Vad behöver man för att spela nu för tiden?
  • Hej!

Jag har spelat BB för länge sedan (typ 90-talet och en bit in på 2000-talet). Jag har plan och dugouts, passningslinjal osv. Länge kunde man hålla sig uppdaterad med hjälp av den levande regelboken.

Frågan är hur gör man om man nu vill spela "modern" Blood Bowl? Det verkar inte gå att få tag på regler på nätet, vilket jag heslt skulle vilja eftersom jag redan köpt spelet en gång. Vad behöver man köpa om man vill ha "hela" spelet, det vill säga kunna spela i en liga och ha tillgång till alla lag?

/McAber
  • Asså, tror du kan ladda ner senaste lrb så är du typ safe. Du har plan å allt du behöver.

Det är lite mindre förändringar på några av raserna, googlar du lite eller frågar nån snällt här kan nån säkert länka pdf, ytterst små förändringar.

Det dom ändrat är offseason/liga grejer mest kan jag tycka, å så är det nya kort som jag inte tror nån spelar med.

Var i Sverige bor du? Lättast är väl att hoppa på någon av dom lokala ligorna som finns.
  • På StockBowls web under fliken Our Rules, http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/?p=ru, finns länkar till typ allt du behöver. Men var lite försiktig, där finns också lokala regler som inte är vedertagna i den stora världen utanför Sundbyberg.
  • Det går för övrigt bra att spela de nya reglerna med gamla figurer/gammal plan för det allra mesta.