Forumet
  • Hurra hurra! Vi har nu 100 stycken medlemar på forumet! :D
  • Mycket bra!
  • Världsherravälde, fas 2.
  • Vissa av oss är redan i fas 3...
  • Om det mot förmodan finns någon som använder baconbreath.se för att ta sig hit är det dags att sluta med det. Den domänen har lite tjänat ut sitt syfte och det är forum.swebba.se eller forum.swebba.com som gäller i framtiden.
  • Fast det verkar som om swebba-domänerna är nere medan baconbreath funkar just nu. =)
  • Tror det är något med swebba.com, .se funkar i alla fall för mig. Tyvärr har jag inte hittat felet. :(
  • Varken swebba.com eller swebba.se funkar för mig.
  • Jag hade samma som Mago. COm no go SE funkade bra.
  • Vore bra om swebba.com redirectade till forum.swebba.com eftersom det förstnämnda bara visar en Binero parkerad domän-sida.
  • Är tidsstämplingen trasig?
    -Svaret är nej. Men om man inte är inloggad så utgår den från en intressant tidzon.
  • Tänkte bara säga att det är fantastiskt att vi går runt på doneringar. Domän och VPS kostar iofs inte jättemycket men ändå!

Tack för att ni bygger Sveriges Blood Bowl community. :)
  • Tjenare.

Som en del av er märkte har forumet varit nere idag under förmiddagen.

Anledningen är strul hos bhost, där jag hyr servern. Tyvärr har jag i nuläget ingen mer information från dem än "issues" och "technical difficulties".

Saker verkar snurra nu iaf, och jag tror inte vi blivit av med någon data.
  • Vi har på senare tid fått ovanligt mycket spam-användare som försökt ta sig in på forumet.

Detta har gjort att jag blivit hårdare med vilka IP:n vi släpper in på sidan ö.h.t, så nu kan det hända att folk som befinner sig i USA eller europa kanske inte alltid kommer åt sidan. Förut har jag bara bannat asien, östeuropa och afrika men det räckte liksom inte längre...
  • Verkar inte ha hjälp så mycket @Mago ... Spam spam spam.
  • Eventuellt har jag missat nåt, men en marked as read eller dylikt skulle uppskattas (allra helst ett sätt att inte se vissa trådar, men det kanske är att ta i :D).
  • När vi ändå är inne på feature requests efterlyser jag möjlighet att göra tabeller av något slag. Det funkar vare sig med HTML eller BBCode verkar det som.
  • @Lard: Jag har börjat köra en query i databasen som tar bort den typen av spam-användare vi får in nu, så det borde vara mindre problem.

@Pidpad: Du kan "unfollow" kategorier. Om du går till kategori-vyn (tex genom att klicka på bannern högst upp) så får du en liten options-ruta för varje kategori där du kan ta unfollow.

@Stareater: Jag ska undersöka detta när jag har tid, BBCode borde iaf fungera... :/
  • finns det någor "Markera all som läst"-funktion?
  • @Afroman @Mago på stridshammaren använder vi en plugin som heter "All Viewed" för den funktionaliteten. Verkar inte finnas på officiella vanillaforums.org längre dock :(
  • @Snow Så med andra ord inget jag kan göra.
  • Tänkte att den eventuellt bytt hem eller namn.
  • Hittade och slog på, bara att testa @Afroman.
  • Vet inte vad som hänt, men det verkar som att jag slutat få notifikationer. Ännu konstigare är att jag får från vissa stjärnmärkta trådar och inte andra. Är det en känd befintlig bug som det finns en work around för?
  • Strunta i föregående kommentar. Det verkar som om gmail har beslutat sig för att vissa meddelanden är för suspekta och sorterat dem som skräppost. Vet inte om det är en känga till oss som skriver på forumet eller inte.

EDIT: Vi får sluta skriva uppenbart suspekta ord som "Slut", "Bra", "Fart" och siffran "Sex".
  • @Mago works lika a charm!
  • Bra!
    (fart, sex, slut)
  • Jag märkte just att loggans blåfärg inte är exakt samma som diven bakoms. Inspectorn visar hex: 38abe3 på bakgrunden. Jag har aldrig märkt någon skillnad tidigare så det kanske är någon inställning på min dator som strular till det.
  • BHost.net där jag kör forumet hade lite problem under morgonen. Vet inte om någon av er märkte det.

Det var tydligen hårdvaruproblem med en av deras core switches.
  • Ja jag märkte att den låg nere. Hur de fixar allt nu då
  • Upplever ni att SweBBA-forumet fungerar bra? Känns det slött? Något som borde förändras eller läggas till?

Någon större ombyggnad eller så har jag personligen inte tid och energi för, men jag tänker att det kan vara bra med lite feedback då och då. :)
  • Stareater said:

När vi ändå är inne på feature requests efterlyser jag möjlighet att göra tabeller av något slag. Det funkar vare sig med HTML eller BBCode verkar det som.

Funkar bra, det enda som jag kan klaga lite på är det som står ovan, och det är inget kritiskt.

• Stareater said:

Funkar bra, det enda som jag kan klaga lite på är det som står ovan, och det är inget kritiskt.

Justja. Jag ska kolla upp det, kan hända att det fungerar bättre i en nyare version av Vanilla...
  • Jag är väldigt nöjd!
  • Tycker också att det fungerar riktigt bra.
  • Det bästa är att det funkar bra i mobilen! Tyvärr brukar det inte vara så kombinerbart med tabeller, om det inte finns någon bra vanilla-plugin för responsiva sådana.
  • Finns det någon möjlighet att kunna lägga in bilder i sina inlägg på forumet så skulle det uppskattas för varje gång jag lägger upp dem på någon sida och länkar dem i inlägget så visas de inte här på forumet.
  • tycker forumet funkar riktigt bra.
    har tänkt på ett par saker men inget som jag kommer ihåg just nu så är ju inget allvarligt :)
  • Snow said:

Det bästa är att det funkar bra i mobilen! Tyvärr brukar det inte vara så kombinerbart med tabeller, om det inte finns någon bra vanilla-plugin för responsiva sådana.

Jo, mobilanpassning / responsiv design är långt viktigare än att kunna göra tabeller. Inser att mitt inlägg kan verka som om jag klagar, men jag tycker forumet funkar jättebra.