AdventureBowl 6-7 Feb 2016
  • När jag fick höra att BanquetBowl blev inställd bestämde jag mig för att ta chansen att pröva mina vingar som arrangör genom att arrangera en helt egen turnering i februari.

Turneringen heter AdventureBowl och kommer att äga rum i Jämtlands mystiska skogar. I denna turnering kommer inte bara en trerätters middag att ingå, utan även ett spektakulärt äventyr! Jag hoppas att de som vill, har möjlighet att ge sig ut på äventyr tillsammans med mig. Mer om detta äventyr hittar ni här!
  • Låter riktigt nice! Jag skall försöka komma, måste kolla datum först bara.
  • Festligt!
  • Ser sjukt kul ut :-)
  • Pulka och bloodbowl!!!
  • alltså tiebreaker nr 3!!! :D

roliga regler. ska ta en funderar kring detta :)
  • Road trip!
  • Jag kommer nästan säkert!
  • Funderar starkt på det. Om jag får ett ledigt dyker jag upp (och det borde jag få).
    Tågförbindelserna är faktiskt skapliga och det ser ut att räcka med en semesterdag.

Gäller ju bara att styra upp så man kommer vidare från Östersund sen.

Tiebreaker 3 är bra grejjer!
  • Nu när jag läst reglerna så lär jag dyka upp! Älskar det!

Ogrelag med 1 Guard-ogre, 2 Block-ogres och 3 Dauntless-snotlings! Hur sköj som helst! :D
  • Någon från GBG som kan tänka sig en roadtrip i min bil? Hur många timmar kan det ta, egentligen? :D

Kollade nu och det tar cirka 9 timmar upp. Kan ju bli en nice roadtrip om vi åker runt 10-tiden på fredagen!
  • @equilibri jag kan vara roadtripsällskap då jag är så fantastiskt trevlig och rolig att prata med :D
  • @equilibri jag kan tänka mig en roadtrip.
  • Vad roligt att så många verkar gilla konceptet. Hoppas ni allihop har möjlighet att delta

@equilibri jag åker gärna med upp. Sträckan burkar ta 9 timmar i sommarväder och lite långsammare på vinterhalvåret, så runt 10-10.5 timmar kan vara bra att räkna med. Jag åker gärna ganska tidigt så man slipper morgontrafiken kring Göteborg och får det rätt ljust senare delen av sträckan. Då vägen mellan Mora och Sveg är ganska seg att köra. Brukar sikta på att äta lunch i/kring Mora.

Appropå 3xdauntless så var tanken med reglerna att representera de tre viktiga äventyrsförmågorna en äventyrare bör ha. Så grundtanken var att man bara fick en av varje. Förstår också att leap på en snot/ogre inte känns så lockande och att häva denna regel skulle endast ge fördel för Tier 2 & 3 vilket jag inte har något emot. Samtidigt öppnar regeln upp för lite nytänkande kring skills som normalt sätt inte skulle ha valts. Jag får suga på denna karamell en liten stund till men inget är hugget i sten och skulle fler vilja se en boost för Tier 2 & 3 kan vi pilla lite på reglerna.

• leap och dauntless på varsitt träd är ju grymt! :D

oavsett ändring så är det coolt och tufft med äventyrsskillsen.
  • Själv blev jag okarakteristiskt sugen på Goblins, där alla tre äventyrsskillsen kan finna lämpliga hem.
  • Jag tycker man skall få möjlighet att välja Wild Animal som äventyrsskill.
  • @Pellevin jävla powergamer ;P
  • Suuuuugen! Ska kolla runt med folk.
  • @emilskaya hoppas du kan finna tid för lite äventyr :)
    @suncar Ja eller hur? Slaycross for the win! eller jag menar Sleighcross... ehe...
    @Ozt säg till ifall ni får plats över i bilen och kan plocka nån på vägen.
    @Pidpad Ah de är den kluriga biten, ifall du är sugen på åka så kan du skriva här eller i mailet så hjälper vi dig så gott vi kan att styra upp något sammåk från östersund.
    @Pellevin jo jag håller fullständigt med dig där :) satt också och pilla på en gobbolista
    @brocCooLi, Eller hur! jävla powergamer!
    @Minnels Gör så!

Liten update.

Regelförändring ang Adventure Skill som får väljas friare för Tier 2&3. Du ska självklart få välja själv hur våghalsig du är och ska ha möjlighet att sätt 3x Leap på dina ogres ifall du vill. Eller på träden för den delen som kombinerat med jump up erbjuder nåt oväntat läskigt.

Kommer under veckan spana lite på menyn och ifall ni vet med er att ni kanske kommer att åka så kan de vara bra att ni nämner här ifall ni har allergier eller någon annan anledning att undvika viss mat, så säg gärna till. Än så länge tänkte jag fixa så att de ska finnas ett veganskt alternativ till måltiderna och att de ska vara nötfria.

Ha de gott tills vidare!
  • Leap chainsaw! Bazinga!
  • suncar said:

Leap chainsaw! Bazinga!

Det var iaf min plan.
  • Än så länge tänkte jag fixa så att de ska finnas ett veganskt alternativ till måltiderna och att de ska vara nötfria.

tänkte skriva vegan men då hade någon slug jävel redan tänkt på det <3

• Än så länge tänkte jag fixa så att de ska finnas ett veganskt alternativ till måltiderna och att de ska vara nötfria.

Nötfria? Ska du inte vara med på måltiderna? :D

• Tyvärr utomlands då, hade varit kul att hänga på er någon gång.
  • Ser ju roligt ut!
  • Tyvärr så är jag redan uppbokad denna helg. Hade varit grymt skoj att visa er alla mina episka adventure skills.
  • Jag är definitivt sugen
  • Liten men rolig update! Vi är nu NAF-sanktionerade!
  • Hur tänkte du när du planera in hemresa från östersund samma natt som superbowl?!
    Mitt deltagande blev helt plötsligt väldigt mycket osäkrare.
  • Skaffa en såndär trådlös lina och streama hela natten?
  • Hmm, vill också se superbowl. Hyra ställe med projektor?
  • Ifall jag förstår rätt så drar superbowl igång 19:00 den 7 februari? Alltså efter turneringen är slut, stämmer detta?
  • Ifall jag förstår rätt så drar superbowl igång 19:00 den 7 februari? Alltså efter turneringen är slut, stämmer detta?

Har svårt att tänka mig att det börjar kl 19.
    Matchen spelas i San Francisco, så det lär börja senare
  • Så med 6ish timmar bilfärd bör Skuld hinna hem till matchen drar igång? Gott
  • Brukar börja typ midnatt natten mot måndag.
  • Nu när jag ändå fångat eran uppmärksamhet kan de vara ett bra läge att presentera den preliminära middagsmenyn som ser ut såhär:

Förrätt: Tunnbrödskorg med rensteksröra

Varmrätt: Regnbåge från Börtnan med mesesås samt pressad potatis

Dessert: Vaniljglass med varma hjortron och Margiths knäckflarn

Tre klassiska jämtländska rätter på menyn och än så länge är vi tre anmälda, dock är en vegan och en vegetarian så vi filar på ett vegansk/vegetariskt alternativ också. Uppdaterar eftersom förhandligarna med kocken går. Ifall man skulle lida av lätt fobi mot fina fisken så går det också att förhandla fram ett annat alternativ med kocken bara ni talar om det för mig. Annars kan jag säga att detta är en av mina favoriträtter och hoppas att vår kungliga kock Alf kan göra den rättvisa.
  • Inväntar fortfarande nästa års skiftschema (borde dyka upp vilken dag som helst). Är ju en fördel att veta vilka dagar man behöver ta ledigt.

Sen tar det lite längre tid än 6 timmar till Malmö och tåg har usel wifi.
    Flyg skall undersökas, men jag gillar tåg :P

Hur som, offra superbowl är lätt. Få ledigt är svårt, ingen aning om när sportlovet (eller vad det nu kan tänkas heta nu för tiden) ligger i Skåne. Blir till att brottas med motarbetare om ledighet om de sammanfaller.

Fisk är annars bra grejjer. Mesesås har jag aldrig provat, men det låter intressant.
  • Pidpad said:

ingen aning om när sportlovet (eller vad det nu kan tänkas heta nu för tiden) ligger i Skåne.

22-26/2
  • Det är bra grejjer. Ingen krock där, tackar!
  • Väldigt lockad att komma med Chaos. Finns det plats i någon bil från Stockholm?
  • Jag tänker flyga.
  • @Pidpad Gott att du har lust att komma :D
    @Lockmud De kanske du har rätt i, har inte spånat på någon lista för dem. Hör med Ozt, han gillar att köra bil.
    @Pellevin ifall de är någon mer som tänker flyga från stockholm är de ju nice om ni kan åka ihop. Ifall du bokar flyg kan du posta vilket du tar här så blir de lättare och få ihop sista biten av resan för ett lite lägre pris.

Kom ihåg att man inte behöver sända in roster förän 1 vecka innan turnering och anmälningen stänger 3 veckor innan. Ifall ni vill hamna högt på den fräcka anmälningslista så är de bara att maila in er anmälan före alla andra, så vänta inte för länge!
  • Ska styra upp eventuell ledighet i veckan som kommer, sen kan jag försöka koordinera mig med någon från Östersund till mitt ute i skogen.
  • Så, tågbiljett bokad. Dyker upp i Östersund 19:45 på fredagen om saker är i tid, vilket ingen tror på.

Hemresa 17:16 Söndag men det borde inte ställa till det något speciellt.
  • Jag hittade inga instruktioner, så jag satte helt enkelt in pengarna på ditt konto Janne.
  • Aha, de blir bra. Tänkte maila ut sådan info när de närmade sig turneringen till de som anmält sig. Antar att de droppar in ett mail från dig strax :D

• Pidpad said:

Så, tågbiljett bokad. Dyker upp i Östersund 19:45 på fredagen om saker är i tid, vilket ingen tror på.

Hemresa 17:16 Söndag men det borde inte ställa till det något speciellt.

Jag har nu bokat flyg och hyrbil vid snarlika tider. Vill du åka med mig? Jag vill gärna ha en hundring per tripp, dvs 200 kr om du vill åka fram och tillbaka.
  • Låter kanon. Taget :D
  • Kul! Alltid roligare att åka tillsammans!