Necronomican Quest
  • Hej!

Vi har fått en förfrågan om vi vill arrangera något på Necronomican Quest i Tumba 2-4 Oktober. För min del är det lite nära StockBowl VI för att jag ska vilja dra ihop något. Men det kanske finns någon annan i föreningen som är sugen?

Säg till så kan jag förmedla den kontakten.
  • Är det på Tumba gymnasium? Hinner det bli NAF-sanktionerat? Har jag något annat bokat den helgen?
  • Karin jobbar, så jag kan möjligen komma dit med Elias och glada tillrop. Mer än så blir svårt :/
  • Alltså jag gillar tiderna folk postar. Pellevin vid halv ett snåret, mooselord kommer in strax efter sex på morgonen.
    WTF Forumet som aldrig sover FTW!
  • @Jox: Bygga community FTW! Synd att Malmö- och Umefolket envisas med att ha egna forum och inte hänga här lika mycket.

Jag vet inte om det är på Tumba gymnasium, verkar vara på någon skola i alla fall. Jag hittar i allmänhet ganska lite information om det hela men har mailat och frågat.

NAF-sanktionering kräver egentligen att informationen läggs upp 8 veckor i förväg, men det går att be om dispens. Alternativt kan en ju köra mer typ "kom och testa dungeonbowl" eller något mer lättsamt. 7s kanske? Vet iofs inte hur många ströspelare som kommer. Jag tror det är typ en Warhammer Fantasy Battle-turnering och Incognicon som kör det här ihop...

Du har inget annat bokat den helgen @Pellevin.
  • Det vore roligt att köra 7s och testa lite regler. Har dock svårt att veta om jag har tid och binda upp mig på att hålla i något.
  • Det går ju att göra en endagarsgrej. 3-4 stycken 7s-matcher eller något sådant? Om det verkar finnas intresse med så kort varsel.
  • 4 matcher på en dag är enkelt gjort. 5 skulle fungera om det var ett inarbetat format. Problemet är nog pitches. Jag har en pusselpitch samt en legopitch för sevens.
  • Visst fanns det målade 7s pitcher på den gamla duken? Ring Björn och hör om han vet var den finns, den borde ju finnas på alphaspel någonstans...
  • Det finns minst en 7s-pitch på Alphaspel. Den står på golvet till höger om skåpen. Dessutom har jag både en pusselpitch till 7s och nära till Tumba.
  • Då känns det som att vi är all set egentligen.
  • Visst, 7s i Tumba. Jag är på. Har du ett regelhäfte du vill använda?
  • Jag är sugen.
  • @Pellevin Har mejlat vårt arbetshäfte till dig
  • Bygga community FTW! Synd att Malmö- och Umefolket envisas med att ha egna forum och inte hänga här lika mycket.

Lite off topic men jag kände att jag måste ge ett svar.

Det hänger en stor del Umefolket här, men det är bara så att det inte fungerar att hålla ihop lokala ligan när många coacher inte ids byta forum. Fast på sistone har det blivit svårt att ens få tag i vissa coacher över huvud taget så det kanske är dags att försöka göra en större push på att migrera forum när nuvarande säsong är slut.
  • När stor Doubtaren flyttar så följer resten ska du se :)
  • If you doubt them, they will come!
  • @Stareater: Jag vet, ni är väldigt mycket bättre än Malmö-folket. Kan inte låta bli att reta er ändå, men jag gör ju bara det med dem jag tycker om. ;)

• coma said:

@Pellevin Har mejlat vårt arbetshäfte till dig

Inte fått någe än.
  • Så, på lördag kör vi väl. Jag har inte hållit kontakt med dem, de är så struliga, så jag tänkte helt enkelt dyka upp där med grejer och se om det finns intresse. Funkar kl 13?

Detta betyder alltså att alla är välkomna till Tumba på lördag för att spela 7s. Allt som behövs kommer att finnas på plats.
  • Det verkar tyvärr som att jag inte kommer kunna närvara. :/