Vilken ras lever längst?
  • Vilken ras har minst dödsfall och där spelarna överlever flest matcher?
  • Kanske Undead eller Dwarf? Men jag gissar bara. :)
  • Jag skulle tippa på extremt foulaggresiva goblins utan bribes bör överleva ganska länge. Vinner förmodligen inte särskilt mycke men ifall man är utvisad kan man inte dö ;D
  • Jag tycker det beror på TV och om det är liga eller en resurection turnering. I liga med hög TV så tappar dwarf väldigt mycket när chaos lagen kommer med mängder av claw, mighty blow, piling on. Då tycker jag Undead börjar bli betydligt bättre än dwarf. I turnering är skulle jag välja Dwarf eller Orc som de som får minst dödsfall.

För just dödsfall så tror jag en appo är bättre än regeneration då det är väldigt sällan att det blir mer än ett dödsfall per match.
  • Är nog en hel del beroende på på hur ligan matchmakear och vilka skills metaspelet driver fram.
    Jag gissa att det är ett lag med mix av att dela ut stryk själv, bra Av, mycket regen, och duktiga på att dodga iväg. Min hotlist hade varit Chaos Dwarf, Dwarf, Orc, Undead, Necro, High Elf, Dark Elf.
  • Jag är skeptisk till Chaos Dwarf. Hobbos är väldigt mjuka, och bilar är som bekant hårda.
  • Nurgle, totalt sett över tid alltså?

Fa, regen, av9 kopplat med till slut lite block och guard samt över medel styrka på fem snubbar.

Regen på ytterligare fyra

Det är väl decayen på Rotters som gör att de som ras kanske dör lite mycket.
  • Dark Elf. AV, tillgång till Block och Dodge
    Blir dock ett lag med hög TV

Dwarfs. AV9, Block på nästan alla, tillgång till guard.

Orcs. AV9. 4 Blitzers med Block. 4 ST4 och ett ST5 troll.

Dessa 3 toppar nog överlevnads raserna enligt mig.
  • Melisqus said:

För just dödsfall så tror jag en appo är bättre än regeneration då det är väldigt sällan att det blir mer än ett dödsfall per match.

Vafalls? Det dog tre apor i första matchen för mig. MED ap-otekare.

I sakfrågan kan jag säga: inte apor i alla fall b
  • När jag tog upp Blood Bowl igen efter 10 års uppehåll och började spela Wood Elf så dog en wardancer första matchen. Då gick jag höra dom kloka orden: Älska inte dina spelare, älska spelet!
    Vet inte om du blev klokare. Men spela vad du vill.
  • Alltså minst dödsfall skulle jag säga khemri, hehe. Cannot kill whats already (un)dead
  • kaju said:

När jag tog upp Blood Bowl igen efter 10 års uppehåll och började spela Wood Elf så dog en wardancer första matchen. Då gick jag höra dom kloka orden: Älska inte dina spelare, älska spelet!
    Vet inte om du blev klokare. Men spela vad du vill.

Mycket kloka ord. Tack! Det är just det problemet jag har. Jag har gjort ett uppehåll på mer än tio år och har nu börjat spela med mina gamla lag igen. Jag bryr mig för mycket om spelarna och det hämmar mitt spel, dessutom har reglerna och raserna förändrats sedan jag spelade. Så nu funderar jag på att starta upp ett nytt lag (jag gillar att spela mycket med ett lag och se det utvecklas och bli bättre). Detta är givetvis lättare att uppnå om spelarna lever längre.