G(r)othBowl 2016
  • När: 19-20 mars
    Var: Göteborg, Carnegiegatan 14, spelföreningens YLVAs lokal
    Kostnad: 100kr
    Antal platser: 28 st

Regler:
    Skapa lag
    Alla lag har 1.170.000 guld att köpa lag, rerolls, apothecary, fan factor, cheer leaders, assistant coaches och inducements. Alla officiella lag i CRP är tillåtna plus Slann, Chaos Pact och Underworld.
    Turneringen är en resurrectionturnering, dvs alla skador nollställs inför början av alla matcher och laget är likadant turneringen igenom (undantaget dag 2/match 4 då det tillkommer skills).

Inducements
    Halflings får köpa Chef för 100.000. Goblins får köpa upp till 3 bribes för 50.000 styck. Alla lag utom tier 1 får köpa upp till 2 star players, men laget behöver ha minst 11 vanliga spelare utan starplayers. Inga andra inducements är tillåtna.

Tiers
    TIER 1 – Amazon, Chaos Dwarf, Dark Elf, Dwarf, Lizardmen, Norse, Orc, Skaven, Undead, Wood Elf
    TIER 2 – Chaos, Chaos Pact, (Pro) Elf, High Elf, Human, Khemri, Necromantic, Nurgle, Slann, Underworld, Vampire
    TIER 3 – Goblin, Halfling, Ogre

Skills
    Eftersom turneringen hålls i Gbg där ordvitsar är det som folk lever på så delas det naturligtvis ut bonus till ordvitslag. För vissa kanske ordvitsar är störande, en kan kalla det för disturbing presence, så med ordvitslag menas Nurgle. Alla Nurglelag får därför 2 extra disturbing presence att sätta ut och +1 FAME i varje match. De extra disturbing presence går att kombinera med skills som laget får pga Tier 2.

Dag 1
    Tier 1 = 3 normal
    Tier 2 = 4 normal och 1 dubbel
    Tier 3 = 5 normal och 2 dubbel

Dag 2 (f.o.m. match 4)
    Tier 1 = 1 normal
    Tier 2 = 2 normal
    Tier 3 = 3 normal

Varje spelare kan bara få en enda skill (undantaget Nurgles extra disturbing presence).

Tiebreakers:
    I tidigare versioner av GothBowl har det varit mer av en slags ligaturnering där spelarna får SPP och levlar. För att behålla delar av den traditionen har vi därför med SPP som första tiebreaker.

Ordning på tiebreakers: mest SPP (även SPP som starplayers gör räknas in), strength of schedule, td och cas net+, dice off (skulle det behövas en tiebreaker till är den sista på NAF-namnet där något annat NAF-namn än @Inforthepain placeras högre).

Illegal procedure
    Kommer inte användas under turneringen. Vänligen var vänliga.

12 eller fler spelare på planen
    Om ett lag ställer upp med 12 eller fler spelare slumpas spelare bort, från det laget, tills det återstår 10 st på planen. Om bollhållaren slumpas bort studsar bollen en gång ifrån rutan där bollhållaren stod. Om det är den aktiva spelaren som har bollen och om bollens slutliga placering blir på marken eller i motståndarens ägo räknas detta som en turnover.

Tidsschema
    8:45 - registrering
    9:15 - första matchen
    11:45 - lunch
    13:00 - andra matchen
    15:45 - tredje matchen
    18:15 - middag
    19:30 - fjärde matchen
    22:00 - slut på dag 1

9:00 - femte matchen
    11:30 - lunch
    12:45 - sjätte matchen
    15:15 - slut på spelandet
    15:30 - prisutdelning

Matchtiden är på 2h och 30min.

Priser
    Vinnaren av turneringen ~
    Flest TD ~
    Flest CAS ~
    Stunty
    Gôrgo
    Sista placering
    Tåget*
    Sämsta Göteborgare

~ Priser märkta med ~ kan inte vinnas av någon som redan vunnit ett pris märkt med ~. Utdelningsordningen av dessa tre priser är i ordningen de står i listan.
    *Priset delas ut till det tuffaste/coolaste laget. Det behöver alltså inte vara det bäst målade laget utan handlar mer om tema och konvertering av figurer osv.

Anmälan: i denna tråd eller via mail: kundtjanst (at) parleporten.com
    I anmälan ska ert NAF-namn finnas med, om ni har ett.

Skicka in rosters
    Senast den 16/3 ska roster ha skickats in till kundtjanst (at) parleporten.com

Betalning
    Det går att betala kontant på själva turneringen men det skulle uppskattas om betalningen har inkommit tidigare. Kontakta @brocCooLi för betalningsalternativ.

Anmälda
    Pellevin^
    Melisqus+^
    kaju+^
    Duckwing+^
    inforthepain^
    adhansa^
    Drexxl^
    Mr.Selecta^
    Sindragosa^
    Skuld^
    Red^
    equilibri+^
    Anjo+^
    Vicky^
    skoberget^
    brocCooLi+^

+ betalt
    ^ skickat in roster
  • Jag vill vara med!
  • Jag vill vara med!
  • Jag vill vara med! Jag vill ha underhållning som pris!
  • Jag är på!
  • Jag är på!
  • SM i ordvitsar hade ju varit grymt!
  • anmäler mig
  • Melisqus said:

SM i ordvitsar hade ju varit grymt!

eller hur????

• Drexxl vill oxå va me!
  • Melisqus said:

SM i ordvitsar hade ju varit grymt!

+1
  • Mr.Selecta kommer såklart nu när det händer något i Göteborg!
    Även Sindragosa
  • trevligt trevligt!

håller på att diskutera regler med @equilibri, så snart ska all info vara på plats :)
  • Kanske SM i dåliga ordvitsar? Den 30/12 nämnde jag för några kollegor att om någon kund skulle vilja komma in dagen efter i butiken, så blir det bara "Ringklocka, ring". En av dem gick omedelbart därifrån och sade med bruten stämma "Jag orkar inte mer".

Jag är dock osäker på om jag ska kunna delta. :(
  • tada!
    alla regler är klara och färdiga och gå.

@Lockmund tyvärr finns det ingen ringklocka till lokalen där det arrangeras, annars hade det gått att göra en variant där också :)
  • Räknas spp på starplayers?
  • Det står ingenstans att man inte kan sätta flera skills på samma spelare, eller gör det det?
  • Är det en resurrectionturnering? Jag antar det, men vill vara säker,

/E
  • @inforthepain why not? så ja, det kör vi med.

@Duckwing det kan du inte, men osäker på om det står. ska förtydliga

@Pellevin ja det är det, skriver ut det tydligt om jag missat det.
  • har förtydligat gällande de frågor som dykt upp och lagt till lite ny info om illegal procedure och vad som händer om någon ställer upp med 12 eller fler spelare på planen.
    om det är fler saker ni undrar över så fråga på.
  • Jag vill lira med!
  • Jag vill också spela.

Var bor man lämpligast?
  • @Skuld min gymnasielärare i geografi tipsade mig om att bo under Älvsborgsbron vid ett tillfälle. finns tydligen något luftutblås som det kommer varmluft från där, så på vintern blir det inte så kallt :)
  • Jag bokar!
  • Jag skulle också vilja vara med.
  • sådan där Niklas Svensson flash: all info ska nu finnas om själva turneringen
  • för övrigt 13 anmälda så håller sig detta så blir det NAF-trofé
  • Jag ska ju vara med! Glöm inte mig!
  • Jag har hört tråkiga rykten på jobbet så mitt deltagande är inte lika säkert längre :(
  • Finns det lag att låna? Typ ett Necrolag.
  • kaju said:

Finns det lag att låna? Typ ett Necrolag.

Du kan få låna mina Necro om du vill.
  • @mellis vad ska spela då?
  • På kartan har jag skrivit ut namnet på de två hållplatser som är lättast att ta sig till, om en åker kollektivt, och en röd prick där spellokalen är.
    För att veta vilken buss/spårvagn en ska åka med söker en lättast på http://www.vasttrafik.se
    Det närmsta hotellet är Novotel (gångavstånd till spellokalen), http://www.novotel.se/

image
  • kaju said:

@mellis vad ska spela då?

Jag har några andra alternativ jag väljer mellan så det är lugnt.
  • Jag hittar inte GrothBowl på NAF hemsida. Är turneringen anmäld? Annars kanske det är dags.
  • Btw, ingår NAF-medlemskap för nya coacher? Eller behöver de pröjsa en extra femtiolapp?
  • Melisqus said:

Jag hittar inte GrothBowl på NAF hemsida. Är turneringen anmäld? Annars kanske det är dags.

ja det tror jag den ska vara.

Btw, ingår NAF-medlemskap för nya coacher? Eller behöver de pröjsa en extra femtiolapp?

nej och nej

• Turneringen står på listorna nu.
  • har uppdaterat första posten med ett nytt pris: Tåget
  • Kan man välja en normal skill istället för en dubbel om man skulle vilja?
  • hur var det @Melisqus, kunde du vara med?
  • Jag jobbar på att lyckas ta mig dit jag med. Har du ett sista datum du måste veta om jag dyker upp?
  • brocCooLi said:

hur var det @Melisqus, kunde du vara med?

Fick precis klart att jag kan vara med :)
  • @Ozt typ 16/3 då roster ska skickas in. helst då iaf :)

@Melisqus topp!
  • Nu har jag bokat resa och fixat boende. Jag ska bara pilla lite till på mitt roster!
  • kaju said:

Jag ska bara pilla lite till på mitt roster!

alla har vi våra olika böjelser :)
  • Kan inte åka upp förrän på lördagen och första tåget anländer till Göteborg C 0905. Finns möjlighet att jag kan matchas mot någon som är beredd att köra första matchen med start runt 10? (vi inte hur lång tid det tar att ta sig från stationen till spelplatsen).
  • @adhansa bästa sättet att ta sig till spellokalen är med denna spårvagn:
    09:13 Centralstationen, Läge D
    Spårvagn 9 mot Kungssten via Stenpiren
    09:27 Jaegerdorffsplatsen, Läge B

sen följer du den karta som jag gjort från Jaegerdorffsplatsen till spellokalen. och jag kan ordna till det på ett sätt så att din match kan börja lite senare :)