Vad gör man med +2AG?
  • Hejsan gott folk!

    Sitter och spelar lite slömatcher på Cyanide i en öppen inte så seriös liga med mitt underworld-lag och har nu råkat i lite av ett dilemma. Har fått en goblin med +2AG och jag vet inte vad jag ska ge honom för nästa regular skill. Har mest använt honom för att kasta honom och stjäla bollen, men han börjar bli väldigt dyr för något som trollet plötsligt kan få för sig att äta upp. Borde nog använda honom till något bättre, men jag har ingen riktig idé på vilken roll han ska fylla. Någon som har en bra idé?

    Kortfattad beskrivning av mitt lag:
    Har ett ganska högt team value och det är ett rätt så utvecklat lag som har många matcher på nacken och med mycket pengar i kassan.

    Har ett troll med Block, Claw och Tentakler.En killer Stormvermin (+1MV, Claw, MB, Tackle, Horns) och en mini-killer (Dodge, Guard, MB, Tackle) med lite support-skills. Två Throwers med tre armar och två huvuden och block (en med +ST och en med +MV och + AG), två linerats med wrestle och tackle (och en av dem får nu strip ball).

    På goblin-sidan har jag en med Two heads, wrestle och horns (cage breaker), En med Block, side step, prehensive tail (marker) och två med två huvuden (en av dem har också big hands) och två helt utan SPP som tar stryk på linjen.
  • Oj, vad många skils...

    Helt stum blev jag...
  • Leap är la fräckt på ag 5
  • Hoppas på en dubbel annars skulle jag nog ta jump up för att han skall kunna trolla runt så mycket som möjligt med sin agility och ställa till det för motståndaren.
  • Leap är la fräckt på ag 5

    Behövs kanske inte på en Goblin.
    Själv fick jag igår in min andra plusAG på en beastman i ligan så jag har grubblat lite på samma sak, och kommit fram till Leap. Men en Goblin behöver knappast det. Jag skulle nog fundera på sprint, för att göra honom lite bättre på att nå i mål efter att ha blivit kastad.
  • Tanken med leap är för att contra "walls" då det är det endast som stoppar en ag gobbo, annars är JU som coma föreslog också bra
  • Leap hade jag inte funderat på och det är ju mycket intressant. Spelar sällan lag med AG nog att använda leap så det missade jag.

    Jump Up var väl det jag tänkte först och det är alltid bra.
  • Big Hand för att kunna plocka upp överallt, sedan Sure Feet+ Sprint så han når överallt. Block på dubbel.
  • Jag tänkte också på Big Hand, men med AG5 plockar man det mesta ändå.

    Om man tror "walls" kan bli ett problem så kontrar faktiskt sprint också dessa i viss mån.
  • Det är väl egentligen bara Big Hand och Leap (även om jag anser Leap tveksam) som drar nytta av Ag5 på en gobbo (visst, catch etc också, men hur ofta händer det?).

    Även om det är halvkorkat (som bäst) så skulle ju Pass Block vara lagom frestande.
    Visst, det är en dubbel och det finns betydligt bättre saker att ta (Block!) men jag tvivlar på att något är lika skoj som Pass Block.
  • Tentakler. Och sedan Break Tackle på en dubbel. ;)
  • Ljuger gör jag också. Big Hand har ingen som helst nytta av Ag5.
    Redan vid Ag4 är det ju 2+.
  • @Pidpad nja... sprinkler system (om en kör med kort) ger ju -1 på bollhantering, så ag5 gör att det blir 2+ även då :)
  • Ok, tänkte iofs inte på just den, men då ljög jag ju inte. Alltid något.