DOUBT VIII, Umeå, 7-8 Januari 2017
  • image

Info om turneringen finns här

Förtydlingar av regler, allmäna frågor, generellt pep talk, reseplanering, etc. får gärna skrivas i tråden nedan.

Anmälda:
  • Länken leder till info om DOUBT 7.
  • Du får lugna dig. En uppdaterad sida kommer snart.
  • Nej. Nu, nu, nu, nu, nu, nu, nu, nu, NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
  • Anmäld!

Swishade slanten åt dig Mårten :)
  • Lägger upp listan på anmälda ikväll, när barnen gått och lagt sig.
  • Släng in mig som anmäld också!
  • i år var jag ju typ anmäld men kom inte iväg om jag minns rätt. kanske ska satsa på att dyka upp på riktigt den här gången då? :)
  • brocCooLi said:

i år var jag ju typ anmäld men kom inte iväg om jag minns rätt. kanske ska satsa på att dyka upp på riktigt den här gången då? :)

Fast då inte anmäla dig?
    Verkar ju rimligt på nått vis
  • Ser ut som att jag är barnfri, så det blir svårt att stoppa mig från att komma.
  • Jag vill anmäla mig
  • 97,3% chans till närvaro.
  • Större chans än att klara en GFI med RR. Det låter ok, men fråga @JohnnyD om det betyder att det är säkert.
  • Du glömde bollen :)

image
  • Snöbollen?
  • Skuld said:

Fast då inte anmäla dig?

sant. kanske ska testa den varianten.
  • brocCooLi said:

Skuld said:

Fast då inte anmäla dig?

sant. kanske ska testa den varianten.

Det går ju men då tar Mårten ut 50kr extra i "winnings"

Pellevin said:

Snöbollen?

Kokosbollen ;)
  • Frantic said:

det är lugnt, @Skuld bjuder på den pengen i så fall :)
  • brocCooLi said:

Frantic said:

Ajfan, då åkte man på den!

• Frantic said:

Du glömde bollen :)

image

Jag trodde du skulle fråga var de andra sex spelarna i "doubtful eight" var. (Om någon undrar var de sista tveksamma spelarna är, så finns det sex snotling med pass block som gömmer sig i gräset och planerar en intercept).

För övrigt har throwern bollen fortfarande i handen. (Klister var bra för att lättare plocka upp bollen, men inte så bra när han skulle passa)
  • vad är det som flyger i luften då?
  • Stareater said:

Frantic said:

Du glömde bollen :)

image

Jag trodde du skulle fråga var de andra sex spelarna i "doubtful eight" var. (Om någon undrar var de sista tveksamma spelarna är, så finns det sex snotling med pass block som gömmer sig i gräset och planerar en intercept).

För övrigt har throwern bollen fortfarande i handen. (Klister var bra för att lättare plocka upp bollen, men inte så bra när han skulle passa)

Försök inte, vi ser klart och tydligt att throwern inte har någon boll i handen på din bild :P

Kommer vi hålla till på "hotellet" i år igen eller ska vi ta den "gamla" lokalen?

Vad säger @ikki ?
  • Battle bunkern nere på stan kunde ju fungera annars.
  • För mig som utsocknes så var hotellet en väldigt bra lokal.
    Om nån nu skulle vara nyfiken på vad jag tycker :)
  • Hotellet alla dagar i veckan. Då kan jag gå dit :)
  • Hotell Björken är redan bokat och man läsa det på NAF:s turneringsinfo.
  • Stareater said:

Hotell Björken är redan bokat och man läsa det på NAF:s turneringsinfo.

Nu har det blivit lite strul med lokalen så det kommer INTE att bli Björken i år. Ska ta och kika lite på alternativa lokaler.
  • Har de svårt att komma ihåg bokningar eller ...
  • khanmank said:

Har de svårt att komma ihåg bokningar eller ...

Omständigheter har gjort att priset ökat och det hamnar utanför vår budget.
  • De som gapar över mycket ....
  • Stareater said:

khanmank said:

Har de svårt att komma ihåg bokningar eller ...

Omständigheter har gjort att priset ökat och det hamnar utanför vår budget.

Hur är det med lokalen på tunnelbacken, är den ledig för action?

• Lokalproblemet verkar lösa sig. Det blir med största sannolikhet i de lokaler @Pellevin jobbade i slutet av 90-talet, dvs. på Incrade-gallerian. De håller butiken öppen så vi kan vara där de tider vi vill, har gott om utrymme och är allmänt schyssta med att låta oss göra saker så länge som vi sköter oss, t.ex. ha en liten dold självkostnadspris-kiosk för oss som spelar.

• Stareater said:

En massa text och är allmänt schyssta med att låta oss göra saker så länge som vi sköter oss, t.ex. ha en liten dold självkostnadspris-kiosk för oss som spelar.

Alkohol?
  • När butiken har stängt, dvs efter 16.00 på lördagen så är det ok att ta en öl eller två, dock inget fylleslag.
  • vafan alltid begränsingar mot en dalmas
  • Stareater said:

När butiken har stängt, dvs efter 16.00 på lördagen så är det ok att ta en öl eller två, dock inget fylleslag.

Jarååå!

Skuld said:

vafan alltid begränsingar mot en dalmas

Det är klart! Vi tänker på dig, vi vill du ska ha så stor chans som möjligt att klara av att spela bra under dag 2 också :)
  • Det mysko är ju att i Norge spelade han bättre (nåja, fick fler poäng) dag 2 än dag 1.
    Jag har hört bomber föra mindre väsen än vissa dalmasar.
  • Det är helt klart att vi detta DOUBT kommer att spela på Incrade Gallerian (även känt som WorldofBoardGames.com eller figurspel.se), Björnvägen 11 i Umeå.
  • brocCooLi said:

Frantic said:

Fast jag ser i mina "välorganiserade" anteckningar från förra året att du betalade och ville inte ha tillbaka pengarna, så om @Skuld skjuter till de extra "winnings" så blir turneringen gratis för dig om du dyker upp oanmäld. =)
  • Stareater said:

brocCooLi said:

Frantic said:

Fast jag ser i mina "välorganiserade" anteckningar från förra året att du betalade och ville inte ha tillbaka pengarna, så om @Skuld skjuter till de extra "winnings" så blir turneringen gratis för dig om du dyker upp oanmäld. =)

tji fick jag...
  • När uppdateras hemsidan med regler, plats etc?

@Stareater
  • När undertecknad får tummen ur och ändrar lokaldetaljerna.
  • Officiella infon uppdaterad @ http://stridshammaren.se/doubt
  • Snow said:

Officiella infon uppdaterad @ http://stridshammaren.se/doubt

Snyggt! :)
  • Ser riktigt bra ut. Det ska in en till sponsor-logga när jag fått en högupplöst bild av Hungry Troll, men det hoppas jag inte ska vara något större problem.
  • Anmäler mig!
  • Samma fråga som förra året. Jag utgår från att det finns anledningar till de heroiskt tidiga starterna på dagarna? Finns inga möjligheter att senarelägga en timme eller så?
  • Skuld said:

Samma fråga som förra året. Jag utgår från att det finns anledningar till de heroiskt tidiga starterna på dagarna? Finns inga möjligheter att senarelägga en timme eller så?

+1