SweBBA-Laget 2015, anmälan och progression
  • Kommer inte att göra mutationer på min goblin. Min erfarenhet säger att de flesta inte lever länge nog att få en skill.

Min favorit-underworld-goblin hade dock mighty blow, piling on, claw, horns och two heads samt två niggling, -AV och -MV. Alla big guys stora skräck. Sjukt att han levde så länge som han gjorde.
  • Wow @Stareater, det är ju en superrolig gobbo. Kul utveckling.

Såhär ungefär skulle trollet kunna se ut. Nu med tentakler, prehensile tail och claws som möjliga mutationer enligt WYSIWYG. Funkar?
    image

image
  • Sitter och funderar på en stupid marker.
    Är det nån som har tips på hur en sån ska se ut?
  • suncar said:

Sitter och funderar på en stupid marker.
    Är det nån som har tips på hur en sån ska se ut?

Jag har ringar med ben på som jag köpte med gimpogrelaget. Tydligt och smidigt. En magnet på ett gem med ett ? Har jag börjat med också till troll.
  • Ah gemgrejen verkar frän, grymt bra tipsat!
  • Har börjat så smått med markörerna.

Re-rolls: Två med händer från marken som håller i en tärning. Två med råtta + tärning på baserna. Tänkte försöka få tärningarna lite warpstone-giftgröna färgmässigt.
    Turn: Skylt som jag ska skriva 'TURN' på.
    Score: Hand som fångar boll.

Byggt dom på 25mm runda baser. Har inte gjort tärningarna (tänkte köra greenstuff) eller bollen (greenstuff eller köper en boll helt enkelt).
  • Snabb fråga: Vilken färg borde goblins ha på basen? Dessutom har det sagts vilken blåfärg Vi ska använda, ljus, mörk, etc?
  • Mitt alster är klart. Tror @Khanmank är klar också och vi ska försöka samfrakta dem söderöver, men det får bli en annan dag. Målarstunden är över för dagen och nu blir det att åka mot förlossningen.

Är det fler från Umeå som vill samfrakta, i.e. @ikki eller @emilskaya, så hör av er.

imageimage
  • Lycka till, och hoppas att lille Erik/lilla Erika kommer ut komplett!
  • Jag måste tyvärr dra mig ur laget :( har ingen möjlighet/tid med målande som det ser ut nu, så om någon annan vill ta vid #15 Goblin så får denne gärna göra det.
  • Hoho! Min thrower är klar!

Ska försöka lyckas få upp en bild någon gång också. Håll inte andan...

@Lard: När skulle det lottas ut?
  • när är deadline?
  • Just det. Glömt detta ansvar. Kanske sista november är en bra dag? Stockbowl är ju lite snart.
  • topp! då borde jag hinna bli klar.
  • Tror inte att det finns någon svensk turnering mellan Stockbowl och DOUBT. Skulle man vilja lotta ut det hela med publik på en turnering går det ju att göra på DOUBT (9-10 Januari).
  • Sätta de på stockbowl så vi slöfockar tar tag i målandet? ;)
  • Gillar Doubt tanken... Målar lag inför world cup
  • gillar också doubt-tanken. målar inför stockbowl så är inte ute i lika god tid som @coma :D

@inforthepain ...
  • DOUBT låter väl bra?
  • ja! alla koola cids tycker doubt!
    då var det klubbat och bestämt ;D
  • Ja, DOUBT! Min figur och färger finns ju i stockholm nu, där jag inte är. Typiskt opassande om jag ska kunna måla!
  • Men ni har ju haft ett år på er :S
  • Ja, och jag köpte figuren strippade färg och förberedde! Sedan tänkte jag "Äh, jag har ju gått om tid på mig" och målade andra saker istället.
  • gått? vafan.. gott.
  • @mufflo fast tiden har ju gått?

@inforthepain men jävla as? vissa lägger faktiskt ner tanke bakom sin figur och planering. ska se till att måla min figur med jordnötsfärg så att du får allergiutslag varje gång du flyttar den om det är du som vinner <3
  • Doubt blir super. Skicka era modeller till mig senast 15 december så ser jag till att laget finns på plats.
  • Hehe kör på de då, förmodar att de flesta här kommer ändå vänta till lucia innan de tar tag i detta :P

@brocCooLi du kommer så få en turn 16 foul!
  • @inforthepain bara för att du sa så tänker jag vänta till efter lucia...
  • @Mago: Mycket snyggt det där!
  • Haha. Tack!

Blev helt ok med tanke på tiden jag lade ner. :P

Basfärger, washa hela gubben, basfärgerna igen och någon highlight...
  • Sjysst målning men har bollen växt fast i armen?
  • Jag tycker det var en väldigt ball arm jag
  • Ja. Han är också enbent.
  • @inforthepain ser fram emot foulen <3
  • @Lard eftersom du uppenbarligen vill ha våra alster innan DOUBT så tänkte jag och @Khanmank posta dem till dig. Är det samma adress som förra gången?

Är det fler Umeåbor som vill lägga sina spelare i paketet så hör av er till mig asap.
  • Holmgatan 15 är det . 70358 Örebro
  • Hur ser det ut med SWEBBA-laget? Är det många avhopp eller ser vi ut att få ihop ett spelbart lag?
  • jag håller på med en goblin iaf :)
  • Jag håller på med markers. Tror det är 5 Re-rolls, 1 turn marker och 1 score marker. Dom ska sprayas och målas härnäst.
  • Gott om tid :)

Har inte börjat än :D
  • Lagt undan figur på Alphaspel, ska bara få tid att hämta upp den.
  • Även jag har en figur på hyllan men citera smärtguden.
    Långt tid kvar...
  • Ska försöka ta en bild på inkomna modeller men det är så mörkt på kvällen nuförtiden...
  • image
    Nu är jag klar! Tog för många timmar, men roligt projekt. Har skrattat lite för mig själv successivt vilken retard den kommer se ut att bli.
    Hoppas det som vinner den kommer uppskatta denna UW gobbo!
  • Sååå kul! Gillar den verkligen!
  • Riktigt evil hornsgobbo!
  • Får väl dela mitt eget bidrag också.

Quick and easy.

image