Open Season 7 nu öppen
  • Grattis till segern i Open Season 6 zeke73!

Open Season 7 ser likadan ut som den föregående. Det innebär:

Det finns 26 tillåtna raser: de vanliga 24 + Khorne och Bretonnia.
    Ett lag kan spela max två matcher mot ett annat. En vanlig BloodBowlmatch, och en DungeonBowlmatch.

Väl mött i grottorna :)
  • Tack! Nu är Botkyrka Bruisers anmälda och sugna på spel. :)
  • Nu är alltså både ett Ogrelag och ett Vampyrlag anmälda. Trist för er andra, som bara får möta klassiska OP-raser.
  • Ja, hemskt
  • Pellevin said:

Nu är alltså både ett Ogrelag och ett Vampyrlag anmälda. Trist för er andra, som bara får möta klassiska OP-raser.

För att inte tala om ett gäng halta grisar.

• z3bb3 said:

Du missförstår oss @z3bb3, vi pratar om lagen, inte coacherna.
  • Pellevin said:

z3bb3 said:

Du missförstår oss @z3bb3, vi pratar om lagen, inte coacherna.

Har hört att coachen skall vara en förebild för laget.

• Isåfall skulle jag bara få spela Ogres.
  • När kommer Open igång så man kan börja spela matcher?
  • Zeke73 said:

När kommer Open igång så man kan börja spela matcher?

Jag tror att det brukar vara så att man försöker hålla Open så länge som möjligt,
    då nya lag kan gå med automatiskt.
    Såfort man stänger Open Season, så måste Commissioners lägga in extralag manuellt.
    Tidigare har man gjort så att man stängt Open, så snart någon planerat att spela en match.
  • Jag och MartinS hade tänkt spela igår men det gick inte eftersom Open inte var aktivt än.
  • MartinS kan aktivera den. Men det enda som är säkert är att någon måste säga till att de vill köra en match innan jag aktiverar. Mina mindreadingskills är lite otillförlitliga.
  • Ok, jag ska upplysa Martin om detta.
  • MartinS - Zeke73, cas score 8-5.
    Blodigt!
  • Ja, det var en riktig holmgång... Synd att Martins Ogres var så sluga jämfört med mina dumskallar... (jag tror Martin slog två Boneheads på hela första halvleken medan jag slog säkert 20, dessutom rullade jag in tre dubbeldödskallar och en dubbeletta på Snotling-Dodge.). Hälften av mina Ogres är halta nu också. Tur att de inte är anställda för sin snabbhet.)
  • Zeke73 said:

Tur att de inte är anställda för sin snabbhet.)

Nej, alla snabba Ogres tycks bli värvade av Martins lag.
  • Fan Favorite var Mattias tärningar som vi båda körde med. :)
  • En kul detalj är att samma Ogre har fått MVP samtliga tre matcher laget spelat.
  • Någon som är sugen på en Openmatch ikväll? Jag är i lokalen från kl 18. Kan komma lite tidigare. Mina vampyrer ser törstiga ut, så det blir nog enkelt för den som ställer upp.
  • Veckorna framöver kommer jag nog ha lite tid för spel dagtid vissa dagar. Är någon ledig och känner för att droppa förbi Tullinge och spela tidig eftermiddag (start 13 tiden) tisdag 22/11 eller torsdag 1/12 så är jag öppen för openmatch. Jag har inte reggat något lag än så det kan justeras lagom beroende på motstånd.
  • Jag vill spela torsdag 1/12.
  • Kul. Observera att det är dagtid som gäller även på torsdagen. Vi kan höras om detaljerna via mejl. Jag är fortfarande tillgänglig för match 22/11.