SweBBA-Laget 2015, anmälan och progression
  • Ok, SweBBA-laget för 2015 har efter alla omröstningar blivit framröstat till Underworld och det skall målas i blått och brons med grottgolv (ev med warpstone) som bas. Positionerna skall markeras så blitzers skall ha röd bas markering, throwers vit och linerats grå. Starplayers skall ha en stjärna på baskanten. Vidare skall man märka basen med sitt namn och det nummer spelaren har.

Målningsstil och kvalité är helt upp till alla kreatörer.

Anmäl er med nummer och vilken position ni vill göra. Först till kvarn gäller. Försök anmäla er till lagpositionerna först så vi får ett spelbart lag innan vi får en massa annat... Du kan anmäla dig på flera saker. Alla som bidrar med en, eller flera modeller till laget får en lott när laget sedan lottas ut. Förslagsvis kommer utlottningen ske på StockBowl 2015.

Utlottningen sker på DOUBT 2016!

De positioner som är öppna för att vara med i ett Underworld lag är:

Färdigt
    Skaven Blitzer - Jox nr 1 Finns på bild
    Underworld troll - Suncar nr 3 - mottagen
    Skaven thrower - Mago nr 4 - mottagen

Skaven thrower - Lard nr 5
    Skaven linerat - Khanmark nr 6 - mottagen
    Underworld Goblin - Stareater nr 8 - mottagen
    Underworld Goblin - Duckwing nr 9
    Underworld Goblin - inforthepain nr 11 - mottagen

Underworld Goblin - emilskaya nr 12 ansluter på DOUBT
    Underworld Goblin - Kaju nr 13 mottagen
    Underworld Goblin - MartinS nr 14 - mottagen
    Underworld Goblin - Ikki nr 15 - mottagen

Underworld Goblin - brocCooLi nr 16 ansluter på DOUBT

Fezglish - finns på bild
    Markörer Turn, Score och typ 4 RR - Per_ Finns i stockbowl skåp

Paxat
    Skaven blitzer - Thursablot nr 2
    Skaven linerat - Helllstrom Mufflo nr 7
    Underworld Goblin - Coma nr 10
    Underworld Goblin Journeyman - Hemlighallaren nr 17
    Skitter stab-stab - hemlighallaren

Coach - Lard

Ledigt:

Lagpositioner
    Underworld goblin nr 15
    (Underworld Goblin Journeyman, flera möjliga)

Coachingstaff och support
    Coach
    Chearleader, flera möjliga
    Ass. coach, flera möjliga
    Wizard
    Chef
    Blood weiser babe #1
    Blood weiser babe #2
    Bribe marker
    Fame marker
    lagspecifika bollar (typ en 3 stycken)

Stars
    Bomber D.
    Glart Jr
    Nobla
    Morg
  • Skaven linerat #7 - helllstrom
  • Jag hade tänkt ta fezglitch eftersom jag hade en lämplig miniatyr över, men @Lard's vädjan om spelbart lag gör att jag paxar goblin nummer 8.
  • Skaven Linerat #6 - khanmank
  • Skaven thrower #5
  • Stareater: han själv tog dock en sidelinefigur ;)
  • @Mufflo : ville inte ta något attraktivt. Byter position om det saknas något viktigt.
  • Skaven Blitzer #2
  • Stareater said:

Jag hade tänkt ta fezglitch eftersom jag hade en lämplig miniatyr över, men @Lard's vädjan om spelbart lag gör att jag paxar goblin nummer 8.

Fezglitch är ju given att spela med!

• Jag gör gärna trollet @Lard, position #3.
    Vilken färg ska den ha?
  • Blitzer #3 tänker jag
    @suncar trollet är ju en given #1 eller?
  • #3 är mer suncar
  • Jag tar goblin #9
  • Jox said:

Blitzer #3 tänker jag
    @suncar trollet är ju en given #1 eller?

Jag tog 2 för att jag var oklar om trollet var en naturlig 3 eller 1. Skönt hur som att numreringarna ligger vettigt. Det ger ju smärre panik när en roster är kaotiskt numrerad.

• 11 spelare redan paxade, ett spelbart lag således även om just underworld kankse behöver lite bänk...

@Suncar @Jox @Thursablot : Trollet får självfallet nr 3, det är ju så långt som det kan räkna en bra dag. Blitzern får nr 1 istället.
  • Jag vill göra en gobbo nr14 :)
  • Jag vill göra en goblin nr 10. (Om tio finns kvar?)
  • Jag kan ta den sista Throwern.
  • @Mago nu tänkte du fel du skall bidra med en figur INTE ta en figur :)
  • missade helt att @kaju norpat nr 13, så jag tar nr 16 till min goblin.
  • Viktigt att ta första platsen.
    Jag menar först in på plan vid upprop. Vilken stjärna min lirare kommer va!!!
  • Jag kan måla en Goblin #14
  • @Ikki, bara nummer 5 och 15 är kvar.
  • tar nummer 5 då :).
  • @Stareater - vill du byta till Fez nu så är det helt ok. Vi har 15 spelare förutom din...
  • @Ikki jag menade 4 och 15
  • @Lard ge mig ett nummer bara.
  • fixat, det blev 15
  • Jag tar Journeyman Goblin och Skitter Stab-stab om ingen annan vill ha honom. Jag kan ta en annan star player i så fall.
  • Målning påbörjad och det känns bra med färgerna. Bara några timmar kvar.
  • I väntan på miniatyr att måla ha jag tänkt experimentera lite. Har dammat av kemilådan och tänker tvinga dottern att odla kristaller. Ska se om det går att droppa lite Vallejo Flou Green i vattnet för att få dem lite mer warpstone-aktiga.
  • Shit vad bra uppslutning. Man blir varm i foulhjärtat. Jag ska fnula lite på om jag kör på en skitter stabyouinthehjärtat stabstab eller markörer.
  • Skitter hade vi ju redan en på. Jag kör markörer. Turn, Score och typ 4 RR känns som en bra start.
  • Stareater said:

I väntan på miniatyr att måla ha jag tänkt experimentera lite. Har dammat av kemilådan och tänker tvinga dottern att odla kristaller. Ska se om det går att droppa lite Vallejo Flou Green i vattnet för att få dem lite mer warpstone-aktiga.

Berätta mer om detta. Och fota!
  • Lös upp 2dl alun (eller annan typ av salt) i en dl kokande vatten. Tänkte sen försöka färgsätta. Filtrera bort överblivet salt med kaffefilter. Var noga att det filtrerade är rent. Häng sedan ned en tråd eller något annat ner så det hamnar en liten bit under vattenytan. Vänta till kristaller bildas på tråden. Kan ta upp till en vecka. Är det ljust och varmt går det fort och blir det ojämna kristaller. Mörkt dock kallt jämna.
  • Låter coolt, men det skulle väl vara stor risk att kristallerna går sönder när man spelar med figuren?
  • Jo det är det jag tänker experimentera med och se. Alun ger ganska hårda kristaller, men det kanske måste till annat. Hade mest tänkt ta väldigt små kristaller om det blir för bräckligt.

Outsourcade arbetet till min sexåring så man får ha visst överseende med stil och kvalitet. Men så här blir det.

Ladda upp bilder gratis på Forumbilder.se
  • Bättre stil än vad jag har, och då har jag jobbat som kemist på lab ett gäng år. Blir varm i själen av att se sånt här. High-fivea din sexåring från mig.
  • Hej alla.
    Tänkte höra lite hur ni ser på mutationer på spelarna.
    Jag tänkte iaf göra både tenkaler och svans på trollet så att det blir lite WYSIWYG.
    Men det borde ju gälla även för gobbosarna också, eller hur?
    Two heads, Horns, Big hand är väl alla rätt gångbara?
    Och kanske Claws på blitzer?
  • Jag har tänkt mig big hand på throwern. Något annat i mutationsväg som känns rätt?
  • Jag fixar klor. Får man tillfälle att modellera.
  • Bra @suncar!
    Jag ska göra Gobbo med horn.
  • @suncar Claw är ett önskemål från mig på trollet!
  • Uppfattat @kaju. Det blir extralånga "naglar" på trollet
  • Min blitzer har lite olika alternativ att lura på där claw eller horns kan vara ett alternativ. Jag lär dock kanske hoppa mutationer.

Givet för goblins är horns big hands och two heads. Minst en av varje borde finnas. Ingen av dessa kan bli för många dock.

@stareater hur är hållbarheten på de där?
  • Min skavenlinjeman blir mutationsfri
  • Trollet önskar jag tentakler på eventuellt prehensive tail.