Redrum - Ett galleri
  • All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy.
    All work and
    no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play
    makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy. All work and no play makes Jack a dull boy. All work and
    no play makes Jack a dull boy.

Så för att råda bot på detta kan det vara skoj att distrahera sig med lite bilder att titta på. Tänkte inte som en målarblog utan mer bilder på lag som är klara nog att ge sig ut på spelplanen. Planen är att att få ihop alla lag målade, får se om det kommer att lyckas och hur lång tid det i så fall tar att fixa ihop dom jag saknar.

NAF Teams
    Amazon
    Chaos
    Chaos Dwarf - 2st
    Chaos Pact
    Dark Elf - 4st
    Dwarf - 3st
    Elf
    Goblin
    Halfling - 2st
    High Elf
    Human - 4st
    Khemri
    Lizardmen
    Necromantic
    Norse
    Nurgle
    Ogre
    Orc - 2st
    Skaven - 2st
    Slann
    Undead
    Underworld
    Vampire
    Wood Elf
    Totalt: 36st

Additional Teams mm
    Målat åt andra spelare - 6st
    Halv officiella lag -1st - Khorne

Nog med text, nu börjar vi.
    /Red

AMAZON TEAMS
    image
    image
    NAMN: -
    ÄVEN KÄNDA SOM: Stigmata
    TURNERING: Nej
    LIGA: Dalarna
    MODELLER: Shadowforge Amazon/Nun Lag
  • CHAOS TEAMS
    image
    image
    image
    ÄVEN KÄNDA SOM : Världsnaturfonden, Wirt's Leg
    TURNERING: Necronomican Bowl 2016
    MODELLER: GW 3rd ed. Chaos Team + 2nd ed. Minotaur.
    STAR PLAYERS: 6/6
  • CHAOAS DWARF TEAMS
    image
    ÄVEN KÄNDA SOM: Bergsgetterna
    TURNERING: -
    MODELLER: GW 3rd ed. Chaos Dwarf Team. Bull Centaurs från warhammer fantasy under samma tidsperiod. Tror minotauren är en D&D model men är inte helt säker, den har tår istället för hovar vilket är lite ovanligt.

image
    image
    ÄVEN KÄNDA SOM: -
    LIGA: -
    MODELLER: GW 2rd ed. Chaos Dwarf Team. Bull Centaurs är överkropparna BB spelare med underkroppar från hästar som drog celtiska chariots, Black Tree Design. Hobgoblins från 3rd ed.
    STAR PLAYERS: 4/6
  • CHAOS PACT TEAMS
    image
    image
    image
    ÄVEN KÄNDA SOM: Brotherhood of Evil Linemen
    MODELLER: GW 2nd ed. modeller och impact modeller designade att matcha dom förutom råttan som är 3rd ed.
  • Tack! Äntligen. Väldigt fina lag!
  • DARK ELF TEAMS
    image
    NAMN: Black Glen Executioners
    ÄVEN KÄNDA SOM: Scarlet Divas, Profondo Rosso, GD på äventyr
    TURNERING: Gothbowl 2014
    LIGA: Old, Dalarna
    MODELLER: GW 2nd ed. Dark Elves
    ÖVRIGT: Är riktigt länge sedan dessa målades nu, dom förtjänar egentligen att snyggas till då tidens tand har satt sina spår.

image
    image
    NAMN: Nargoth Spite
    ÄVEN KÄNDA SOM: Sneakers
    TURNERING: MelisqusBowl 2016
    LIGA: Old
    MODELLER: GW 2nd ed. Dark Elves. Konverterat assassins av gamla kickers.
    STAR PLAYERS: 3/6

image
    NAMN: Sartana Vipers
    MODELLER: GW 2nd ed. Dark Elves
    ÖVRIGT: Använder gamla dark elf catchers som linemen då den positionen har försvunnit från reglerna och jag hade många och tyckte det var slöseri att inte använda dom.

image
    NAMN: Thordien Angels
    MODELLER: GW 2nd ed. Dark Elves och 3rd ed Witchelves
  • DWARF TEAMS
    image
    image
    TEAM: Draakheim Miners
    ÄVEN KÄNDA SOM: Cutting Crew
    TURNERING: GothBowl (2013?)
    MODELLER: GW 2nd ed. Dwarfs, 3rd ed. slayers.

image
    image
    TEAM: Dwarf Lords
    MODELLER: GW 2nd ed. Dwarf linemen i plast och 3rd ed position spelare.

image
    image
    TEAM: Tranvaal Longbeards
    ÄVEN KÄNDA SOM: Nani Duodecim
    TURNERING: Team Cup 2016
    MODELLER: GW 2nd ed. Dwarves samt runners från 3rd, två slayers från Warhammer Fantasy och en killdozer (deathroller) byggd av 40k delar.

@kaju tackar så mycket
  • Skönt med lite dubbletter och tripletter.

Det gråsvarta darkelf laget var mkt trevligt.
  • ELF TEAMS
    image
    image
    TEAM: Mystaphia Salamanders
    MODELLER: GW 2nd ed. Elf Team.
    ÖVRIGT: Enligt mig är detta lag i allmänhet och blitzern i synnerhet antagligen den snyggaste som någonsin stulpterats, tack Jes Goodwin. Glad att jag kunnat göra modellen skaplig rättvisa iaf, tvekade i flera år innan jag vågade börja måla dom.

@Jox tackar, det är favoriterna bland mina dark elves.
  • GOBLIN TEAMS
    image
    image
    TEAM: Goblin Wranglers
    ÄVEN KÄNDA SOM: Terra Kottarna
    MODELLER: GW 2nd ed. Goblin Team. Chainsaw och Bombadier goblins konverterade av gamla goblin catchers. Ball & Chain från Warhammer Fantasy.
    STAR PLAYERS: 6/6 + Madcap Miggs
    ÖVRIGT: Dom första Blood Bowl modellerna jag köpte. Dom har behållt samma färgschema sedan dess, har bättrat på målningen lite och kompliterat laget med Troll och secret weapons under årens lopp.
  • HALFLING TEAMS

image
    TEAM: Manikin Cockroatches
    ÄVEN KÄNDA SOM: NES All-Stars
    MODELER: 3rd ed halflings och treemen från warhammer fantasy
    ÖVRIGT: Var inte nöjd med målningstekniken/resultatet på detta lag så dom fick simma i Ajax och är nu målade igen i samma färgschema, är mycket mer nöjd med resultatet denna gång.

image
    image
    TEAM: Tuckham Termites
    MODELER: 2nd ed halflings och treemen.
  • HIGH ELF TEAMS
    image
    TEAM: -
    MODELLER: GW 3rd ed. High Elf Team.
    STAR PLAYERS: 1/6
    ÖVRIGT: Har 2 catchers och 1 thrower ytterligare som varit halvmålade i flera år. Är inte säker på att dom någonsin kommer bli klara tyvärr. High Elves är det alv lag jag gillar minst så är mer troligt att jag målar upp ännu fler dark elves istället.
  • HUMAN TEAMS
    image
    TEAM: Melderyn's Knights
    MODELLER: GW 2nd ed. plast Humans från start boxen. 2nd ed. Ogre.
    ÖVRIGT: Konverterade en gång i tiden ett human lag av spacemarines och målade dom i detta färgschema. Det såg bedrövligt ut så dom har blivit slänga nån gång vid nån flytt, men med tiden har minnet av dom kännts mer och mer cultigt så jag målade upp ett lag i samma färgschema av dom här gamla plast gubbarna och blev faktiskt nöjd med resultatet. Speciellt med tanke på hur dåligt ryckte dessa single pos modeller har.

image
    image
    TEAM: Port Vincent Pirayas
    ÄVEN KÄNDA SOM: Våffelhjältarna
    TURNERING: G(r)othBowl 2016
    MODELLER: GW 2nd ed. Humans. 2nd ed. Ogre.

image
    TEAM: Stornic Xiphias
    ÄVEN KÄNDA SOM: Jôao Pintos, Midsommar
    TURNERING: Doubt Seven 2016
    MODELLER: GW 3rd ed. plast Humans från start boxen. Ogre och Halfling från 2nd ed.
    STAR PLAYERS: 1/6

image
    image
    TEAM: Waveland Wreckers
    ÄVEN KÄNDA SOM:
    MODELLER: GW 2nd ed. Humans. 2nd ed. Ogre.
  • KHEMRI TEAMS
    image
    image
    TEAM: Notria Carrions
    ÄVEN KÄNDA SOM: Alfta by Night
    TURNERING: LinCon Blood Bowl Turnering (År?)
    MODELLER: GW 1st ed. Skeletons. 3rd ed. Mummies och Blitz-Ras/Wights. Konverterade Thro-Ras av warhammer fantasy modeller.
    STAR PLAYERS: 5/6
    ÖVRIGT: Gillade inte Egyptien temat på GWs orginal modeller så fixade ihop dessa istället.
  • Grymt kul att se alla lag! Tack!
  • LIZARDMEN TEAMS
    image
    image
    ÄVEN KÄNDA SOM: Fulhjälmarna
    MODELLER: Konverterade från warhammer fantasy modeller. Kroxigoren är en Blood Bowl model.
    ÖVRIGT: Är inte nöjd alls med skinksen till detta lag. Dom hade blivit av med sina huvuden efter mitt slann projekt. Fick idén att ge dom hjälmar men det ser bara bedrövligt ut. Har inte haft motivation att basa färdigt laget pga detta.

Har ett Sarcos lag från som ligger och väntar på målning. Ska bli underbart den dag man inte behöver använda dessa igen. Inte för att jag spelar lizardmen speciellt ofta.

@MartinS tackar, kul att du gillar det. Är en hel del lag kvar än.
  • NECROMANTIC TEAMS
    image
    image
    ÄVEN KÄNDA SOM: Grabbarna i graven bredvid
    MODELLER: GW 1st ed. zombies, 3rd ed. ghouls och wights, 5th ed. flesh golems. werewolves från impact.
    ÖVRIGT: Med hjälp av några extra spelare dubblerar detta lag även som undead.
  • NORSE TEAMS
    image
    image
    TEAM: Donnerdalh Crows
    ÄVEN KÄNDA SOM: Mattias Vikingar
    TURNERING: Lånade ut dom till Mattias under Team Cup 2016
    MODELLER: Konverterade från GWs marauders, beastmen och chaos warriors warhammer fantasy plastboxar. Yetin är ett konverterat troll från warhammer fantasy start boxen (dwarf vs goblins).
  • NURGLE TEAMS
    image
    image
    ÄVEN KÄNDA SOM: Salvequickers
    MODELLER: En väldig blandning av GWs 5th ed. Nurgle lag, 2nd och 3rd ed. modeller. Beasten har jag byggt av lite GW Ogre och Epic delar och en massa green stuff. Linemens är skulpterade av en spelare (Johan) från stockholm. Vet ej om han fortfarande är aktiv men ett stort tack till honom som hjälpte mig få ihop laget.
    STAR PLAYERS: 3/6 + Bilerot Vomitflesh
  • OGRE TEAMS
    image
    image
    TEAM: Snotling Titans
    ÄVEN KÄNDA SOM: Making Progress
    TURNERING: SnowBowl 2017
    MODELLER: GW 2nd ed. Ogres och snotling. Fyllt ut med några warhammer fantasy snotlings från samma tidsperiod för att få 10 olika.
  • ORC TEAMS
    image
    image
    TEAM: Jontheim Pumpkins
    ÄVEN KÄNDA SOM: Der Fällebeners
    MODELLER: Blandning av GW 2nd och 3rd ed. Orc modeller.

image
    image
    TEAM: Votsalh Cuttles
    MODELLER: GW 2nd ed. Orc Team + gammal star player Greaser Geargrinder som blitzer/lagkapten.
  • SKAVEN TEAMS
    image
    image
    image
    TEAM: Herokh Sceptres
    ÄVEN KÄNDA SOM: Pixies
    MODELLER: Blandning av GW 2nd ed. och 3rd ed. skaven.

image
    TEAM: Rhunitor Shamen
    MODELLER: GW 2nd ed. och en Rat Ogre från Warhammer Fantasy
  • SLANN TEAMS
    image
    image
    TEAM: Lakeside Leapers
    ÄVEN KÄNDA SOM: Cursed Princes, Van Halens
    MODELLER: Konvertering med delar från GW goblin wolf riders och skinks.
    STAR PLAYERS: 2/6
  • UNDEAD TEAMS
    image
    image
    TEAM: Graveyard Phantoms
    ÄVEN KÄNDA SOM: Deadeyes
    TURNERING: GothBowl 2015
    MODELLER: GW 1st ed. zombies, 3rd ed. ghouls och wights, konverterade mummies från warhammer fantasy.
    ÖVRIGT: Dubblerar som necromantic men är i första hand ett undead lag då jag tycker dom är roligare att spela.
  • UNDERWORLD TEAMS
    image
    image
    image
    ÄVEN KÄNDA SOM: Rått Kött
    MODELLER: GW fantasy night goblins, 3rd ed. skaven, Trollet minns jag inte varifrån det kommer har haft modellen länge.
  • VAMPIRE TEAMS
    image
    image
    TEAM: Crimson Kiss
    ÄVEN KÄNDA SOM: I Grevens Tid
    MODELLER: Konverterade GW vampyrer från warhammer fantasy och från Reaper. Thrallsen kommer från Hasselfree och Greebo?
    ÖVRIGT: Tycker inte riktigt om något av dom vampyrlag som finns på marknaden. Ville ha mer 70s skräck/b-films känsla på laget med Christoffer Lee/Bela Lugosi som grevar som biter lättkläda damer om nätterna. Det tog lång tid att få tag på modeller till detta lag.

Vet inte riktigt vad som är ok att posta så censurerade bilden lite. Är den för vågad så kan jag självklart ta bort den.
  • WOOD ELF TEAMS
    image
    image
    TEAM: Arcerine Pilgrims
    MODELLER: GW 3rd ed. Wood Elf Team. Treeman från Impact.
    STAR PLAYER: 5/6

Så där, det var dom NAF sanktionerade lagen.
  • Har du icke-sanktionerade lag också? Vore jättekul att få se dem med.

BTW, jag gillar verkligen dina slann catchers, himla smart konstruktion!
  • @Pellevin tackar,
    inte än håller på att samla ihop modeller till ett Khornelag för närvarande, har problem att hitta nått jag gillar att använda som heralder.
    Simyin laget ser jätteroligt ut med en massa extra arms och grab så kanske måste skaffa dom för eller senare.
    Frågan är dock när man skulle få en chans att använda lagen.
  • Yes!
    Superkul att se dem här, gillar en massa här. Salvequicklaget var snyggt komponerat. Johan heter Grotsky i stockbowl-ligan tror jag.
  • Imponerande samling! Många roliga lag. :)
  • cool,tack för bilderna,alltid roligt se
  • @suncar @Zeke73 @Viking
    Roligt att ni gillar bilderna, det var @Kaju som frågade efter lite lagbilder när jag träffade honom vid en turnering under våren här. Vi spelade tidigare i dalaligan båda två så han visste jag hade några lag även om samlingen växt en del sedan den tiden.
  • Kaju är mest nyfiken, han ville även ha bilder på det du målat åt mig. Han får dock leta annan fotograf för det :p
  • STAR PLAYERS & CHEERLEADERS
    image
    image
    image
    image
    image
    image
    Hade planen att få ihop en eller flera av varje Star Player men nu när GW börjat ge ut nya kanske man aldrig kommer att komma i kapp.

Det var ett tag sedan jag uppdaterade den här tråden så passade på att komplettera posterna i början med två nya lag som har fått färg, halflings och chaos dwarfs.
  • LAG MÅLADE ÅT ANDRA SPELARE
    image
    image
    image
    image
    image
    image
    I kronologisk ordning. Har inte så bra bilder på dom första lagen då jag inte tänkte på att ta lagbild innan jag lämnade över dom till deras nya ägare. Får förhoppningsvis möjlighet att ta bättre kort någon gång i framtiden.

Lag målade
    Humans, Halflings, Nercomantic, Chaos Dwarf, Chaos Pact, Humans
  • När får man se dig spela igen?
  • @Red skitsnyggt! Jag gillar speciellt Helmut.

Du vet väl att du är saknad?
  • Imponerande samling! :D
  • @Jox @Pellevin Ska försöka komma iväg på lite turneringar under våren men skola och flytt gör mig lite osäker på när det passar att resa bort en helg.

@tjub Tackar, har spelat/målat rätt länge vid det här laget så den börjar bli ganska stor. Det hindrar mig inte från att fortfarande ha drivor av omålade figuer som väntar på sin tur. Lite samlaresyndrom kanske =)
  • @Red Jättekul att du funderar på det. Hoppas vi ses framöver då.
  • om inte @Red kommer på turneringar får en ta sig till @Red, aka SnowBowl :)
  • HALV OFFICIELLA LAG
    image
    KHORNE LAG
    regler från datorspelet blood bowl
    LIGA: -
    MODELLER: Hopliter från Black Tree Design som blivit av med vapen och sköldar. Dom har fått shoulderpads i greenstuff istället lika som heralderna som är baserade på GW plast beastmen. Bloodletters är plastmodeller från GW. Bloodthirstern är från Heroquest men har fått nya vingar och hjälmen omgjord med hoplite plym för att matcha resten av laget bättre. Har censurerat bilden lite då pitfighters i laget tagit sin position lite bokstavligt.
  • Tjusigt!!
    Hoplitegrejen var cool
  • MER STAR PLAYERS & CHEERLEADERS
    image
    image
    image
    image
    image
    image
    Har varit ett tag sedan senaste uppdateringen. Har fått lite fart i penseln på sistone. Målat en hel del staplayers och kompletterat några lag upp till 16+ spelare.

Det drog igång en liga här i dalarna så tyckte det var ett tillfälle att motivera mig att måla upp ett underworld lag, enda NAF-laget jag inte hade. Ligan lades tyvärr ner ganska snabbt men hann i alla fall få ihop laget.

Har även målat klart ett till halfling lag. Har tyvärr ingen starplayer Treeman men med 2 halflinglag kan dom låna träd från varandra om dom vill hyra in Deeproot.
    Samma med Morg som får jobba för både elf och halfling då dom har ungefär samma lagfärger och samma basning.

Lagbilder inlagda i början av tråden i bokstavsordning.
  • Hmm, vad bilderna blev stora. undrar vad jag gjorde anorlunda den här gången.
    Är detta bättre eller sämre?
  • Red said:

Hmm, vad bilderna blev stora. undrar vad jag gjorde anorlunda den här gången.
    Är detta bättre eller sämre?

Bättre tycker jag, då går det att klicka upp i större format om en vill detaljstudera.

Den där Morg-modellen som du gjort till norse (näst nedersta, bredvid boomer och icepelt och de andra), kommer du ihåg var den kommer från?
    Den är väldigt fin
  • Först till 24?
  • @suncar Ja nu är det helt klart bättre, igår var bilderna stora hela tiden.

Modellen är Hulk från brädspelet Heroscape som har fått ett "knogjärn" från ogrebulls samt hjälm och shoulderpad av greenstuff, hornen är egentligen ändarna på en pilbåge.

@Jox är övertygad om att andra varit snabbare till 24 lag men det var ett tevligt mål att nå.
  • Oh! HeroQuest!