Är slutspelsdagen bestämd än?
  • Innan det är klart, kan jag inte boka lokalen.
  • Sa vi inte helgen efter NAFC?
  • Jag hörde flera förslag däribland det, men var det spikat?
  • Eftersom NAFC är inställd så stjäl vi datumet och 10/5 är nu bokad.
  • Lägg gärna till info på hemsidan (är lokalen bokad?)
  • Hemsidan är uppdaterad sedan någon vecka tillbaka.
  • Missade det :X
  • Blir det någon sommarsäsong 31?
  • Vid förra mötet sa vi att vi skulle återgå till 3 säsonger men sen kom Coronan. Vi har haft väldigt många fler W.O.s och concedes denna säsong än vanligt (~faktor 5 fler) och jag vet inte om det finns tillräckligt många intresserade för att ha en fungerande sommarliga. Min plan var att stämma av på nästa spelarmöte och se till att ett nytt beslut fattas när fler fått chans att ha nya åsikter.

Vad tror ni är minimum antal spelare vi kan ha för att köra en säsong? Vi skulle även kunna experimentera med formatet och köra det som en rak liga utan slutspel (som i fotboll)för att spara in på slutspelsveckorna och undvika ett slutspel i semestertider när folk är som mest bortresta.
  • Om det inte blir en sommarliga (vilket jag hoppas på, men förstår om det inte blir av) så kan vi ju dra in beach bowlen igen, eller en variant av den.
  • Jag tycker 8 är minimum. Blir vi så få tycker jag det är rimligt att sätta ett TV-tak då det blir alla mot alla typ.
  • Jag tycker 8 är minimum. Blir vi så få tycker jag det är rimligt att sätta ett TV-tak då det blir alla mot alla typ.

+1
  • Låter vettigt
  • Min röst är att vi inte kör någon sommarsäsong utan nöjer oss med en ny open.
  • Lägger även min röst på att bara ha en open under sommaren.
    Men är det folk som vill köra så har jag inga problem med det.

Jag kommer inte anmäla något lag till ligaspel nu under sommaren, är dock intresserad av att köra en liga online som substitut (fumbbl).
  • Vad säger ni om en ”Summer slam”? Samma regler som ligan men byggt för säg fem- sex omgångar, och räknas inte som ett ordinarie mästerskap? Dvs man blir summer slam-champ men ingen plakett, inget i kronologin för ordinarie mästerskapen? Bara en digital trofé?

Jag kan isf tänka mig att hålla i det?

Eller är invändningen mer att vi inte ska dra igång en liga som vi inte vet att vi får färdigspelad?
  • Jag tycker vi kör en liga. De som och vill spelar. De som inte kan och inte vill spelar inte.
  • DavidD said:

Jag tycker vi kör en liga. De som och vill spelar. De som inte kan och inte vill spelar inte.

Ja, ungefär så tänker jag också. Men då Lockmund brukar vara klok tycker jag det är lönt att höra hur han resonerar när han röstar emot.
  • Röstar också för en Summer slam eller liknande. Bra om den ordinarie ligan är någorlunda jämförbar mellan säsongerna avs antal deltagare och upplägg.
  • Kan man köra en alternativ liga på Fumbbl som ett tillägg över sommaren?
  • Jag tycker att det är fritt fram att köra så mycket man vill på FUMMBBL, men att det inte skall räknas i StockBowl. Det är en ftfliga.