Säsong 28
  • Update på slutspel.

7/8 platers är klara.

Kvalificerade för slutspel (även om dom inte sagt ja)

mikemaskin
    pellevin
    Anders
    steave
    obervald
    razta
    nyaga

Sista slutspelsplatsen är fortfarande öppen till sista matchen å den står mellan:

grumplekins
    ionas
    ozt

Grumplekins är den enda som på eget bevåg ta sig vidare till slutspelet på en vinst, vid lika och om ozt vinner så är det tre personer som slåss om sistaplatsen till slutspelet.

Spännande.
  • Har inte Martin08 teoretiskt oxå en chans att ta sig till slutspel?
  • Pertan said:

Har inte Martin08 teoretiskt oxå en chans att ta sig till slutspel?

Jo jag såg det efter jag postade. Räknade inte med att han hade 2 matcher kvar att spela.
  • Vi kör 8e på onsdag!

Nu jävlar!! :)
  • Förövrigt är min säsong räddad!
    Jag såg när Pertans rootade treeman slängde en longbomb in i endzone och TD i hans sista match mot Anders.

Stort!
  • Kan tillägga att han stod i tre tackle zones när Longbomb-passen gick iväg.
    Men oddsen var på hans sida då han (jag vill inte veta var på en treeman) hade tagit på sig FAWNDOUGH'S HEADBAND.
    Så det var en fantastisk treeman med för stunden de bästa pass skills man kan ha:
    Strong Arm, Pass och Accurate.
    Det spelade ingen roll om man rullar en hård sexa. :'(
  • En vacker avslutning på en annars så dålig säsong. :D
  • Har en lite viktig principiell fråga:

Placeringsmässigt kvalar jag till slutspel. Mitt lag är i nuläget omålat. MEN:

Jag har ett målat 2nd edition-lag. Hinner basa det. Hinner även måla två witch-elf i 32mm-skala. Jag är Mao beredd att tacka ja till min slutspelsplats.

Jag vill dock inte göra det om folk tycker att det känns som fusk om jag byter ut figurer nu, och ställer upp med ett lag med två olika skalor.

Det viktiga för mig är allas trivsel här. Tar tacksamt emot synpunkter oavsett innehåll. Måste bestämma mig senast söndag. Jag spelar gärna, men som sagt, viktigast är att alla känner att det går schysst till.
  • Jag tycker att det är okej. Kanske lite skarvning av regler men tycker ändå att det är okej.
    Vad säger resten av Commish/head Commish.
  • Det är viktigare att du har ett målat lag än omålat. Jag ser dessutom inga problem med att du byter figurer under en turnering.

• Jag ser inga problem med att du gör en ersättning inför slutspelet.

Jag tycker även att det ger mycket plus att du visar hänsyn och frågar.
  • Har en lite viktig principiell fråga:

Placeringsmässigt kvalar jag till slutspel. Mitt lag är i nuläget omålat. MEN:

Jag har ett målat 2nd edition-lag. Hinner basa det. Hinner även måla två witch-elf i 32mm-skala. Jag är Mao beredd att tacka ja till min slutspelsplats.

Jag vill dock inte göra det om folk tycker att det känns som fusk om jag byter ut figurer nu, och ställer upp med ett lag med två olika skalor.

Det viktiga för mig är allas trivsel här. Tar tacksamt emot synpunkter oavsett innehåll. Måste bestämma mig senast söndag. Jag spelar gärna, men som sagt, viktigast är att alla känner att det går schysst till.

Jag har inga problem med det personligen. Vet inte om det finns några regler mot detta. Det är ju lixom ditt lag båda två så vet inte vad problemet skulle vara egentligen? Sedan att du frågar gör ju saken lättare att säga ja till :)
  • Jag och @Martin08 ligger lite efter för våran match i runda 9. Som det är nu så har vi planerat den till måndag.
    Är det ok för alla som kan påverkas av den matchen? (om jag vinner med 5 mål så kommer jag på gult!!!!)
  • Morn82 said:

Jag och @Martin08 ligger lite efter för våran match i runda 9. Som det är nu så har vi planerat den till måndag.
    Är det ok för alla som kan påverkas av den matchen? (om jag vinner med 5 mål så kommer jag på gult!!!!)

Du kommer inte vinna med 5-0!! :)

Fick till slut tag på den där konservburken med tokspö som du frågade efter.
    Var vill du öppna den?
    -Ditt kontor eller Ölstugan?

Grattis på födelsedagen förövrigt! :)
    M
  • Nu får ni rätta mig om jag har fel. I kvartsfinal är det åtta lag som ska upp och det är de med högst poäng av alla gula lag som snyter de sista platserna.

Tänker jag rätt möter jag @martin08 eller @nyaga i kvarten. Topp mot botten lag.

Jag skulle uppskatta om denna match tar plats på Torsdag 16:e maj. Torsdagen där på (23:e maj) skulle betyda dagen innan examination, vilket inte blir särskilt optimalt.

Rätta mig gärna om jag har fel och kan säkert lösa en annan dag om inte Torsdag 16:e funkar. Men andra torsdagen är verkligen dålig för mig.

Med vänlig hälsning, Micke.
  • Nu får ni rätta mig om jag har fel. I kvartsfinal är det åtta lag som ska upp och det är de med högst poäng av alla gula lag som snyter de sista platserna.

Tänker jag rätt möter jag @martin08 eller @nyaga i kvarten. Topp mot botten lag.

Jag skulle uppskatta om denna match tar plats på Torsdag 16:e maj. Torsdagen där på (23:e maj) skulle betyda dagen innan examination, vilket inte blir särskilt optimalt.

Rätta mig gärna om jag har fel och kan säkert lösa en annan dag om inte Torsdag 16:e funkar. Men andra torsdagen är verkligen dålig för mig.

Med vänlig hälsning, Micke.

Tjena.

Martin08 eller Ionas är dom två som har chans på sista platsen i slutspelet:

Här kan ni kolla om ni är intresserade:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/14A48dWEjQ5uqz8dyi83MFw88k5efRaBqKNSFcn_l524/edit?ts=5ccff2e0#gid=941585431
  • Eller lite fel där. Om martin vinner med typ 6-0 så tar han sig förbi nyaga i målskillnad å då blir det nyaga du ska möta.
  • @Nyaga
    Styr du matchtid med Micke?

Jag ska tydligen spöa ngn annan i kvarten.
  • Jag avvaktar resultat men berörda coacher får gärna ha mig i åtanke för denna Torsdag.
  • Ledsen för tidigare kommentarer.
    Bara min tråkiga humor.

Jag och Mårten spelar väldigt ofta 1-1.
    Utgår från att det blir resultatet även på måndag.

Skulle jag dock råka ta mig till slutspel så passar 16/e bra.
  • Tack för återkoppling Martin. Kör hårt, inget att förlora.
  • Jag och mike styr upp tid för vår kvartsfinal (om inte Martin vinner med 5 mål! Jinx!). Jag är på resa till 19:e så matchen blir 20:e eller 21:a.
  • Tumme upp på den :)
  • https://docs.google.com/spreadsheets/d/1lcd6iF0mXdoK5VodQzakyM1YGaOllBPvArqmkDWT1pQ/edit?usp=sharing

Här har ni länk till lite statistik för hur det ser ut i ligan nu.
    Ni som är rödmarkerade har inte lyckats spela klart era matcher än.

Kvartsfinaler blir:
    1 vs 8 - Pysicx vs ?
    2 vs 7 - Anlec Talons vs ?
    3 vs 6 - Svedsmyraskogen Saviours vs Sickla Swizzlesticks
    4 vs 5 - Löwemanns Protectors vs Sundsvall Sqvaders

Semifinaler

1/8 vs 4/5
    2/7 vs 3/6

[edit: tog bort felaktigheter]
  • Utan att förstöra anders fina excell sheet så länkar jag sheetet med den riktiga slutspelsinfon ;)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/14A48dWEjQ5uqz8dyi83MFw88k5efRaBqKNSFcn_l524/edit?ts=5ccff2e0#gid=941585431

Kvartsfinalsinfo:
    1 vs 8 - Pysicx vs ??? (Ionas eller martin08, kan även bli Nyaga om martin vinner med 5 mål idag)
    2 vs 7 - Anlec Talons vs ??? (Högst trolighet Orchidgardners men läs ovan)
    3 vs 6 - Svedsmyraskogen Saviours vs Sickla Swizzlesticks
    4 vs 5 - Löwemanns Protectors vs Sundsvall Sqvaders
  • Min och @grumplekins match spelas torsdag den 23/5
  • Ska inte Steave spela slutspelet m.a.o?
  • Nyaga said:

Ska inte Steave spela slutspelet m.a.o?

Nej han är tyvärr upptagen med planerade saker sedan tidigare så han kan inte vara med på slutspelet.
  • Så om jag fattat rätt så möter jag @lonas @Ionas efter Martins och Morns draw igår.
    Spännande med slutspel :)
  • Kvartsfinalen mellan Anlec Talons och Orchid Gardeners kommer att spelas på Alphaspel torsdag den 23/5
  • 1/4-dels finalerna är uppsatta å som @mikethemachine sa han möter @ionas
  • Kvarten mellan Sickla Sizzlesticks och Svedmyraskogen Saviours spelas även den på alfaspel den 23/5
  • Jag kommer inte kunna komma till Alpha den 23:e men jag köper 2 öl och lägger undan åt Mr Grumple.
  • Joel och jag spelar på måndag.
  • Ionas said:

Jag kommer inte kunna komma till Alpha den 23:e men jag köper 2 öl och lägger undan åt Mr Grumple.

Snällt men varför då?
  • för att du ska döda Svedmyras +ag WD.. ;)
  • Exakt. Se min kommentar i Razta skryttrå...eh.. ödmjukt informativa tråd. - AG, - ST, eller Death på någon av hans wardancers under slutspelet renderar i en öl. Jag har Stort förtroende för dig och lägger undan två. :D
  • Ok - kan man satsa på helröret Lagavulin och döda trädet?

då ska båda dancersarna å trämannen ryka!

Jag kan lägga in en flaska mjöd för detta
  • 1. Foula träd.
    2. Kröka.
    3. ?.
    4. Profit.
  • Alla som har +ag (utom mina) ska foulas
  • 1. Foula träd.
    2. Kröka.
    3. ?.
    4. Profit.

Now you are getting the spirit of the game
  • Semifinaler inför söndagen är nu uppsatta å ingen är skyldig någon nån öl. ping @ionas ;)
  • Någon som vet vilken tid semin är på Söndag?
    @razta @Oberwald_1
    Vem gick vidare av Anders och Nyaga? :)
  • Kopierar info in @morn82 's email. Som jag trodde alla hade fått??

Semifinaler och SquigBowl runda ett förväntas starta kring 9.30.
    Lunch efter det.
    Final, bronsmatch och SquigBowl runda två förväntas starta kring 12.30.
    Prisutdelning för säsong 24 och spelarmöte hålls efter det. Beräknas starta lite före 15.

Anders gick vidare.
  • Jag kommer vara på plats på Alpha runt 9 och öppna upp.
  • Eftersom ingen har underhållit maillistan sedan jag lämnade över det till styrelsen som tillträdde i februari 2018 skulle jag gissa att alla som blivit medlemmar sedan dess inte får informationsmailen.
  • Mago said:

Eftersom ingen har underhållit maillistan sedan jag lämnade över det till styrelsen som tillträdde i februari 2018 skulle jag gissa att alla som blivit medlemmar sedan dess inte får informationsmailen.

Kollar på detta med mumin