Caged Maiden Wardens från Doubt V - Ogre
  • Hejsan, SweBBA! Nu är det dags att börja dela med sig av lite roliga lag! Vi har redan flera underbara här på forumet, så jag tänkte stämma in och posta lite bilder jag med.

Här kommer mitt Ogre-counts-as-lag Caged Maiden Wardens. Det är inspirerat av en kort berättelse i Codex: Chaos Daemons om hur Eldars livgudinna Isha räddades från att avrättas av Slaanesh. Hon räddades av ingen mindre än den kärleksfulle Nurgle som sedan dess hållit henne fången i sitt laboratorium som försökskanin.

Jag ville undvika Nurgle-daemonernas standard i grönt och satsade istället på infekterad ljus hy.

Speltekniskt är de 6 Ogres, 5 Snotlings och Bertha Bigfist!
    image
    image
    image
    image
    image
    image
  • galet vackert och härligt kreativt!! :D grymt kul att se :)
  • Gillar hur du använt Rivertrolls till något så totalt nurgle. Visa oss fler lag please!
  • Underbart!
  • De är grymt snygga, det värsta är att bilderna inte helt gör dem rättvisa. Tycker de såg ännu snyggare ut i verkligheten.
  • Haha! Shit va roliga! Och verkligen snygga!
  • Ascoola! Du kan få vara min idol! Tummen upp d=!
  • Kan någon se var Berthas boll-hand kommer ifrån? :D
  • 3rd: ed. plast orc thrower...
  • FEL! Jag har faktiskt en sån här, och den har kvar sin hand :)
  • Tror snarare att det kommer från en palstic human thrower, 3rd ed. Fast jag har svårt att se dig @hemlighallaren att kapa i dem. Vet att du är svar för de plastminiatyrerna.
  • Ursch nej, låt leva, Stareater! Ni är så klart i rätt edition, men jag kan ge en ledtråd att den är i tenn.
  • Handen är från en Wood elf thrower 3:ed
  • Jo, en sån hand måste det vara.
  • Rätt :D
    Jag blir alltid förundrad när händerna till 28mm figurerna passar utmärkt på 54mm figurerna!
  • @hemilghallaren kan du redovisa resten av Bertas alla delar? Snygg modell.
  • Bara för att sänka nivån på snacket här inne vill jag rekommendera alla att spana in det underbara gråa/skitiga (<- pun intended) rövhåren som hänger och dinglar i backen. Det är äkta Nurgle det!
  • Jo, dom är också fina. Bertha är nästan helt i grundskick. Det är en modell från Andrea Europe Miniatures, där jag har skulpterat till öronen, gjort runrustningen, kristallerna och axelvingen. Knäskydden är från HE White Lions, men jag minns inte om de var axelskydd eller till och med bitar från Charioten.
  • 27 & 30? lol
    snyggt jobbat
    mer 40k-bowl!