Blood Lust
  • En vampyr som misslyckats med sitt Blood Lust slag, gör en Move Action till rutan där bollen ligger. Misslyckas med Pick-up slaget, så det blir turnover.

    Det står dock en Thrall i rutan brevid.

    Kan vampyren bita den thrallen, även fast en turnover skett. Eller åker vampyren av planen för en bite kunde inte utföras?

    Min tolkning av skillen är att vampyren inte kan utföre sin bite. Men är inte säker.
  • Vampyren måste bita thrallen innan dess action tar slut. Vid en turnover avslutas dess action omedelbart, alltså får vampyren inte bita thrallen, som jag förstått det.
  • Duckwing said:

    Vampyren måste bita thrallen innan dess action tar slut. Vid en turnover avslutas dess action omedelbart, alltså får vampyren inte bita thrallen, som jag förstått det.



    Så tolkar jag också regeln.
    Det enda undantaget är vid pass, hand off eller TD, då måste vampyren bita en thrall innan handlingen. I det här fallet blir det turnover innan trallen blir biten
  • alltså du biter väl efter passen/hand off? eller?
    förstår att en måste bita innan TD, men alltid trott att bit efter pass/hand off var 'rätt'.
  • Precis som @pedda säger så måste man bita före pass, hand off och TD.
  • okidoki. även solen har sina fläckar
  • Oki, tack för all input. Vi verkar alla vara av samma mening/tolkning :)