Bubble Säsong 13 - Info och "allt-annat-tråden"!
  • Eftersom vår lokala Stridshammaren nu kommer läggas ner så har vi (jag och Lars-Henrik) beslutat att flytta våra tankar, funderingar och frustrationer hit istället :)

    Har börjat knåpa ihop lite info nedan, kommer uppdateras allt eftersom....

    Skulle jag missat något ett helt enkelt skrivit något fel är det bara att skriva en rad så styr jag upp det.

    Organisation

    ¤ Sista anmälningsdag för lag har vi tagit bort, vill någon hoppa in under säsongen så får man göra det. Detta eftersom vi har tänkt att spela vissa matcher mer "offentligt" för att locka nya spelare till ligan. Så länge man skänker en slant till Blood Bowl fonden (se nedan) så är man välkommen.

    ¤ Däremot har jag som förslag att ligan startar typ redan i juni, som vi gjort någon säsong tidigare, en "pre-season" som sträcker sig typ augusti ut. (Se spec rules för pre-season längre ner) vi brukar ändå inte spela så mycket under sommaren ändå och det är bara roligare om man får till några matcher så säsongen blir lite längre.

    ¤ Kostnaden för deltagande i ligan är 50kr/ coach, vilket inkluderar slutspel. Betalning sker genom att föra över pengar till Bloodbowl-fonden på: 8420-2 993 994 942-7 (Swedbank.) Man får även betala i natura, med natura menas det att man kan svänga förbi med 3-8st (beroende på humör, man kanske helt enkelt tänker spela en match och ha lite kul samtidigt varav antalet 8 (fyra var) finns som en betalningsmetod :)) Mariestad Old Ox. No money = No prices, No playoff.

    ¤ MVP-Regn - Är det något vi vill återinföra för denna säsong?

    ¤ Ligan avslutas med ett slutspel, preliminärt slutar open season (förslagsvis) söndagen den 27:e November. Då kommer vi nog lyckas att klara av ett slutspel och få en vinnare innan Doubt... hoppas jag.

    ¤ Slutspelet: Är inte spikat, men det kommer gå fort. Troligtvis väljer ettan (vinnare av ligan) sin motståndare (ett lag som slutade på nedre halvan av liga), sedan tvåan osv.

    ¤ Det är tillåtet att starta ett nytt lag under ligans gång om man tröttnar eller det går för dåligt. Det nya laget övertar det gamla lagets placering (poäng) i ligan men alla inspelade pengar och SPP är förlorade. Det nystartade laget får vara av en annan ras.

    ¤ Matcher registreras via BUBBLE-Systemet Kontakta @Snow om du behöver ett konto eller för andra frågor gällande systemet.

    Regler

    Blood Bowl Competition Rules (LRB 6.0) Om inget annat nämns gäller standardregeln i regelboken. Sedan kommer vi även att tillåta Korn, Woodlands, Bretonnians och Apes of Wrath som lag:

    ¤ Khorn
    image

    ¤ Woodland
    image

    ¤ Apes
    image

    ¤ Bretonnia
    image

    ¤ Illegal procedure används enligt regelboken om inte båda coacherna tycker annorlunda.
    ¤ 1000k i startpengar.
    ¤ Coacher nominerar tre spelare i sitt lag, och slumpar sedan MVP mellan dessa tre spelare.
    ¤ Spiraling expenses enligt den vanliga tabellen i post match-procedure
    ¤ Star players är tillåtna. Notera att dessa ska vara någorlunda WYSIWYG och inte en vanlig lineman med nummer 3.
    ¤ Lag som innehåller omålade spelare kan aldrig få positiv FAME (för vem hejar på ett färglöst lag?), detta gäller dock inte under pre-season, där laget får spela färglöst eftersom deras matchtröjor kanske inte hunnit blivit tryckta än.
    ¤ Garanterade winnings: Om ett lag får winnings under 30k (inklusive FAME, Fan Favourite etc.) så ökas dessa winnings automatiskt till 30k. Detta är en regel som tagits bort efter diskussion i forumet. Kan komma åter till nästa säsong.
    ¤ Om en spelare missar en överenskommen match utan förvarning så räknas det som concede.
    ¤ Man får inte spela två matcher i rad mot en och samma coach utan måste minst ha en match spelad mot någon annan där emellan innan man kan mötas på nytt.
    ¤ Ingen övertid i grundserien, bara i slutspel.
    ¤ Fyra minuter per runda rekommenderas i grundspelet och kommer användas i slutspelet om en coach vill det.
    ¤ *Bounties*. - Är detta något vi vill behålla?

    ¤ Narrowing/CRP+

    Egen konstruerad:

    1. Claw: Claw works on an armor roll of 8 or more before modification.


    2. "Pile On (Strength): - Bara på unbreak inj roll och Pile On does not cause a turnover unless the Pile On player is carrying the ball. Pile On cannot be used with the Stab or Chainsaw skills."


    3. Fouling: A generic +1 modifier now applies to the armor roll when fouling.

    4. Sneaky Git (Agility): The player is a sneaky silver tongued git. Whenever you roll for K.O. recovery, you may also roll a d6 for each sneaky git who is currently sent off. On a 4+ the penalty is revoked, and he may return to play provided that he isn’t KO’d or injured. To track the status of a git who is both injured and sent off, simply place him prone in the proper box of the dug-out.

    5. Right Stuff (Extraordinary): [Added to skill text]: Additionally, the player is not easily tackled. Any opponent blocking (or Blitzing) this player is not allowed to use Tackle skill to affect the resulting block dice.

    6. Bank: At the start of any game, all cash above 150K is automatically treated as Petty Cash. Petty Cash does not have to be spent, but does increase TV.

    7. Spiralling Expenses: The recommended Spiralling Expenses should be set at a starting point of 1800, with steps of 100.

    8. Concessions: The team that receives the concession no longer gets the conceding team's cash. The cash is just lost.

    9. Wizards: Wizard price = 150K

    10. Humans: Ogres reduced to 130K. Catchers get AV8 for no additional cost.

    - Förlängning - Specialregler som gäller då.

    1. X*4 rundors halvleks-spel, där X är antalet halvlekar.
    2. Golden Goal. Dvs det är direkt slut när något av lagen lyckas göra TD.
    3. Man slår ingen kick-off table, det blir alltid [4] perfekt defence för kickande lag.
    4. Man slår ett slag på väderlekstabellen vid varje övertidshalvlek startar.
    5. Man lottar om vem som får börja reciva.

    Om två eller flera lag slutar på samma poäng gäller följande:

    1. Flest TD
    2. Flest CAS
    3. Bäst +/- TD
    4. Bäst +/- CAS
    5. Lyckas det vara lika efter ovanstående 4 punkter så får coacherna kommer överens om ett alternativ: Armbrytning, lottning,eller spela en förlängningsmatch mellan varandra. OBS! Man får poäng för cas, comps td´s etc och MVP delas också ut efter denna "bonusfajt".

    Priser

    En "Bubble-BloodBowl-Mugg" till vinnaren (med sina egna detaljer som, coach, lagnamn och "bomärke" har utlovats.

    image

    ¤ Deltagare

    * Mankan - Sugande Vampyrer
    * Mårten - Norse!
    * Erik - Nurgle
    * Mike - Relativt okända Goblins
    * Olof - har inte svarat om han tänker vara med i år eller inte.
    * Emil - Underworld...
    * Daniel LEE - Döda
    * Lars - High Elves!
    * Basse - Dumma, snygga ogräs
    * MegaMartin - Wood Elves

    UPPDATERAS ALLT EFTERSOM....
  • Jag kommer inte hinna måla klart mina Khorne till ligan. Det blir nog Amazoner om @hemlighallaren hinner måla en ersättare till blitzern som dog i tusen bitar (modellen alltså) eller norse som jag faktiskt aldrig har spelat (de har frenzy så de måste vara ungefär som Khorne)
  • Nog kan jag spela Chaos om så önskas. Lite sugen dock att spela pro elf.
  • För övrigt så är det nog crp+ i bubble och ingen narrowing. Alla crp+ regler finns nedan men frågan är vilka vi kör med.



    1. Claw: Claw works on an armor roll of 8 or more before modification.

    2. "Pile On (Strength): The player is adept at landing a second blow on a player who is already incapitated. The player may use this skill after he has made a block as part of one of his Block or Blitz Actions , but only if the Pile On player has just made an injury roll and is currently standing adjacent to the victim. You may re-roll the Injury roll for the victim. The Pile On player is Placed Prone in his own square -- it is assumed that he rolls back there after flattening his opponent (do not make an Armour roll for him as he has been cushioned by the other player! ). Pile On does not cause a turnover unless the Pile On player is carrying the ball. Pile On cannot be used with the Stab or Chainsaw skills."

    3. Fouling: A generic +1 modifier now applies to the armor roll when fouling.

    4. Sneaky Git (Agility): The player is a sneaky silver tongued git. Whenever you roll for K.O. recovery, you may also roll a d6 for each sneaky git who is currently sent off. On a 4+ the penalty is revoked, and he may return to play provided that he isn’t KO’d or injured. To track the status of a git who is both injured and sent off, simply place him prone in the proper box of the dug-out.

    5. Right Stuff (Extraordinary): [Added to skill text]: Additionally, the player is not easily tackled. Any opponent blocking (or Blitzing) this player is not allowed to use Tackle skill to affect the resulting block dice.

    6. Bank: At the start of any game, all cash above 150K is automatically treated as Petty Cash. Petty Cash does not have to be spent, but does increase TV.

    7. Spiralling Expenses: The recommended Spiralling Expenses should be set at a starting point of 1800, with steps of 100.


    8. Concessions: The team that receives the concession no longer gets the conceding team's cash. The cash is just lost.

    9. Wizards: Wizard price increased to 200K

    10. Humans: Ogres reduced to 130K. Catchers get AV8 for no additional cost.

  • Styr upp reglerna lite senare men nu äre dags att sänka wizard till 150k?

    Förstår inte varför alla andra (utom jag) vill den ska vara dyrare.

    Rolling etta och 200k inducements ä sjön lixom...

    @Snow absolut! Kör PRO elfs, blir bara roligare .... :) ...
  • @Stareater

    Hm ... Sitter på dass (kan inte koncentrera mig ;P) ... Nummer fem är det inte bara för "stitchie"? Enligt "våra regler"?


    Dvs för ogräsen?
  • Vi ville väl byta tillbaka till CRP och köra CRP+ för vi var några som far på turneringar nu och då skulle vi lira med de "riktiga" lagen.

    - Sänk Wizard till 150 så kanske hen köps in lite oftare.

    Jag kan Proelfa eller Vampyra men helst proffsalva mig.

  • Jag är så himla nöjd att ni tillåter Woodland Teams. Det är (som Khanmank vet) inte det starkaste laget som finns, men jag tycker de är balanserade.
  • Woodland lirar kvartsfinal mot Woodelves i BUBBLE 12 så träsmak utlovas ....
  • Frantic said:

    @Stareater

    Hm ... Sitter på dass (kan inte koncentrera mig ;P) ... Nummer fem är det inte bara för "stitchie"? Enligt "våra regler"?


    Dvs för ogräsen?



    Jag använde den när mina OL mötte dina OPS i varje fall. Var jag för snäll då alltså?
  • Stareater said:

    Frantic said:

    @Stareater

    Hm ... Sitter på dass (kan inte koncentrera mig ;P) ... Nummer fem är det inte bara för "stitchie"? Enligt "våra regler"?


    Dvs för ogräsen?



    Jag använde den när mina OL mötte dina OPS i varje fall. Var jag för snäll då alltså?


    Hm, ja, ingen annan har då gjort det mot mig, själv har jag ingen med tackle så jag har inte gjort det...

    Men till nästa säsong kan vi väl ändra det till bara för ogräsen... Eller?
  • Pellevin said:

    Jag är så himla nöjd att ni tillåter Woodland Teams. Det är (som Khanmank vet) inte det starkaste laget som finns, men jag tycker de är balanserade.



    De är rätt roliga, efter att ha spelat en säsong med dem kan jag säga att låta dryaderna välja general skills var rätt steg.

    De är ganska balanserande men inte direkt jättebra, jag skulle sätta dem i tier 2 typ. Precis sämre än underworld men betydligt bättre än vissa andra lag som halflings, goblins, Ogers och vampyrer.

  • Kul att du känner så, det var nivån "dålig tier 2" vi siktade på.
  • Så hur vill vi ha det med crp+ denna säsong, jag röstar på följande:

    1. Claw: Claw works on an armor roll of 8 or more before modification.

    Japp

    2. "Pile On (Strength): The player is adept at landing a second blow on a player who is already incapitated. The player may use this skill after he has made a block as part of one of his Block or Blitz Actions , but only if the Pile On player has just made an injury roll and is currently standing adjacent to the victim. You may re-roll the Injury roll for the victim. The Pile On player is Placed Prone in his own square -- it is assumed that he rolls back there after flattening his opponent (do not make an Armour roll for him as he has been cushioned by the other player! ). Pile On does not cause a turnover unless the Pile On player is carrying the ball. Pile On cannot be used with the Stab or Chainsaw skills."

    Japp

    3. Fouling: A generic +1 modifier now applies to the armor roll when fouling.

    Nej


    4. Sneaky Git (Agility): The player is a sneaky silver tongued git. Whenever you roll for K.O. recovery, you may also roll a d6 for each sneaky git who is currently sent off. On a 4+ the penalty is revoked, and he may return to play provided that he isn’t KO’d or injured. To track the status of a git who is both injured and sent off, simply place him prone in the proper box of the dug-out.

    Japp

    5. Right Stuff (Extraordinary): [Added to skill text]: Additionally, the player is not easily tackled. Any opponent blocking (or Blitzing) this player is not allowed to use Tackle skill to affect the resulting block dice.

    Nja - Bara för Goblins, Haflings och Ogers, Woodland, Underworld, chaos pact, Lizardmen samt orc´s ska inte ha den fördelen.

    6. Bank: At the start of any game, all cash above 150K is automatically treated as Petty Cash. Petty Cash does not have to be spent, but does increase TV.

    Japp

    7. Spiralling Expenses: The recommended Spiralling Expenses should be set at a starting point of 1800, with steps of 100.

    Japp


    8. Concessions: The team that receives the concession no longer gets the conceding team's cash. The cash is just lost.

    Japp

    9. Wizards: Wizard price increased to 200K

    Nej 150k

    10. Humans: Ogres reduced to 130K. Catchers get AV8 for no additional cost.

    Spelar ingen roll för mig, jag tycker vi ska ha det som det redan ser ut i bubble så vi inte behöver ändra några i några koder...

    Vad tycker ni andra?
  • Pellevin said:

    Kul att du känner så, det var nivån "dålig tier 2" vi siktade på.



    Om du har lite att göra så kan du alltid se hur laget har format sig under säsongen genom att klicka här.
  • Rätt ok med ST5 på en dryad :P
  • Jag vet inte riktigt med de här alternativa lagen. Nu är de brettonian, arga apor och woodland alla i semifinal. Uppenbarligen overpowered allihop. :)
  • du får gärna prova woodlandes nästa säsong ... Har ett att låna ut om det behövs :)

    Jag har vunnit fyra matcher under säsongen :P
  • Fast du har vunnit över laget som vann vanliga säsongen två gånger och två av de tre andra lagen som är i semin en gång.
  • jag röstar på följande:

    1. Claw: Claw works on an armor roll of 8 or more before modification.

    Japp

    2. "Pile On (Strength): The player is adept at landing a second blow on a player who is already incapitated. The player may use this skill after he has made a block as part of one of his Block or Blitz Actions , but only if the Pile On player has just made an injury roll and is currently standing adjacent to the victim. You may re-roll the Injury roll for the victim. The Pile On player is Placed Prone in his own square -- it is assumed that he rolls back there after flattening his opponent (do not make an Armour roll for him as he has been cushioned by the other player! ). Pile On does not cause a turnover unless the Pile On player is carrying the ball. Pile On cannot be used with the Stab or Chainsaw skills."

    Japp

    3. Fouling: A generic +1 modifier now applies to the armor roll when fouling.

    Japp

    4. Sneaky Git (Agility): The player is a sneaky silver tongued git. Whenever you roll for K.O. recovery, you may also roll a d6 for each sneaky git who is currently sent off. On a 4+ the penalty is revoked, and he may return to play provided that he isn’t KO’d or injured. To track the status of a git who is both injured and sent off, simply place him prone in the proper box of the dug-out.

    Japp

    5. Right Stuff (Extraordinary): [Added to skill text]: Additionally, the player is not easily tackled. Any opponent blocking (or Blitzing) this player is not allowed to use Tackle skill to affect the resulting block dice.

    Nej

    6. Bank: At the start of any game, all cash above 150K is automatically treated as Petty Cash. Petty Cash does not have to be spent, but does increase TV.

    Japp

    7. Spiralling Expenses: The recommended Spiralling Expenses should be set at a starting point of 1800, with steps of 100.

    Japp


    8. Concessions: The team that receives the concession no longer gets the conceding team's cash. The cash is just lost.

    Japp

    9. Wizards: Wizard price increased to 200K

    Spelar ingen roll.

    10. Humans: Ogres reduced to 130K. Catchers get AV8 for no additional cost.

    Japp (det är så i bubble)
  • @Frantic tar du säsongsavgiften via swish? Det blir norse för min del.
  • Stareater said:

    Fast du har vunnit över laget som vann vanliga säsongen två gånger och två av de tre andra lagen som är i semin en gång.



    Jo men det laget vann ligan eftersom han spelat mest matcher, ser man % segrar/förluster etc så var andra lag bättre.

    Stareater said:

    @Frantic tar du säsongsavgiften via swish? Det blir norse för min del.



    Japp jag tar switch men ge mig ingen avgift fören vi bestämt vem som ska köpa in priser..

    Tycker du ska prova Woodlands :)
  • Tycker du ska prova Woodlands :)



    Tänkte försöka skramla ihop miniatyrer själv och bygga ett eget lag. Blir att spela dem då.
  • 1. Ja
    2. Ja
    3. Ja
    4. Ja
    5. Ja
    6. Ja
    7. Ja, med tillägg att våra automatiska minst 30k winnings upphävs om TV innebär spiraling. Det ska vara dyrt att ligga på topp.
    8. Ja
    9. Nej, 150k gör att vi kanske får se dem
    10. Ja
  • För övrigt är jag riktigt sugen på woodland. Men det förutsätter att jag kan hitta figurer jag skulle gilla att måla.
  • Snow said:

    För övrigt är jag riktigt sugen på woodland. Men det förutsätter att jag kan hitta figurer jag skulle gilla att måla.



    Absolut!

    Säg till om det är någon speciell du är ute efter ska jag se vad jag gräva fram

    Stareater said:

    Tycker du ska prova Woodlands :)



    Tänkte försöka skramla ihop miniatyrer själv och bygga ett eget lag. Blir att spela dem då.


    Låter najs :D Norse it is!
  • Att Woodland är så poppis. Björnhjärtat värms.
  • Pellevin said:

    Att Woodland är så poppis. Björnhjärtat värms.



    Tror det är blandningen av stora starka träd med mindra svaga lirare samtidigt som man har lite AG i laget som gör dem spännande.

  • Ja, jag tycker de är jättekul att spela. De har AG, ST och riktig klenhet, allt i samma lag.
  • Hmm ... "Arga apor" påtalas. Vi är inte arga om inte någon djä-l envisas med att sno vår banan. Det är faktiskt VÅR banan. Ni gillar ju inte ens bananer.
  • Blir "inte fullt så arga apor" sopade av banan ofta?
  • 1 ja
    2 ja
    3 ja
    4 ja
    5 nej, endast snotlings får det
    6 nej, jag tycker det räcker med en bank på 100k
    7 ja
    8 ja
    9 nej
    10 nej
  • Ja till alla utom 4, där man får slå endast när man åker. Är man i fängelsehålan under planen är man.
    Samt 5, endast för snottlings.
  • 7. Ja, med tillägg att våra automatiska minst 30k winnings upphävs om TV innebär spiraling. Det ska vara dyrt att ligga på topp.



    Helt rätt. Röstar även för detta tillägg.
  • Väntar till söndag så alla får chansen att tycka sitt om reglerna innan vi klubbar igenom något. Däremot hade jag lite att göra så jag knåpade ihop ett eventuellt Slannesh lag. Vad tycker ni? För bra/dåligt/tråkigt/fantastiskt/intressant? Något vi skulle kunna tänka oss att få vara med i ligan?
    image
  • Inte allt för tokigt, tror att det blir rätt så balanserat, men personligen ser jag gärna rerolls på 70K för otestade lag.

    Annars har jag för mig att jag sett ett intressant Slannesh-roster med Daemonetter som hade claw och no hands (eftersom de har klor) som kanske kan isnpirera lite.
  • Stareater said:

    Inte allt för tokigt, tror att det blir rätt så balanserat, men personligen ser jag gärna rerolls på 70K för otestade lag.

    Annars har jag för mig att jag sett ett intressant Slannesh-roster med Daemonetter som hade claw och no hands (eftersom de har klor) som kanske kan isnpirera lite.



    Ja jag satt länge och funderade på det (no-hands) och då ge dem General skill selection också... Hmm med no hands skill så skulle de faktiskt kunna få välja mutations skills också eftersom extra hands, big hand (big claw) etc inte skulle ge någon fördel.

    Angående RR så körde jag på 60k eftersom Chaos har den kostnaden. Samtidigt så harju Khorn 70k så där kan man vara felxibel.


    Men ovanstående tips går ju alltid att lägga till, vad tycker övriga?
  • Här finns ett Slaanesh team som vi har speltestat en hel del: http://bb.marmeladov.com/SCCteams.pdf

    Vi kör med no hands på Daemonetterna. Det ger bieffekter som känns riktiga.
  • Pellevin said:

    Här finns ett Slaanesh team som vi har speltestat en hel del: http://bb.marmeladov.com/SCCteams.pdf

    Vi kör med no hands på Daemonetterna. Det ger bieffekter som känns riktiga.



    Hmm ingen big guy (på gott och ont) mjää.... :P

    Men no-hads gillar jag mer och mer och jag gillar även att ni hade valt att stoppa in två witch elfs... Skall ändra lite ikväll helt klart :D

  • Jag säger ja/nej på samtliga regler, säger nej till våra egna "houseruleförändringar". Antingen använder vi crp+ som dom är eller så använder vi dom inte alls.
  • Ikki said:

    Jag säger ja/nej på samtliga regler, säger nej till våra egna "houseruleförändringar". Antingen använder vi crp+ som dom är eller så använder vi dom inte alls.



    Vilka är våra egna förändringar? Vi har ju alltid haft en något modifierad crp+

    Iaf de senaste typ 4-5 säsongerna.

  • Efter att ha tittat på andra ligors förslag har jag ändrat lite i första posten om Slaanesh.

    Vad tycks, bra eller anus?
  • Anus såklart, du gjorde ju inte exakt som jag sade åt dig :)
  • Pellevin said:

    Anus såklart, du gjorde ju inte exakt som jag sade åt dig :)



    Var inte bara er liga jag tittade på ;)

    EDIT: @Pellevin Hur lång tid tog det för era Deamonettes att lvla upp? Med "No Hands-skill" så kan de bara få ssp genom cas (samt mvp så klart), inte comp, interception eller td. Jag kan tänka mig det kan ta tid och de casas lättare än de lyckas "knipa" en själv, därför sänkte jag priset på "mina" samt gav dem GAM-Skill selection.
  • Känns spontant som laget är väl bra. No hands är inte så farligt när laget har 3-4 andra spelare med AG4.

    Om jag räknar rätt med huvudräkning kan man exempelvis få 4 linemen, 4 demonetter, 1 herald, 2 witches, och 2 rerolls. Alla spelare i laget har wrestle eller Dodge från start. Personligen tycker jag att nya lag skall vara tier 2 och detta känns mer som tier 1.

    Både demonetterna och heralds har klart mer skills än vad som är kotym.
  • Om man ska jämföra kostnader lite på spelarna så måste jag säga att vissa inte riktigt känns rätt prissatta. Speciellt Daemonettes känns alldeles för billiga.

    Courtesans (50k) vs. Norse Lineman (50k) = Förlorar Block, får Wrestle och tillgång till mutationer.

    Daemonettes (80K) vs. Woodelf Lineman (70k) = För 10K få man Claw, Wrestle, Foul Appearance, Hypnotic Gaze, No Hands och tillgång till mutationer.

    Slaaneshi Herald (120K) vs. Dark Elf Assasain (90K) = För 30K förlorar man Shadowing och tillgång till General skills, men får +MA, Claw, Diving Tackle, Wrestle

    Fiend of Slaanesh (160K) vs. Rat Ogre (150K) = För 10K förlorar man Frenzy, Mighty Blow och en movement men får Claw och Side Step.

    Witch Elf (110K) vs. Witch Elf (110K) = Får animosity helt gratis.

  • Mooselord said:

    Känns spontant som laget är väl bra. No hands är inte så farligt när laget har 3-4 andra spelare med AG4.

    Om jag räknar rätt med huvudräkning kan man exempelvis få 4 linemen, 4 demonetter, 1 herald, 2 witches, och 2 rerolls. Alla spelare i laget har wrestle eller Dodge från start. Personligen tycker jag att nya lag skall vara tier 2 och detta känns mer som tier 1.

    Både demonetterna och heralds har klart mer skills än vad som är kotym.



    Hmm, kanske det... Din huvudräkning är helt rätt jag får det också till 1000k och då måste det ju vara det :P

    Laget kanske är (för) bra, men ett ag7 lag brukar aldrig klara sig när väl TR går upp. Låt oss spåna lite. Laget har alla pos-players 3 rr, en apothecary, en abytare och säg 10 regular skills. Det ger laget en TR på: 1600

    Kollar man då på Tier ett lag som har 1600 i tv så känns dessa lag betydligt bättre. Sedan när laget är ett av7 lag har jag svårt att se att tv kommer gå så högt, jag kan ha fel.

    Ta ett orc lag tex på 1600 då har de fullt med pos-players samt en avbytare och drygt 20 skills. Det är inte en matchup som i mina ögon kommer vara så jämn.

    Men du har rätt i att laget är för bra i starten, ändrar tillbaka till 90k för demonetter för att göra det lite klurigare samt tar bort hypnotic gaze.
  • Stareater said:

    Om man ska jämföra kostnader lite på spelarna så måste jag säga att vissa inte riktigt känns rätt prissatta. Speciellt Daemonettes känns alldeles för billiga.

    Courtesans (50k) vs. Norse Lineman (50k) = Förlorar Block, får Wrestle och tillgång till mutationer.

    Daemonettes (80K) vs. Woodelf Lineman (70k) = För 10K få man Claw, Wrestle, Foul Appearance, Hypnotic Gaze, No Hands och tillgång till mutationer.

    Slaaneshi Herald (120K) vs. Dark Elf Assasain (90K) = För 30K förlorar man Shadowing och tillgång till General skills, men får +MA, Claw, Diving Tackle, Wrestle

    Fiend of Slaanesh (160K) vs. Rat Ogre (150K) = För 10K förlorar man Frenzy, Mighty Blow och en movement men får Claw och Side Step.

    Witch Elf (110K) vs. Witch Elf (110K) = Får animosity helt gratis.



    Hm, nu börjar det likna något. utöver tidigare förändringar jag skrev om så...

    ....För att jämna till det något så ger jag även -1 i mv på Courtesans och byter ut wild animal mot Bone head på Fiend of Slaanesh, då blir ettan värre eftersom inte svansen kommer fungera längre.

    För Slaaneshi Herald så sänker jag ett i MV.

    Då borde laget vara lite mer balanserat.

    image
  • Om jag spelar dem ska den första Daemonette som skillar upp få pass block som skill, bara för att det är coolt att ha det på spelare utan händer.
  • Stareater said:

    Om jag spelar dem ska den första Daemonette som skillar upp få pass block som skill, bara för att det är coolt att ha det på spelare utan händer.



    Haha

    Rent logiskt borde de kunna intercepta men tappa bollen vid fötterna... får dock inga spp för det. Är trots allt No-Hands, inte No-Arms de har ;)

    EDIT: Med dessa "regler" för Slaanesh skulle jag köra på följande start:

    1. Fiend
    1. Herald
    1. Witch Elf
    2. Deamonettes
    6. Courtesans
    3. RR´s

    Det skulle gå lös på 990k
  • Kan vi flytta den här slaanesh-diskussionen utanför Bubble13-tråden?