Forumet
  • Snygg boll, färgval, font och djup i skölden med skuggningen helllstrom
  • Tackar! :)

Det finns en version där SWEBBA följer sköldens överkant utan att sticka ut. Till avatarer, emblem eller stickers. Lite som man vill.
  • satt å pillade lite till så fick fram två formförslag till. :)

image
  • Den vertikala varianten:

image
  • Riktigt sjyssta förslag från alla, men Bernuz, nr11 som du gjorde senast är fantastiskt proffsig och snygg tycker jag! Den skulle dessutom passa perfekt som bröstemblem på lagtröjor etc för landslaget.
  • Håller med föregående talare. Det finns många bra förslag här, men nr 11 är bäst av dem alla.
  • Tror inte det går att starta omröstningar där man bara kan välja på förvalda alternativ, som man typ kan göra på facebook, TFF.com etc. Är det något vi ska försöka fixa? Ex om det skall röstas om logga här ovan eller om man skall rösta på ras för SWEBBa-laget med mera så slipper någon uppdatera för hand om forumet kan sköta det. Jag hittar inte det som en möjlig plug in men Mago har kanske mer skills om det är något folk vill ha.
  • Jag gissar det finns som plugin, ska lägga lite tid på det när jag kommer åt.
  • Jag gillar hellströms senaste förslag till logga.

Den vertikala varianten:

image

• Åtta eller nio har jag inte bestämt mig vilken jag gillar bäst av men den jag nu föredrar av dem eller 11 skulle göra sig fantastiska som logotyp. Ge mig tärningar, planer och prylar med den på! Perfekt för team sweden på bröstet med.
    Valet bör vara för väääääldigt lång tid dock för att bygga kontinuitet.
    Personligen gillar jag att de känns väldigt The Kingdom of Sweden och skulle vara en bra ambassadör för bloodbowl i sverige, både för att bygga en seriositet i landet som att ge ett bra intryck utåt. Nästa steg blir ju så klart att få sponsorer så en förbundskapten kan heltidsanställas och att NAF-turneringar refereras i sportsidorna och då passar någon av dessa perfekt! @Bernuz förslag ger precis de intrycket.
  • Jag gillar också #11 bäst, men skulle den inte vara ännu snyggare om lejonet var litet mindre och syntes i helfigur i högra fältet?
  • Lekte lite till på en ledig stund:

image
  • Jovisst! Jag hittade "Blood Bowl-fonten", den är gratis och fri att använda om man inte ska ha den för kommersiella ändamål:

http://www.dafont.com/gutcruncher.font

Om andra vill leka med den, tänkte jag.

• Flera har gillat exempel 11 som jag tog fram så har här tagit fram lite fler varianter av den.

image

och såhär skulle det ju kunna se ut på plan och tärning (lite snabbt ihopplockat):
    image
    image
  • Nice. De där tärningarna skulle jag inte skämmas för att ge bort till trevliga coacher när jag är på utlandsturne!
  • Snyggt! 13 är finast, tycker jag spontant.
  • Ännu bättre än 11:an! Håller med helllstrom att 13 är grymt bra. Kul att få se den i andra sammanhang än rätt och slätt!
  • Smart med två-färg också, håller eventuella tryckkostnader nere.
  • kul att ni gillar den :) 13 är min favorit av dessa nya med.

ja denna kan både köras en eller två färger och det brukas uppskattas av trycksaksköpare :)
  • 13 kändes fulländad. Tummen upp!
  • Jag skulle vilja ha sömmen som på 13 men fonten som på tolv.
  • Jag håller med Pellevin :D
  • Sant, håller med comas medhållande av pellevin
  • jag kan hålla med om att det är snyggt när texten har en outline. men jag ser dock att det rent tekniskt kommer ställa till problem när det skall broderas eller fräsas i tärningar. Det var därför jag tog fram alternativen utan.

Jag tror alltså att om man väljer att ha kvar den extra linjen kommer texten inte bli lika tydlig på tärningar och när logotypen används i liten storlek. Det är hårfint men ändock en detalj som kan förstöra lite.

svårt att se här men gjorde en liten jämförelse:
    image
  • Jag är inne på samma sak som Bernuz att jag tror outlinen blir kanske otydlig på ev tärningar och ev tröjor så därför utan outline.

#13 för sömmen på bollen och som Duckwing sa ett "helt" lejon. Apsnygg! Den får +2 av mig.
  • Man kan ju använda versionen med extralinje runt texten på hemsidan och den enklare versionen på tärningar/tröjor.
  • #13 tycker jag ochkså är den bästa. Enklast att hålla sig till en sak!
  • Åter till forumet...
    Alla lokala ligor bör vara auto-unfollow. Här kan man kanske kunna välja vilka ligor man aktivt vill följa.
  • och var extremt försiktig med Announcements då de hamnar överst även på "nya-inlägg-sidan" Här skulle jag maximalt vilja se 2 av dessa varav en bör heta "välkommen till swebba" där alla riktlinjer dras. Inga regler för försäljning och modelltillverkare som vi har i detta nu. Jag tror att det främst genom discussions http://forum.baconbreath.se/index.php?p=/discussions som forumet kommer användas av aktiva användare
  • @Thursablot har rätt, det är discussions-vyn som är det bästa med vanilla. Det enda man behöver som aktiv användare.
  • hmmm... Annonuncements ser jag som att låsa trådar inom den kategori man är inom och i Köpa, sälj byta måste ex. reglerna för den ligga överst. Annars om 1000 poster där kommer de inte hittas. Således måste det vara en annonuncement. likaså tycker jag tråden med modelltillverkare är viktig att kunna hitta om man går in i tråden för modeller och målning, således är den en annoncement. Om man väljer att navigera sidan via något annat sätt än kategorierna, typ via discussions-vyn (som jag själv använder flitigt) får man nog dras med att annoncement ligger överst även där. Forumet måste vara begripligt för både "aktiva" och mindre aktiva användare (vilka i större grad navigerar via kategorierna me think)
  • Kanske vore det ett alternativ att försöka få till det så att Announcements inte syns i discussions-vyn?

Ang. riktlinjer vet jag inte om det behövs ännu?
  • Det fanns en plugin för sådana announcements i Vanilla version 1, @mago. Kanske också till denna?
  • Har inte lyckats hitta till 2.0, verkar dock som det finns sådana inställningar i 2.1 så kanske är det enklast att härda ut tills dess (vet inte hur många flera announcements vi kommer få inom den närmaste framtiden).
  • Har du ändrat någon layout eller har min telefon fått spel? Nu är all text intabbad och det gör forumet svårhanterat på små skärmar. Till vänster är det en bred tom kant och svarta punkter
  • Jag har ändrat storleken på kalendern för att få plats med två tillställningar samma dag (som det blev i maj). Funkar det? Var det bättre förut?
  • Tycker det funkar bra Mago!
  • En fundering, när man använder "discussions" ser man inte vilket underforum tråden är lagd i. Går det att ändra detta så att man kan utläsa detta på något vis?
  • @Thursablot det syns som sista ord under titeln på tråden när i desktop-versionen av forumet. På mobilen syns det däremot inte.
  • @snow ah. Ja det är just mobilverisionen jag så gott som uteslutande använder, blir meckigt då med viss förvirring kring om det skrivs i lokala ligan eller allmänt.
  • Ahh jag har oxå tänkt och stört mig på detta. Jag kommer troligtvis kunna kolla över kodningen lite på detta mobiltema inom kort.
  • Låter lovande @bernuz.

Vidare en tanke under "About" när man går in på en användare. Där saknar jag vilken/vilka ligor, representerade på forumet man spelar i.
    Här kommer jag åter till registreringen där jag ser en poäng att man får valet vilka lokala ligor man vill följa och där de andra är automatiskt "unfollow" Ett jobbigare alternativ vore att man ansökte till den ligan man är intresserad av att följa och moderatorer i varje liga måste godkänna personer
  • Åter till unfollowfunktionen... Jag har aktivt valt unfollow på alla lokala ligor utom stockbowl men jag får ändå uppdateringar på SL, Pebbl, och Ume. Jag har inte skrivit i någon av dessa trådar. Är det en bugg eller måste jag göra något mer?
  • Det har varit lite meck med mailen, jag försökte köra via google mail men det har inte funkat så bra.

Nu kör jag via en egen mailserver på maskinen som forumet kör på. Så det borde fungera betydligt bättre nu, men säg till om ni märker att mail inte kommer fram som det ska (från forumet till din egen mailadress alltså).
  • Är det ett intresse att ha en forumkategori för övriga spel?
    Nackdelen här kan kanske bli att forumet förlorar sitt syfte om denna kategori har Flertalet trådar som ligger högst under discussions?

Vidare så har jag lyckats tagit bort att de där trådarna som låg överst försvann . Att ha en unfollow på dem är inte helt optimalt. Dock kommer jag inte på hur jag ställde in detta men kontentan är att det gick att ställa in så att announcements inte låg i topp. Detta kan dock vara ett problem om man skapar en tråd som har ett större allmänintresse att det ligger överst konstant men det får bli ett senare problem.

Lite funderingar kring NAF-sidan Där @mago eller @jammydodger kanske har lite insikt.
    Går det att implementera så att man exempelvis kan rulla folks NAF-ranking med olika lag, kanske bara top för olika raser på något designmässigt snyggt vis, och går det att slå ihop deras kalender med vår med viss styrning?
  • @Thursablot du kan ha en banner i din signatur som visar NAF ranking. Swebba har dock inga signaturer just nu vilket jag tycker är bra.
  • @coma Signaturer är ett gissel som bör motarbetas med alla medel. Jag var mer ute efter att efter exempelvis sign out så står random lags svenska topcoach.
  • Det verkar fortfarande vara strul med mailen från forumet (framförallt till gmail), det funkar fint för mig (även till gmail) och allt ser bra ut i loggen så jag vet inte vad jag ska göra.

Har ni problem med att ni inte får mail från forumet, vill resetta erat lösenord eller inte får er användare att fungera, kontakta mig via mail eller facebook.

magnus punkt lyrberg snabel-a stockbowl punkt se
    Magnus Lyrberg på facebook.

Det finns ganska enkla lösningar för att resetta lösenordet t.ex. (jag kan skicka reset-länken till mig själv och sedan vidarebefodra den till dig).