Jump Up
  • Tjena tänkte kolla med mina underbara coacher i stockbowl som vet mer än mig,ang bombardier i ett gobbo team för att kasta bomb får han inte göra nått annat,men säg han har jump up,räknas det då som han gjort nått annat eller kan jag ställa han upp gratis och kasta bomb ??
  • Nu spelar jag inte i StockBowl, men svarar ändå.

    Under Bombardier står det att spelaren inte får vara prone eller stunned för att kasta bollen.

    Jump Up säger inget om att figuren inte är prone, bara att du får stå upp gratis.

    Alltså, nej. Du kan inte kasta bomber även om du har jump up
  • Jag skulle säga nej till det. Det står att han får inte kasta en bomb om han ställt sig upp och ställer sig upp gör han det även om han gör det gratis. Jag tror inte jag sett någon gobbo-playbook som rekommenderar jump som skill på en bombardier så jag tror jag har väsentliga delar av övriga världen med mig på tolkningen :)
  • Båda föregående talare har rätt. Om du behöver ytterligare argument så är det så att om du använder Jump Up för att ställa dig (inte blocka) så gör du en move, även om den bara förbrukar 0 mp. Alltså kan du inte kasta efter då du redan har moveat.
  • jag tackar för svar,och tackar även pedda som svarade gör ingeting du inte är stockbowlare du är välkommen svara ändå =)
  • Anledningen till att det börjat bli förvirring kring detta är att Cyanide-spelet, det gamla i varje fall, låter en kasta bomber efter jump up. Det borde inte vara tillåtet, men blir plötsligt en väldigt bra skill eftersom de inte är så regeltrogna.