Ny Blood bowl liga i Göteborg!
  • Jag, Inforthepain och Broccooli och Equilibri har diskuterat en ny blood bowl liga i Göteborg för att få igång spelandet igen då det har varit lite stiltje sedan Wizard Games ligan försvann.

På grund av detta gör vi ett försök att starta en ny liga i Göteborg med följande:
    Ligaspel med endast nystartade lag.
    8 ronder eller alla möter alla vid färre än 9 spelare.
    1 match per 2 veckor.
    Perioden för match 1 är något förlängd och är 1 september till och med 18 september.
    Slutspel med de 8 bästa där följande placeringar möts: 1 vs 8, 2 vs 7, 3 vs 6 och 4 vs 5.
    2 poäng för vinst, 1 poäng för oavgjort, 0 poäng för förlust, -1 poäng för wo.
    Sena inhopp i ligan får ske till och med rond 4 men då får personen som hoppar in (om önskat) leta missade matcher själv, dessa spelas mot de övriga lagen som endast får SPP, winnings och skador för matchen. Endast en extramatch per spelare får spelas på detta sätt förutom för personen som behöver matcher för att komma upp i samma antal som övriga. Under ligaspelet får man max möta samma lag 2 gånger.

Anmälan för att hoppa in i ligan i denna tråden eller genom att kontakta Melisqus innan rond 4.

Redan anmälda:
    Melisqus - Orcs
    brocCooLi - High Elf
    Inforthepain - Nurgle
    Equilibri - Ogres
    Unknown dwarf - Elf
    Skoberget - Chaos Dwarf
    Asperon - Dark Elf
    davorok - Norse
    Koboldkungen - Lizardmen
    MartinN - Amazon
    Spoiler:

Rond 1 (1-18 september)
    Melisqus vs Unknown Dwarf
    brocCooli vs Inforthepain
    Equilibri vs Skoberget
    Asperon vs Koboldkungen
    Davorok vs MartinN

Rond 2 (19 september - 2 oktober)
    Unknown Dwarf vs Equilibri
    brocCooli vs Davorok
    MartinN vs Skoberget
    Melisqus vs Asperon
    Koboldkungen vs Inforthepain

Rond 3 (3-16 oktober)
    Koboldkungen vs Melisqus
    Skoberget vs Inforthepain
    Davorok vs Asperon
    MartinN vs Equilibri
    BrocCooLi vs Unknown Dwarf

Rond 4 (17-30 oktober)
    Melisqus vs Skoberget
    Inforthepain vs MartinN
    Koboldkungen vs brocCooLi
    Davorok vs Equilibri
    Asperon vs Unknown Dwarf

Rond 5 (31 oktober - 13 november)
    Melisqus vs Inforthepain
    Skoberget vs Koboldkungen
    MartinN vs brocCooLi
    Asperon vs Equilibri
    Davorok vs Unknown Dwarf

Rond 6 (14 november - 27 november)
    Melisqus vs Davorok
    Inforthepain vs Unknown Dwarf
    Skoberget vs brocCooLi
    Koboldkungen vs Equilibri
    MartinN vs Asperon

Rond 7 (28 november - 11 december)
    Inforthepain vs Davorok
    Melisqus vs MartinN
    Unknown Dwarf vs Koboldkungen
    Skoberget vs Asperon
    brocCooLi vs Equilibri

Rond 8 (12 december - 25 december)
    Inforthepain vs Asperon
    Melisqus vs brocCooLi
    Skoberget vs Davorok
    Unknown Dwarf vs Equilibri
    Koboldkungen vs MartinN

Semifinaler:
    Inforthepain vs Unknown Dwarf
    Melisqus vs Koboldkungen

Final:
    ??? vs Melisqus
  • jag är med!

inte bestämt lag än men kommer.
  • Anmäler Hepatit Elite (Nurgle)
  • Jag tänker vara med och mitt lag är:

El Puta Libre Caracas! (Chaos Pact)
  • Jag anmäler Deadly Orx (Dorx) (Orcs)
  • Unknown Dwarf är nu anmäld
  • Är på, ska fundera på lag.
  • Jag hejar på equilibri
  • Asperon från Ylva är anmäld
  • Och nu har jag även access hit :) Står mellan DE, Slann, Skaven eller Nurgle just nu, men har även ett flertal andra lag på G som skulle kunna slutföras.
  • Alltså, jag kanske inte hinner klart med mina Pact-gubbar, så jag byter nog ras.
    När behöver det vara inne senast?
  • equilibri said:

Alltså, jag kanske inte hinner klart med mina Pact-gubbar, så jag byter nog ras.
    När behöver det vara inne senast?

innan första matchen måste du bestämt dig iaf :P
    men vet inte exakt, men typ slutet på augusti eller precis i början av september?
  • Buuuuu! Nu hejar jag inte på equlibri längre! Buuuuu!!
  • Känns som att Bodil får ta fram sina bystiga väninnor, dvs vill vara med och köra Norse.
  • khanmank said:

Buuuuu! Nu hejar jag inte på equlibri längre! Buuuuu!!

Och där fick jag motivationen att måla klart mina fribrottare! :D
  • Äre lucha libretema på dina chaos pact @equilibri?
  • Inser att jag har så väl Lizardmen, Goblins, Underword, Chaos Dwarves, Khemri och Vampires som väntar på att bli klara med, kanske ska försöka ta något av dom istället :)
  • Kör de du tycker är fräckast!
  • Målar Khemri just nu, men även underworld är ett alternativ, men det lutar nog åt Slann.
  • Jag är på :)
    Skakar liv i mina vamps så blir Nosferatu Sports Division Amorical Presence igen då!
  • Hur kommer det funka om det inte går att få till en match inom den utsatta tiden? 0-0 eller?
  • asperon said:

Hur kommer det funka om det inte går att få till en match inom den utsatta tiden? 0-0 eller?

Om ingen har försökt få till matchen blir det dubbel WO, om endast en person har försökt att få till matchen blir det en WO vinst för denna personen, om båda personerna har försökt att få till matchen utan att enas om datum blir det dubbel WO.

I undantagsfall kan det frågas om förlängning i max en vecka för att spela matchen.
  • Lottning för rond 1 kommer upp på torsdag så passa på att anmäla er ni som inte har gjort det.
  • pratade med @skoberget idag och han kommer anmäla sig om han hittar sina chaos dwarf som han 'kanske tror att jag vet var dem är' som han uttryckte sig :)

lutar åt haj elfs för mig.
  • Jag kommer inte hinna klart med några Chaos Pact, så jag kommer köra på Ogres istället! Vill ju mest lira för att det är sköj, så då kan jag köra på nåt gött! :D

The Expendables är tillbaka! :D
  • Yay! The Expandebles! :D
  • nm, insåg att lottningen var nästa vecka
  • Lottningen för rond 1 är:
    Melisqus vs Unknown dwarf
    Brocooli vs Inforthepain
    Equilibri vs Skoberget
    Asperon vs Koboldkungen
    Davorok vs valfri, denna person får endast SPP, skador och winnings
  • Ok, så nu ska jag försöka få till en match med Skoberget, alltså... Kan bli intressant.
    Vilken dag är deadline? :D
  • equilibri said:

Ok, så nu ska jag försöka få till en match med Skoberget, alltså... Kan bli intressant.
    Vilken dag är deadline? :D

första posten ;p
    Perioden för match 1 är något förlängd och är 1 september till och med 18 september
  • @Koboldkungen vet inte om du såg mitt PM, men vi ska ska spela första rundan!
  • Hmm. jag kanske ska vara lite mer aktiv och läsa alla rubriker i forumet. Det här vill jag vara med i så jag är på i nästa runda,säsong eller vad ni vill kalla det
  • mrselecta said:

Hmm. jag kanske ska vara lite mer aktiv och läsa alla rubriker i forumet. Det här vill jag vara med i så jag är på i nästa runda,säsong eller vad ni vill kalla det

hurra hurra hurra!
    tror @Melisqus fixar in dig direkt
  • De är bara att hoppa in. Melisqus fixar det.
  • mrselecta said:

Hmm. jag kanske ska vara lite mer aktiv och läsa alla rubriker i forumet. Det här vill jag vara med i så jag är på i nästa runda,säsong eller vad ni vill kalla det

Välkommen! Du möter Davorok i runda 1.
  • Här går det undan, Jag plockar fram mina sköna damer och spelar Andromches headhunters (amazone) förresten, börjar jag bygga laget med 100 k eller....
    Och hur får jag tag på Davorok?
  • Har vi något sätt att kontakta folk utöver PM/skriva här. Att efter en vecka inte hört ett ljud av @Koboldkungen känns lite sådär...
  • Håller med @asperon att vi nog bör skapa en medlemslista med ett alternativt kontaktsätt.
  • Skapa en pm grupp där man kan posta kontaktlista?
  • Förhastade tankar.... Med tanke på mitt/vårt otroligt hektiska liv för tillfället, (kom precis hem från ett kundarbete) med företag i omorganisationarbete, lantgård som vi behöver göra en del saker på innan vintern mm. Så tyckte min kära hustru att den lilla tid vi kan lägga på fritid kanske vi ska lägga på varandra och vår relation. Kloka ord från en klok kvinna så jag backar ur säsong 1 i denna liga. Tyvärr.
    Nej ,Brocooli hon vill inte börja med Bloodbowl.
    Vi ses i Örebro i alla fall.
  • mrselecta said:

Nej ,Brocooli hon vill inte börja med Bloodbowl.

jaha, vad ska jag nu säga???
  • Första veckan för rond 1 har gått så ni bör ha kontaktat eran motståndare.

Alla som inte har lyckats kontakta sin motståndare kan skicka ett meddelande till mig så får ni ytterligare kontaktuppgifter om jag har det.
  • Ska krooooohhhooossa brocCooLi imorgon! Så de så!
  • Well, jag har fått svaret "ska kolla min tuffa kalender" av @skoberget så vi är nära en match ändå! :D
    Tänker att vi ska lira på GG bar om nån vill komma o kolla...
  • equilibri said:

Well, jag har fått svaret "ska kolla min tuffa kalender" av @skoberget så vi är nära en match ändå! :D

när?
  • @asperon Jonas (@Koboldkungen) är i Barcelona just nu, vet inte när han kommer hem, men förhoppningsvis inom ett par dagar.

och ja, medlemslista/kontaktinfo borde vara bra.
  • brocCooLi said:

equilibri said:

Well, jag har fått svaret "ska kolla min tuffa kalender" av @skoberget så vi är nära en match ändå! :D

när?

Well, det är ju det som är problemet. @skoberget har inte riktigt meddelat när han kan...

• Hepatit Elite vs -A (brocCooLi coachandes Hajelf)
    td: 1-0
    cas: 2-2
    1030-940

Efter att alverna stoppat nurgles offensiv i första såg de bra ut för dem och satte upp för en möjlig 2 turn td i andra men med lite gfis kom nurgle ikapp och gjorde det lite klurigare. Alverna missade en dodge och bestämde sig för att hålla i sin reroll så alven for ut i KObåset. Detta gav möjlighet till för nurgle att surfa en catcher och bonka på resterande del av laget. en alvcatcher tar en -2d uphill blitz på en rotter för att ta sig fri från Petters tentakler och springer ner och ställer sig framför mållinjen mha 2gfis. Därefter kommer en longbomb som blir innacurrate men hittar sitt mål ändå... sigh. Min röda get blitzar och pushar upp alven mot sideline. Alverna försöker rädda upp situationen men en missade 3+ dodge följt at av en missade gfi gör att catchern blir surfad. Publiken kastar in bollen så den hamnar vid nurgles endzone och de finns fortfarande 3 alver på plan som hotar nurgle att göra mål på dem. En modig linemen dodgear iväg från Petter och knuffar en rotter på bollen så den hamnar i endzone. Nu behöver alven Nova Clarke glänsa med en 3+ dodge, en 2+ dodge, 2st gfi och en 3+ pickup för att göra 0-1 målet. Första dodgen en 2a... Nurgle suger åt sig bollen med en rotter och skärmar av alverna. Den modiga linjelärkan bestäämmer sig åter igen för att göra en hero move. Hen dodgear 3+, hen dodgear 2+, hen dodgear 3+, hen dodgear 3+, hen dodgear 3+, hen dodgear 3+, tar en gfi för att blitza, SNEAKYPOW!!!! sänker bollhållaren så att blitzern kan roffa åt sig bollen. Warriorn Pastor Pest mördar Nova Clarke och konventerar hen till att börja lira för Nurgle istället för de fina fiskarna. Geten röd plockar bollen och longbombar upp bollen på alvernas planhalva. Geten röd är inte lika skicklig som alverna på kasta bollen men får åtminstone upp bollen där rottern nr11, Ludenben, står redo, plockar bollen i turn 16 och tar en gfi för 1-0 målet i slutsekunden av matchen.

Alverna hade dödat en rotter i andra halvlek men förlorade en blitzer som nu spelar för Hepatit Elite. Alvernas andra blitzer drog också på sig en skada(-AV) så nästa match får alverna klara sig utan blitzers. Får ta tillbaka de där om att Krrooooohooossa hen men en lätt tilltuffsning kunde vi åtminstone bjuda på.

Tack för go match
  • Låter som en helt rättvis match. Som vanligt.
  • Går det för sig att byta lag till Lizardmen Lust(ri)ans Lakejer? Inte lirat någon match än!
  • Alltså, har fortfarande inte fått något svar på när @skoberget kan spela, och nu är det ju 5 dagar kvar. Kan någon som kanske har lite mer kontakt med honom se till att sparka honom i arslet och meddela mig när han kan?