Super Brawl MMXIV - Borlänge
  • image

Good evening sports fans and welcome to the 2014 edition of Super Brawl. This is a Blood Bowl tournament packed with teams of every race from across the known world and boy, are you folks in for a great weekend of top-class sporting entertainment!
    March 28-30, 2014 - The Super Brawl is a new Blood Bowl tournament Sweden. It's a 2 day tournament and then we have the Pro Brawl all star game!
    -------------------------------

Super Brawl 2014 är dalarnas första stora satsning på Blood Bowl i modern tid. Borlänge bjuder under 28-30 Mars till Blood Bowl-galenskap där folk från flera olika länder förväntas deltaga.

Ni kan hitta all information på vår hemsida: superbrawl.tumblr.com
    eller på vår facebooksida: facebook.com/SuperBrawlSweden

Nedan finner ni de två priskategorier som finns att tillgå:
    image

Specialgjorda block-tärningar för Super Brawl.
    image

Specialtillverkad Starblocks-mugg med gratis kaffe:
    image
  • Klart man är en Head coach!
  • Ozt said:

Klart man är en Head coach!

Det gillar vi :)

just nu verkar det som om vi kommer få besök av Danmark, Finland och Grekland. men även folk i Norge och England verkar vara intresserade :)
  • Gillar hemsidan och alla props Björn! Väldigt snyggt och absurt ambitöst för första gången ni håller en turnering.

Samt: Klart man är en Head Coach!
  • HC FTW :-)
  • Tack Lard! :) Det är grymt kul att slå på stort. Vi har ju kört en hel del hemma i ligan nu så det var dags att utöka lite. Får hoppas på stort intresse så alla bitar faller på plats.

Gött Duckwing! :)
  • Såklart kommer jag att dra upp till mina hemtrakter för att vara med i denna ambitiösa turnering och såklart vill jag ha varenda pryl ni tagit fram så det blir head coach för mig med
  • image

Första priset i turneringen är nu klart. Det är Rolljordan Miniatures Horned Frogs som ligger i prispotten.

Fler lag kommer läggas till prispotten senare.
  • Oh! Det är några av de snyggaste groderna som finns på marknaden.
  • Ja jag håller med utan tvekan! Christian som han heter sträckte själv ut en hjälpande hand då hans kampanj på indigogo går så bra nu. Grymt trevlig snubbe!
  • Nu har anmälningar börjat droppa in på allvar. @Duckwing & @Ozt kan jag räkna era kommentarer ovan som anmälan eller har ni ändrat er?
  • Ja, jag kommer att spela! Skickar ett mail med roster om ett litet tag. Har slarvat med den biten...
  • Toppen det Ozt. det är ingen panik än heller :)
  • Du kan räkna med mig, men jag förstod inte riktigt på hemsidan hur jag ska betala
  • Toppen!
    nej betalningen tar vi senare. har inte satt upp konto till det än men det kommer :)
  • Jag kommer! Kan man boka @ozt-plats i bilen redan nu?
  • Det gillar vi @thursablot. Head Coach på dig med?
  • Jag kommer, och jag har plats för tre till i bilen. Men hundallergiker bör resa på annat sätt.

Jag kommer vara Rookie-coach. (dricker ej kaffe och spelar inte med icke-standard blocktärningar)
  • Självklart @bernuz!
    Sjukt snygga tärningar och mynt gillas skarpt. Speciellt om de har vettiga storlekar så man kan använda de som markers.
  • Ska se om jag kan få med ett gäng från Göteborg... Återkommer...
  • Jag ska dit! Solklar Head Coach!
  • Det känns som att man inte vill missa denna. Hur många bilar går det från STHLM?
  • Från Stockholm går åtminstone min och Pellevins bil. Jag är hyfsat säker på att Mago tänker åka också.
    I min bil finns redan Purrelito och Thursablot så en plats kvar.
    Edit: Preliminärt verkar Betty ta sista platsen.
  • härligt det är grymt kul att höra att prylarna uppskattas och att intresset är stort. snart uppe i 10 anmälda redan :)

Placerade just order på mynt och tärningar så dessa hinner producerad :)

Jag kommer snart gå ut med info gällande boende som jag förhoppningsvis kan fixa en fin deal på.
  • Detta är ju hur coolt som helst! Jag vill verkligen fara, och med lite tur kan jag locka med några coacher från Umeå.
  • @Pellevin
    Jag åker gärna med i bilen :-)
  • Oi! Jag kommer också.
  • Härligt att höra @Hemlighallaren och @JohnnyD! :D

När ni bestämt er helt å hållet så skicka gärna ett mail till superbrawlsweden@gmail.com med följande uppgifter. Då får jag även era mailadresser samlade för snabbare återkoppling.

Ditt namn
    NAF-namn
    NAF-nummer
    Din hemort
    Biljettyp (Head Coach eller Rookie)
    (Gärna uppgifter om vad för ras och lagnamn om det är klart)

Jag återkommer senare med uppgifter kring betalning.
  • OK, Duckwing bokad. Två platser kvar i bilen.
  • Jag är också gärna med. Måste lösa lite med logistiken först bara innan det blir 100%
    Men till 98% säkert att jag kommer. Jag drar iväg ett mail när det är klart.
  • Hej jag vill också vara med!
    KaYue Poon
    kaju
    19529
    Ehhh.... Jag bor och representerar Örebro, men jag är från Borlänge och har mitt ursprung från Hong Kong som jag känner mig väldigt hemma där.
    Head Coach!
    Vet inte lag än men det lutar väl åt Wood Elf.
    kayuepoon@gmail.com
  • Lägg ett mail också Kaju till superbrawlsweden@gmail.com så de får din mail adress
  • Finfint nu börjar det trilla på med anmälningarna. Härligt! :D

Leverantörer i Kina har nu fått pengar. Hoppas nu bara jag får paket hem snart :)
  • First Failed Foul

Failed som i inte genom armour eller som i utvisad?
  • och vem får first cas/kill om man dödar sig själv medelst en gfi eller dodge?
  • Äntligen, jag undrade när du skulle nappa på den här tråden Thurs.
  • First Failed Foul måste väl ändå vara första gången man gör något annat än en foul action när det finns en liggande motspelare på planen?

• Failed som i inte genom armour eller som i utvisad?

Tanken är första utvisningen på en foul.

och vem får first cas/kill om man dödar sig själv medelst en gfi eller dodge?

Mycket bra fråga. Tanken är att det skall vara vid en block. Men vid en both down kan det bli två samtidigt med. Hmm måste tänka över detta i detalj. Tack för återkopplingen!
  • Vid both down kan det ju vara den vars runda det är. Annars så borde det inte hända så ofta så varför inte ge samma skill till båda?
  • Men vid en skalle/both down så är det ju egentligen motståndaren som per se gör kill/cas. Däremot vid misslyckad gfi/dodge så orsakar den aktiva spelaren skadan. Skillen man får antyder dock att det är vid en block så att ge bonusen till spelaren som dödar någon annnan känns vettigt. Kanske en dum fråga men kan starplayers få skills på detta vis och kan samma spelare få flera av dessa samt bidrar de till gränsen på en skill per spelare.
  • Kanske en korkad fråga, tvådagars turnering står det men 28-30 är ju tre dagar? Kan vara jag som inte läst så noga.
  • @emilskaya: Det är ett mysevenemang på kvällen den 28de. Huvudturneringen börjar den 29de.

@Thursablot: Jag tycker inte det är en korkad fråga. Det är faktiskt lite oklart huruvida man får ge Starplayers skills i denna turnering. Eftersom andra skillbegränsningar upphävts tycker jag det vore bra med ett förtydligande här.
  • jag skall förtydliga detta så snart jag kan. härligt att ni är frågvisa och uppmärksamma!
  • Nu är jag och Coma förvirrade igen. Är det korrekt uppfattat att man får 5 poäng, d.v.s. fem skills innan match ett!? Vi har båda tagit för givet att det var en efter varje match till ett maximum av fem.
  • @Thursablot: Du får fem skillpoints före turneringen (+2 för Ogre, Vamp, Gobbo och ½ling), och sedan en till efter varje match. Dessa points kan sedan användas till att köpa skills/stats, eller sparas till finare prylar senare.

Detta innebär att ditt lag under turneringen kommer att kunna festa upp 10 eller 12 points. Utöver detta kan dina spelare få extraskills om de är först på att åstadkomma något enligt listan. Jag gissar att sådana skills inte påverkar den vanliga skillfördelningen och att en spelare kan förtjäna flera skills.
  • Det är ju helt uppåt väggarna mycket! Sedan vill jag också gnälla på "skillcapen" som skapar en för stor utmaning för många lag ex. dvärgar, lizardmen, chaos och amazoner.
  • Jag har också en fråga.
    Det står att man får 5 skillpoints och får fler under turneringen osv. När är det man köper skills/stats? Innan eller efter jag vet vilken motståndare jag får?
  • coma said:

Det är ju helt uppåt väggarna mycket!

Håller med om att det är mycket men tänk på att många turneringar har runt 7-8 skills och här är det 10 så det är inte så väldigt mycket mer. Dock Skillcapen på 2 gör att det minst kommer vara 5 olika skills att hålla reda på, om man bara köpt dubbletter av skills... Bra markering av skills på modeller blir nödvändigt.
  • Tack för all feedback, det hjälper mig verkligen finslipa reglerna!

jag har nu uppdaterat och gjort smärre justeringar på reglerna på hemsidan (dem på Facebook är ej uppdaterade än) men jag skulle vilja förtydliga här vad jag har justerat efter era frågeställningar och noteranden.

Se de uppdaterade reglerna på denna sida: http://superbrawl.tumblr.com/rules

Skillpoints (SP): totalt kommer man fortfarande få 5 skillpoäng innan och en ny efter varje match. Totalt 10 poäng. men jag har dubblat priset på uppgraderingarna. Detta för att jag håller med om att det skulle bli lite för mycket skills och även att det skulle bli svårt att hålla reda på allt. man lämnar in lista på vilka och när man önskar uppgraderingar med sitt roster innan turneringen.

Note that: jag tog bort skillcaps helt, det är så få skills det handlar om nu ändå. spelare kan fortfarande få två skills om man väljer en samt dem får en "earned skill" men dessa är drastiskt förändrade för att unvika att olyckligt bra kombos kan göras.

Handicap: vampyrer är ej med på denna lista längre. skulle inte vart med från start heller.

Earned skills: nu finns det 8 st skills som är lite förändrade. tanken är inte att dessa skall förändra så mycket men att dem enbart skall ge en liten egen personlig touch till turneringen och att det händer något extra under spelets gång.
    kom gärna med förslag på fler av dessa. det hade vart kul att ha 10 stycken olika.

vad tycker ni? har jag missat nåt uppenbart? blev det bara sämre eller blev det kanske bättre?
  • @bernuz dubbla kostnaden gillas, speciellt när man får udda poäng och måste värdera dubbla mot en skill efter första matchen. En tanke med earned skills kan vara att om spelaren redan har skillen så blir det en uppgradering exempelvis har han frenzy får han juggernaut osv.
    Gillar hur exempelvis passen måste vara till en spelare i End zone då man måste riskera att bli surfad. På något vis fånga det dilemmat i alla earned skills möjligheter.
  • Man måste bara älska femte tiebreakern :D