brocCooLis pyssel&knåp
  • tänkte det var dags att styra upp det hela så att jag endast skriver i en tråd och inte startar nya hela tiden för lag. verkar jätteopraktiskt.

först en kort sammanfattning över vad jag har, lika mycket för min egen skull som för eventuellt intresserade.

Amazon
    till 90% klara.

Chaos Dwarf
    har en idé och börjat bygga på vissa figurer. sen har allt legat liggandes i minst 1-2 år.

Chaos Pact
    tror jag har figurer som skulle passa in här.

Chaos
    har haft ett lag som jag gav bort. har ett plastlag som jag spelar i liga just nu där jag kommer ändra figurerna efterhand, mutera dem osv. även ge bort figurer som dör och blir zombies eller bara för trofé. så kommer antagligen skaffa ett lag till som jag inte gör så med utan har mer permanent utan förändringar.

Dark Elf
    "färdiga". borde dock måla upp ett par lines till samt en till runner och två assassins för att vara helt komplett.

Dwarf
    Pidpads tap of taste
    Spoiler:
    image

Elf
    ingenting.

Goblin
    har modeller men vet inte om jag kommer använda dem eller köpa nya.

Halfling
    Greenfield Asshuggers
    Spoiler:
    image

High Elf
    i stort sett klara. borde måla någon mer line till laget.

Human
    har figurer.

Khemri
    färdiga, men har gett bort laget och ska göra nytt.

Lizardmen
    har figurer.

Necromantic
    har figurer.

Norse
    har figurer.

Nurgle
    Pest när det gäller
    Spoiler:
    image

Ogre
    har figurer.

Orc
    tror jag har figurer.

Skaven
    sålde mitt lag så ska göra nytt.

Slann
    färdiga.

Undead
    ingenting.

Underworld
    har haft ett lag men skrotat det.

Vampire
    har ett lag. saknar dock några thralls som ska passa in. en del är färdigmålat.

Wood Elf
    ingenting.
  • tanken är att jag ska ta kort på de lag som är färdiga och lägga upp.
    och skriva vilket lag jag håller på med eller figurer. just nu tänkte jag fokusera på slannfiguren till SWEBBA-laget och min dvärgcoach.
  • Ser fram emot uppdateringar. Är mycket nyfiken på om det blir några hajelfs.
  • Pellevin said:

Ser fram emot uppdateringar. Är mycket nyfiken på om det blir några hajelfs.

+1
  • Pellevin said:

Ser fram emot uppdateringar. Är mycket nyfiken på om det blir några hajelfs.

+2

• det kommer bli hajelfs!
  • har köpt laget nu, om ni hajar vilket jag menar?
    det här kommer bli fenomenalt!
  • brocCooLi said:

har köpt laget nu, om ni hajar vilket jag menar?

Du är en gälte!

• Mooselord said:

brocCooLi said:

har köpt laget nu, om ni hajar vilket jag menar?

Du är en gälte!

med bara en mjälte :D
  • Bettyder det att hajpen är över?
  • Pellevin said:

Bettyder det att hajpen är över?

naj. men jag har inte lika mycket klöver
  • laget är beställt och på väg.

vet inte varför jag svarade två bra hajvitsinlägg med rim. ska sluta med det i fortsättningen.
  • Hajpen börjar sjunka... dags att öka farten på det här projektet några knop @brocCooLi
  • @coma alltså hajpen borde redan vara död då det är typ två år sedan det började pratas om den. men ska försöka öka!
  • @brocCooLi Du är ju en fena på att hajpa saker, så det är nog inget du vattnar ut i första taget!

Hav tillit till din egen förvåga!
  • Va ttenker du på d'eau? Bettydligt bettre?
  • trodde jag skulle bli pigg av att posta hur jag pysslar men blir alldeles matt.

om jag hade druckit kaffe så är det i just en sådan här situation som jag gått iväg och brugd kaffe.
  • hajelfsen har landat!
  • Bildbevis plz.
  • image

Jag hajar, vad fräckt!

Behöver du en Team anthem eller nåt?

Eller så finns ju denna:

image
    image

Hammer Time!

image

image
    Ref!
  • nice!
    tack för alla tips @inforthepain

@Pellevin bilder kommer nog först efter Düsseldorf
  • Jag kommer osökt att tänka på mitt Norse-lag NKOTB som hade spelare döpta efter artister som var poppis på tidigt 90-tal. Snötrollet hette såklart MC Hammerblow (kusin till Icepelt).
  • en knutteyeti :D
    iklädd läderväst?
  • Mooselord said:

Jag kommer osökt att tänka på mitt Norse-lag NKOTB som hade spelare döpta efter artister som var poppis på tidigt 90-tal. Snötrollet hette såklart MC Hammerblow (kusin till Icepelt).

Jag tänkte på min stackars gamla Orc Blitzer-gris i mitt lag, Bacon Brawlers.
    "Ham Mer" (damn you @Thursablot som slog ihjäl honom i hans premiärmatch)
    http://stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=pl&pid=3486

• har kommit på lagnamn på mitt hajelf lag nu, tack vare min bror och hans fru.

-a

den som knäcker lagnamnet kan få vara med och bestämma färg- och bastema :)
  • lagnamnet är alltså "-a"
    utan ""
  • Hyphena ;)
  • Är dom också från Göteborg?
  • kaju said:

Hyphena ;)

rätt fast fel. men du är väldigt nära. tänk mer gbg.
  • Hajfena. Alltså det beror på hur man uttalar det. ;)
  • Du inser väl att det obligatoriskt för dig att spela med laget, som High Elves med namnet -a, i minst en turnering utanför Skandinavien så du blir tvungen att förklara allt för en flera icke svenskspråkiga :)
  • @kaju yaaaay!!!! \o/
    och ja, beror på uttal. men klart det ska uttalas hajfena :D

@Mooselord självklart :)
  • @kaju nå, vad ska de få för färger och hur tycker du jag ska göra baserna?
  • Jag är inte kaju, men jag tycker ju att sjögräs/havsbotten är en på tok för bra ide för att inte nämnas :D
  • Oj vad kul att jag får vara med och bestämma!
    Nu vet jag inte riktigt hur figurerna ser ut men...
    Jag har ett bra och svårt förslag! Det är att måla fenorna i regnbågensfärger :D kanske låter svårt, men det var lättare än jag trodde när jag gjorde det till SWEBBA laget 2015. Det skulle passa på alla möjliga sätt tror jag!
    http://swebba.com/index.php?p=/discussion/308/swebba-laget-2015-anmaelan-och-progression/p2

Sen med bas har jag inte tänkt så mkt, men det som Pidpad nämner är ju en bra idé.
    Om du vill ha superavancerat så skulle det vara supercoolt med "vattenbas".

ReRolls kan du ha några skyltar med "No more sharkfin soup!!!"

Öser med idéer, hoppas nåt kan passa. Det gäller att inte göra för svåra saker så man kanske hinner klart med laget i en rimlig framtid.

Lycka till!
  • @kaju så här ser figurerna ut: http://www.ebay.ph/itm/152008669868
    regnbågsfenor låter coolt. ska göra mitt bästa :)

@Pidpad ja det lät inte helt fel nej
  • riktigt cool video. men känner mig osäker på om jag kan få till det på baser.
  • brocCooLi said:

riktigt cool video. men känner mig osäker på om jag kan få till det på baser.

Måla blått, lacka och gör vågor
  • @imp det där lät ju för enkelt? och göra vågorna i något epox som stelnar genomskinligt då ja?
  • Antingen lack eller silikonfog. Silkon är nog lättare, men lacken håller nog bättre.

Ja och sen det där med snö och lack runt fötterna.
    Vill du vara avancerad så skär du bort topplagret på basen, så du bara har en ring kvar. Den ringen limmar du fast på plasticcard och sen kan du fylla det med "vatten"
  • @imp ok! får testa lite och se vad jag tycker blir bäst :)
  • Om man har sådanadär "lipped" baser som de använder i warmachine så kanske man kan måla blått å göra vatten, då de är lite nedsänkta i mittem
  • Till så tunna lager blir det nog bra med lack eller valfri ofärgad och genomskinlig water-effect
  • två blitzers är nu färdigmålade!
    är lite fix kvar med basen (vatteneffekt) sen är dem helt klara :)

regnbågsfenorna blev riktigt nice!
    bild kommer att komma
  • haj elfsen är nästan helt klara nu. ska måla fenor på 10st, och sen lacka och fixa vatteneffekt på alla.

så bild kommer när allt är klart :)
  • GE MIG EN BILD PÅ EN FÄRDIG HAJELF!!! @brocCooLi
  • @kaju har ingen bild på en färdig hajelf. de som är mest klara ska lackas och få vatteneffekt.
  • OK!!!
  • kaju said:

GE MIG EN BILD PÅ EN FÄRDIG HAJELF!!! @brocCooLi

Vill också se dem!!

• fixar bild imorgon!