Multiple Block och Dauntless
  • En spelare med ST3 som har skillsen Multiple Block och Dauntless utför en Block Action och använder Multiple Block så han kan blocka 2 spelare. Dessa två har vardera normalt ST2.

    Eftersom det är en Multiple Block så räknas dom istället som att dom har ST4, var för sig.

    Kan den blockande spelaren då slå för Dauntless 2 ggr, en för vardera spelaren som han blockar, så han också räknas som att ha ST4?

    Min tolkning är att svaret är “Ja” på den frågan. Men skulle gärna vilja få en bekräftelse på den uppfattningen.
  • Min tolkning är också ja, men jag kan inte heller hitta något officiellt svar.
  • Jag håller med.
  • Jag yrkar också på ja eftersom du slår Dauntless på alla blockar där frenzy är involverad så tror jag den logiken gäller även här.
  • Jag skulle vilja svara ja, men något som talar emot är att dauntless slås innan man adderar assists till styrkan. Man skulle kunna anta att styrkemodifieringen för mutliple block sker samtidigt som modifieringen för assists.
  • Ja, fullständigt glasklart tycker jag inte att det är. Det är kanske ovanligt att man väljer Multiple block på en spelare med Dauntless och omvänt, men Grim Ironjaw har båda skillsen så frågan borde ju dykt upp tidigare med officiellt svar kan man tycka.
  • Hittade nyss den här länken:

    http://member.thenaf.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=5995

    Enligt NAF verkar man kunna köra dauntless på båda multiple blocksen.
  • Duckwing said:

    Jag skulle vilja svara ja, men något som talar emot är att dauntless slås innan man adderar assists till styrkan. Man skulle kunna anta att styrkemodifieringen för mutliple block sker samtidigt som modifieringen för assists.

    Nej, det står uttryckligen att alla modifiers utom assists räknas före Dauntlesslagen. Så Multiple Block-modifieringen sker före assist-modifieringen, åtminstone när det gäller Dauntless.