blir som på NAFC där jag alltid går åt fel håll till @inforthepain stora nöje :D

Jag kan fråga om vi kan få samma :)

vore toppen!
  • Rum bokat för fyra pers
  • Vi har rummet fredag - måndag?
  • jag och info åker hem söndag. tror pedda också gör det.
  • Jag har bara bokat fredag till söndag. Trodde alla tänkte åka hem på söndag (gör jag alltså också).

Om du vill stanna en natt till @Duckwing kan jag ringa och kolla om det går bra?
  • Det verkar svårt att komma hem så sent bara, men då fortsätter jag leta alternativ
  • Säg till om jag kan hjälpa till. Borde gå att få en natt till. Helgen är nu helt utbokad, men de flesta åker ju på söndag. Borde vara minst en säng ledig
  • efter första dagen av düssla düsseldorfen ser det ut så här:
    @inforthepain 2-1-0
    @pedda 2-0-1 (förlust mot Kithor)
    @brocCooLi 2-0-1 (förlust mot purplegoo)
    @duckwing 1-0-2 (satt på top table runda två efter att ha vunnit mot dark elfs med 3-1 i runda ett)
  • Vad spelar iftp och Pedda för lag?
  • wood elfs
  • Hur går det?
  • näj!!! :(((
  • Fel svar, prova igen.
  • jan gick 3-2-1
    pedda 3-1-2
    jag 2-1-3
    duckis 1-1-4

jag och pedda möttes i sista matchen och gjorde upp om sämsta gbgare. en extremt nervig match!
  • bra spelat!
  • brocCooLi said:

jag och pedda möttes i sista matchen och gjorde upp om sämsta gbgare. en extremt nervig match!

Och väldigt rolig!
  • pedda said:

brocCooLi said:

Och väldigt rolig!

helt klart bland de värsta/bästa matcher jag spelat.
  • brocCooLi said:

jan gick 3-2-1
    pedda 3-1-2
    jag 2-1-3
    duckis 1-1-4

Enligt NAF gick Inforthepain 2-3-2, Pedda 3-1-3, duckwing 2-1-4 och brocCooLi 3-1-3
  • ja, det har blivit något strul med att vissa matcher har blivit dubbla.
  • Ordningen är helt fel och av någon anledning har vi tydligen spelat sju matcher. Vissa av mina motståndare verkar också ha registrerats med fel ras.

Jag har anmärkt på detta, men än så länge är det ingen som har reagerat/kommenterat
  • nu stämmer antal matcher och ordning.
    iaf för mig, men utgår att det gäller för alla.