Necronomican Bowl - 'Ere we go, 'ere we go, 'ere we go
  • Nu är det en vecka kvar av anmälningstiden. Glöm ej att det är 2/3 som gäller för anmälan.

Anmälda:
    Pellevin
    Equilibri
    Emilskaya
    Melisqus
    Pidpad
    MartinS
    Skuld
    z3bb3
    Lockmund
    imp
    brocCooLi
    Zeke73
    Ozt
    Jox
    InForTheStock
    Red
    Kaju
    Mooselord - pseudooddmanout
  • Uj noga. Bäst jag skickar in rostern då :D
  • Pidpad said:

Uj noga. Bäst jag skickar in rostern då :D

+1
  • Hur ska rostern se ut när man skickar in den?

Ska det finnas spelarnamn?
  • @imp
    Om jag har förstått det rätt, så är denna starkt rekommenderad:

http://www.arosbb.dk/Arosteamroster.xls
  • @z3bb3 har som vanligt helt rätt :)
    Spelarnamn behövs inte.
  • Nu är vi uppe i tolv, så det blir en NAF-buckla!
  • 36 timmar och 26 minuter tills anmälan stängs. Om du inte står på listan högst upp i denna tråd är du inte anmäld. Skärpning!
  • Känner till 4 olika lag hitills & alla är hitills olika raser, kul!
  • Tio timmar och 48 minuter kvar. It's now or never!
  • Pellevin said:

Nu är det en vecka kvar av anmälningstiden. Glöm ej att det är 2/3 som gäller för anmälan.

Anmälda:
    Pellevin
    Equilibri
    Emilskaya
    Melisqus
    Pidpad
    MartinS
    Skuld
    z3bb3
    Lockmund
    imp
    brocCooLi
    Zeke73
    Ozt
    Jox
    InForTheStock
    Red
    Kaju
    Mooselord - pseudooddmanout

Hahahahaha xD

• Ser ju ut att bli riktigt mycket folk :)
  • 17,5 spelare. Det innebär att det blir frirond några gånger.

Skall jag lägga upp rostarna? Btw, jag tar med utskrifter.
  • @Pellevin: Vilka rundor blir det udda? Jag skulle kanske kunna köra runda 1 tex.
  • Runda ett blir udda, så det vore jättebra!
  • Mago said:

@Pellevin: Vilka rundor blir det udda? Jag skulle kanske kunna köra runda 1 tex.

Jag tar runda 2-6 i den mån det går att spela med Elias, vilket jag inte är säker på att det gör, speciellt inte flera ganska snabba matcher i rad. Match 1 kan du definitivt köra och jag skulle inte klaga om du tar match 2 också om du ändå är där :)
  • Jag kommer bara ha möjlighet att spela första matchen. Det är vår städvecka på förskolan (dvs vi ska storstäda hela förskolan under helgen).
  • Pellevin said:

Skall jag lägga upp rostarna? Btw, jag tar med utskrifter.

Ja!!! :)
  • Ja det är väl kul Erik. GFI
  • Om ingen säger nej gör jag det när jag fått in @Mago's roster.
  • Pellevin said:

Om ingen säger nej gör jag det när jag fått in @Mago's roster.

Det är bara att köra. Om Mago endast skall spela en match tycker i alla fall jag att vi inte behöver vänta in hans roster.
  • Melisqus said:

Det är bara att köra. Om Mago endast skall spela en match bör tycker i alla fall jag att vi inte behöver vänta in hans roster.

+1
    @Mago får hjärna opta sin roster för möte mot mig :)
  • Ja det är ju inte direkt han vet vem han blir lottad mot
  • Han kommer nog heller inte försöka kontra någons lista, då han bara ska spela en match
  • Lägg ut!! Lägg ut!!!
  • Rostrarna kommer inte ut ikväll. Det finns fel som måste åtgärdas först. Jag har kontaktat de skyldiga. Så snart de rättats lägger jag ut allt.
  • Quadrapow-priset är uppdaterat med mer vinster och är redo att delas ut :)
  • Ooh :) kanske man skulle satsa på. Gott om rerolls!
  • Det är dock klart att mitt försök att få spridning på lagen inte lyckats :(
  • Av nyfikenhet... 4 matcher på lördagen,
    Är det planerat att man är klar för lördagen runt 20.00 då?
  • Snarare 21.

Rond 1: 10-12.15
    Lunch
    Rond 2: 13-15.15
    Rond 3: 15.25-17.40
    Middag
    Rond 4: 18.45-21

Det är lite tungt på slutet om man är ovan. Första gången jag spelade fyra matcher på en dag var jag helt utmattad.
  • 11 olika raser på 19 lag. 2 raser med två lag, en ras med tre lag, och en ras med fem lag.
    Och alltså sju raser med ett lag var.

En tröst är att de två vanligaste raserna här är ganska ovanliga på andra turneringar.
  • En miljon underworld?
  • finns det någon biograf hyfsat nära där vi ska vara och spela?
  • Jag tror det där 6 block Ogres kan bli bökigt att tas med om någon valt att köra på det. Själv kör jag Humans eftersom det passar sig bäst med en assistant coach i knät. Alla linemen har wrestle, blitzers har guard och alla andra har block.
  • För övrigt drömde jag inatt att jag spelade mot Ozt. Han spelade dvärgar och tog alla mina 3 rerolls med sin master chef. Jag tyckte det var lite taskigt.
  • brocCooLi said:

finns det någon biograf hyfsat nära där vi ska vara och spela?

Det finns en i samma hus, men den har väldigt få föreställningar.
  • Är det någon som tänker mysa med en pilsner ikväll? Jag landar på Arlanda runt 20 och brukar alltid bli lite törstig när jag flyger? :-)
  • Här har ni alla rosters:http://marmeladov.com/BB/NBrosters/

5 Underworld, men bara en Wizard :)
  • Ozt kan en lita på, bazinga!
    3 high elves var rätt otippat
  • @Mooselord annars hade det ju funkat med en snotling i knät som du hade kunnat kasta över till motståndaren :D

@Pellevin då utgår jag ifrån att den inte visar pride and prejudice and zombies :(

trevligt med så mycket stunty :D
  • @brocCooLi den boken är såå bra!
  • Ska man ta med sig en spelplan?
  • @z3bb3 Det behövs inte.
  • Vad coolt att man får vara med i två lag i en turnering! :D
  • Alltså, hur var det med att sätta en extra skill på en spelare? Kostade inte det 20k extra?
    Tänkte mest på vampyr nr 5 hos Imp som har fått både Block och Dodge, men bara är 20k dyrare än de andra vampyrerna med bara Block...

Detsamma gäller Beastman med nummer 5 i Reds Chaos. Han har fått Block och Tackle, men skillsen har endast kostat 40k för den spelare, fast de borde kosta 20k till för rätten att stacka skills.
    Är det nåt jag missar i räknandet?

Nu när jag tänker på det så verkar alla stackade skills ha hanterats på samma sätt, dvs endast kostnaden för den extra skillen har lagts på och inga extra 20k för rätten att stacka.
    Förutom då InForThePain som har en Blitzer (nr2) som faktiskt har betalat 20k extra för rätten att stacka en extra skill!

Ingen annan som kan kolla detta, eller kanske förklara hur fel jag tänker (om jag gör det...)?

Hmm... Tror att jag upptäckte det nu. De som inte tagit med det i spelarens kostnad har istället sänkt totalvärdet med 20k under det tillåtna... Är det så?
    Lurigt när olika rosters hanterar det olika. Kaju hade noterat snyggt att så var fallet, så det var där jag fick en hint om hur det låg till.

Ber om ursäkt för att jag tagit upp tid av er som orkat läsa hela detta inlägget! :D
  • equilibri said:

Alltså, hur var det med att sätta en extra skill på en spelare? Kostade inte det 20k extra?
    Tänkte mest på vampyr nr 5 hos Imp som har fått både Block och Dodge, men bara är 20k dyrare än de andra vampyrerna med bara Block...

Samma sak med MartinS.
    De är ju 20 under vad de får ha i listan,
    så de har räknat rätt, men inte haft med "dubbelkostnaden" i sina Sheets.

• z3bb3 said:

equilibri said:

Alltså, hur var det med att sätta en extra skill på en spelare? Kostade inte det 20k extra?

Samma sak med MartinS.
    De är ju 20 under vad de får ha i listan,
    så de har räknat rätt, men inte haft med "dubbelkostnaden" i sina Sheets.

Mmm... Såg detta... Har uppdaterat mitt mastodontinlägg med denna uppenbarelse! :D

• equilibri said:

Mmm... Såg detta... Har uppdaterat mitt mastodontinlägg med denna uppenbarelse! :D

Haha, jag förstod det ... Har själv uppdaterat mitt svar 3 gånger, medans jag kliat mig i huvudet och tänkt "Vad fan svarade jag på egentligen? Det där var ju ingen fråga/helt fel fråga!"

• Jepp, jag hittade faktiskt bara fel på en enda roster. Men det kan inebära att jag missat något, så säg gärna till om något är tveksamt.

@kaju Om du menar att samma Star Player kan finnas i mer än ett lag, så kan du få höra fluffet som förklarar det, inför rond ett. Om du däremot menar att du uppenbarligen både coachar ditt lag och spelar i @Emilskaya's, så är iaf jag imponerad av din simultanförmåga.