Season 29
  • Hej,

Bestämdes det på spelarmötet när nästa säsong skulle starta?
  • finns ett förslag som är följande

vecka, Rond datum
    32-33,___1,____5/8-18/8
    34-35,___2,___ 19/8-1/9
    36-37,___3,___2/9-15/9
    38-39,___4,___ 16/9-29/9
    40-41,___5,___ 30/9-13/10
    42-43,___6,___ 14/10-27/10
    44-45,___7,___ 28/10-10/11
    46-47,___8,___ 11/11-24/11
    48-49,___RR,___ 25/11-7/12
    Slutspel, 08-dec
  • Vi pratade även om en spelstartsdag innan säsongen
  • spelstartsdag innan säsongen? vad menar du med den?
  • Verkar inte så bra tid för den första ronden. Jag gissar att det blir ungefär dubbelt så många deltagare om ni tar bort den.
  • Pertan said:

spelstartsdag innan säsongen? vad menar du med den?

Något som pratades om att köra efter sommar open för att bladn annat utvärdera de nya starplayers och stranden.
  • Pellevin said:

Verkar inte så bra tid för den första ronden. Jag gissar att det blir ungefär dubbelt så många deltagare om ni tar bort den.

Varför?

• För att många är bortresta o dyl under de första två veckorna i augusti. Det krockar t ex med medeltidsveckan på Gotland.
  • kanske kan köra en 4 veckors runda första?
  • Jag är lite sugen på att vara med igen. Inte varit med sen Season 2 1/2!
    Kan man återuppliva ett lag från den tiden eller behöver man skapa ett nytt?
  • @dmitrizigany vad kul och klart att du är välkommen, tyvärr så behöver du skapa ett nytt lag
  • @dmitrizigany @Juiblex har delvis rätt. Du kan återuppliva ett lag som spelat max en säsong, inte om det spelat fler. Men om det har spelat en säsong så måste det redraftas. Så ofta vill man starta nytt.
  • Pellevin said:

@dmitrizigany @Juiblex har delvis rätt. Du kan återuppliva ett lag som spelat max en säsong, inte om det spelat fler. Men om det har spelat en säsong så måste det redraftas. Så ofta vill man starta nytt.

Ok, bara spelat en säsong, en ganska kort.
    Då ska jag fundera ifall jag ska redrafta eller starta nytt!
  • Har det bestämts när säsongen börjar?
  • Om man kan rösta så röstar jag på att börja tidigast 19/8.
  • Mitt sommarlov är bara åtta veckor i år, så för mig funkar det att börja den tolfte.
  • För mig funkar alla datum jag känner till :)
  • Den 12 låter som ett bra startdatum.!
  • Instämmer om 12/8.
  • Jag har "satt upp" säsong 29 för anmälning nu.
  • Anmält mig till säsongen!

Behöver redrafta tror jag...
  • Jag måste också redrafta mina Edsbergs Elende
  • khanmank said:

Jag måste också redrafta mina Edsbergs Elende

Har du ditt elende på redraft.
  • Rätt få som har anmält sig. Har det gått ut ett mail ang säsongsstart?
  • Pertan said:

Rätt få som har anmält sig. Har det gått ut ett mail ang säsongsstart?

Jag tror jag skickade ett till "all" idag precis.
  • Jo fick en påminnelse om säsongen idag (även Open)
  • Perfekt! Såg att det fanns ett typo, söndag den 11 ska det nog stå :)
  • Anmäler mig efter kvällens Open.
  • El Diablos vill redrafta.
    Glöm det.
  • Redraft för Also Sprach Zharrathustra!
  • Nyaga said:

Redraft för Also Sprach Zharrathustra!

Fixat
  • När stänger anmälan?
  • Kan man tänka sig tre grupper där alla möter alla två gånger? Då slipper vi stora TV-diffar och får lite mer blandade lag i respektive grupp.
  • Nyaga said:

Kan man tänka sig tre grupper där alla möter alla två gånger? Då slipper vi stora TV-diffar och får lite mer blandade lag i respektive grupp.

Har inte hunnit kolla på spridningen. Så oklart hur det blir ännu :)
  • Ni kan plocka bort mig, kan inte vara med.
  • Ni kan plocka bort mig, kan inte vara med.

Tråkigt att höra!
  • Nu är grupperna indelade, matchningar kommer förmodligen ikväll (tar evig tid att peta på hemsidan pga slö laddning)

Grupp A och B kommer förmodligen få spela dubbla matcher mot varandra medans grupp C blir 1 match per motståndare. Ända sättet jag kände jag kunde få till det ok!

Har även aktiverat Redraft på alla lag som inte hade fått det aktiverat. Om ni känner att ni inte borde fått en redraft säg till direkt istället för att redrafta så fixar vi det. :)

• Förövrigt, Grupp B för bash?

Nurgle, Orc, Orc, Necro & Chaos Dwarf
  • Det blir bra då får man ju revansch direkt istället för att behöva vänta till nästa säsong. Ser ut som många är ute efter blod säsong 29...
  • Det blir bra då får man ju revansch direkt istället för att behöva vänta till nästa säsong. Ser ut som många är ute efter blod säsong 29...

Ja jag håller med, vilket är intressant då det var 3 av 4 ag4 lag i finalerna förra säsongen :)
  • Härligt med få bashlag i grupp C!
    Även om vi har en TV fuling av @Ionas,,,,
  • Är det udda antal lag? Skall något lag stå över varje omgång? Finns det inte möjlighet att slänga in ett commishlag för att undvika det?
  • Om det behövs kan jag commisha. Jag har ganska mycket ledig tid i höst.
  • Mooselord said:

Är det udda antal lag? Skall något lag stå över varje omgång? Finns det inte möjlighet att slänga in ett commishlag för att undvika det?

Har vi tjugo lag röstar jag på 2x10 eller 4x5

• Har vi tjugo lag röstar jag på 2x10 eller 4x5

Av hävd brukar vi vilja skydda rookielag mot mer utvecklade lag. Följer vi det så är kanske det bästa att låta commishlaget och Ionas High elves spela med de mer utvecklade lagen, så att de blir 6+6+8. Det är inte helsynk med 9 spelomgångar, om det är det som är tänkt.

Hur man än löser det blir det inte helt optimalt. Man får prioritera :)
  • Ionas lag är inte mer utvecklat - han började säsongen på 1000 TV. Men eftersom han är ute och reser nu Iades hans match 1 och 2 före säsongsstart. Monsteralverna har man alltså två matcher på sig att bygga för (lösningen stavas dörty player)
  • Aha. Då låter 2*10 med ett rookiecommishlag bättre. Problemet då är att DavidDs vanliga lag hamnar i samma division som commishlaget som han eventuellt skall spela.

Hade jag inte varit i en knepig familjesituation hade jag hoppat in med ett rookielag, men jag tror inte det går ihop sig nu.

• Någon i grupp A eller B som vill comish (om det nu är nåt vi ska köra på)
  • Jag försöker sätta lite press på Cynial så kanske han kan köra sina orker i ligan ändå
  • Jag försöker sätta lite press på Cynial så kanske han kan köra sina orker i ligan ändå

Finns redan 3 orc-lag så det är maxat med orker tyvärr