Säsong 28
  • Uppdaterat pre-season tabellen.

Det är tre två lag som ej resolvat sin down time.
    Ett av dem måste inte re-drafta, pga bara 4 spelade matcher innan S28, men det är upp till Coach och Commish att lösa det innan första matchen.

[övat på att läsa alla ord i info-bubblorna]
  • NIWnW said:

Ett av dem måste inte re-drafta, pga bara 4 spelade matcher innan S28, men det är upp till Coach och Commish att lösa det innan första matchen.

VIlket lag tänker du på? (så kan jag fixa det direkt)

• Pertan said:

När kommer resten av matcherna upp?

Så fort ansvarig commish hinner ta sig tid att peta med allt (läs: förhoppningsvis är allt klart i kväll men kanske hinner göra det under betald arbetstid idag) :)
  • Morn82 said:

VIlket lag tänker du på? (så kan jag fixa det direkt)

Never mind, det var jag som inte kunde läsa.
    Blandade ihop must resolve down time med Must roll for expensive mistakes...

image
  • Oj vad tungt re-draften slog mot MLPK.
    De tappade 13 skills och 183 SPP.
  • razta, hur går det? :)
  • NIWnW said:

Oj vad tungt re-draften slog mot MLPK.

Usch! :(
  • Men det verkar vara ett misstag. Laget har 240 kgp i kassan.
  • Sorry att det tagit lite tid med lottningen, det är en rätt tråkig och långsam uppgift :)

All lottning är klar, måste bara peta in alla matcher.

Här finns google docs fil med all info i om någon är intresserad av att se vem nu möter i förhand:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/14A48dWEjQ5uqz8dyi83MFw88k5efRaBqKNSFcn_l524/edit#gid=1063598031
  • Kan nån uppdatera slutdatumet på "Omgång 8" till den 28/4?
  • NIWnW said:

Oj vad tungt re-draften slog mot MLPK.

Låter rättvist :P
  • Fast det stämmer inte riktigt. Han hade 240kgp i kassan efteråt, så han valde uppenbarligen att det skulle bli på det viset.
  • Pertan said:

Kan nån uppdatera slutdatumet på "Omgång 8" till den 28/4?

Nej. Planeringen är klanderfri och planerad in i minsta detalj :p

Ps fixat
  • Jag sitter och "läser på" om mina kommande motståndare i grupp C och ser att mörkalverna har nio spelare. Vafalls? Hur löses detta problem före match 1?
  • khanmank said:

Jag sitter och "läser på" om mina kommande motståndare i grupp C och ser att mörkalverna har nio spelare. Vafalls? Hur löses detta problem före match 1?

Mörk Alverna behövde inte redrafta innan denna säsong.
    Och det är endast efter redraft och vid start av nytt lag som man måste ha 11 spelare till första matchen

• Då är det så det är nu
  • Frågan är om jag gjort bland dom största TV droppen i stockbowl? från 1670 till 1030 på en match :D Det gör ont att spela mot orcher
  • Snygg -AG på trädet!
  • razta said:

Frågan är om jag gjort bland dom största TV droppen i stockbowl? från 1670 till 1030 på en match :D Det gör ont att spela mot orcher

Den är hård, men jag tror Merciful Release tappade runt 700 TV efter semifinalen mot Darkland Slavehunters säsong 17.

• Merciful Release match var dock med gamla regler (Ingen redraft, Piling On gick atta använda) så det var lättare att förlora mycket TV. Man skulle kunna argumentera för att din "bedrift" ändå är större än förra rekordet :)
  • razta said:

Frågan är om jag gjort bland dom största TV droppen i stockbowl? från 1670 till 1030 på en match :D Det gör ont att spela mot orcher

Du får en utmaning att spela utan journymens i Runda 2
  • Morn82 said:

razta said:

Du får en utmaning att spela utan journymens i Runda 2

4 alver e nog lite för lite för att vinna mot dvärgar :D

Men får jag spela med orc linemen som loners så kan jag köra med bara 4 istället för 7 ? :D

• Hörrni!
    Nu har physics Skavens skaffat en rat ogre.
    Tror det laget blir livsfarligt i serie B.

Min AntiAlv blitzer med tackle gick just upp i styrka!
    Har Pertans storöron nästa match!!

Försökte ringa och hetsa idag, men han vägrade svara, kör min taunt här istället.
    Muahaha!!
    Du kommer få så mycket spö i nästa match, så det sjunger om det!

Väl mött!
    När vill du spela. :)
    M
  • Pysicx leder grupp B, nästa match blir mot mina Undead. Vi får se om mina odödingar, som gjort 11-2 i cas (med kill i varje match) lyckas ta hand om några snabba små råttor....
  • Imorgon torsdag är det människoderby i serie B.
    De goda ålfiskarna mot de onda Sundsvallsborna.

Vi kör på Theodoras.
    Kom förbi ta ett glas och heja på om ni har tråkigt. :)

Eller styr en open match på samma ställe. Typ.
    M
  • Hej hej alla!

Det här är en regelfråga likaväl som en vanlig fråga.
    Vi, Ålfiskarna från Fredhäll ska möta Flokis Les Visiteurs i 6e omgången.

Tyvärr har jag drabbats av ngn sur virussjukdom och blir sängliggande ett tag.

För att undvika WO (mest för det osportsliga i det), kan man ta in en reservcoach att spela en match?

En naturlig följdfråga:
    Vill ngn möta Flokis lag med mitt tuffa människolag?

Vi hade avtalad matchdag söndag, men i messenger lät det som det funkade vilken dag som innan måndag (då han sticker på semester).

Ledsen för sent apropå, men vissa saker kan man inte styra över.
    M

EDIT: annars så får det tyvärr bli wo i vår match.
  • Hej,

Jag skulle nog helst se dig spela din match själv istället för att någon annan gör det.

Så länge alla berörda parterna, (Floki, DavidD, Oberwald) är okej med att er match omgång kanske förlängs med en vecka så tycker jag att det är bästa alternativet.

Men vad säger resterande av Commish gänget?
  • Jag är inte Commish, men Martin har bett mig att lägga in mina två cent.

IMHO bör vi undvika WO till nästan vilket pris som helst. Men inte detta. En coach och hens lag anmäls tillsammans (utom commishlag).

Om matchen kan spelas lite senare, men inte så att det går ut över nästa rond, är det bra. Annars är det WO som gäller. Dessa coacher kanske kan se det inträffade som en liten fingervisning om att det kanske inte är jättesmart att boka in sin match på absolut sista ordinarie matchdag.
  • Åker till skåne på måndag. Det skulle va om vi kör veckan efter
  • Top tack för svar!

Då kör vi när du kommer tillbaka Flokis.

Pellivin:
    Jag har legat nere sedan i torsdags då vi skulle spela egentligen.
    Sköt fram speldatumet till idag ( men i veckan skötbjag fram det till söndags då jag var fortsatt sjuk), då jag borde varit bättre, men istället blev allt sämre idag. Är nu sjukskriven en dryg vecka till och försökte bara lösa situationen till det bästa.

Betackar mig för pekpinnar, men glad för återkoppling i övrigt. :)

Vi gör ett försök när du är tillbaka från Skåne.
    M
  • Vid ett tillfälle så har jag varit tvungen att avbryta en ligamatch när det var 3 turns, eller liknande kvar av matchen. Matchen spelades samma dag som jag och min sambo kommit hem från sjukhuset efter vår sons födelse och min sambo hade blivit akut sjuk.

Jag reste mig i princip och gick från bordet direkt när jag fick samtalet, men det fanns en annan coach närvarande som erbjöd sig att avsluta matchen vilket alla inblandade tyckte var OK. Jag är inte säker på att det passerade commish.

Jag tyckte vi gjorde rätt då, men denna är lite knivigare eftersom det sker lite mer planerat. Efter en stunds tanke tycker jag att det är bättre att det spelas blood bowl än att det inte gör det och att det borde kunna godkännas om alla parter godkänner förfarandet. Det är inte självklart dock och jag är inte commish :)

Krya på dig Martin!
  • Jag är också emot att en annan coach hoppar in och spelar ens match. Jag har pratat med Martin08 och jag har svårt att flytta min vecka då det är påsk och jag precis som Floki ska till Skåne.

Hur det går med min och Martin08s match får vi ta då. Match är alltid (eller, om man som mig missar att ta upp bollen på 6 försök) eller i alla fall oftast roligare än WO.
  • Martin08 said:

Betackar mig för pekpinnar, men glad för återkoppling i övrigt. :)

Du har såklart rätt. Jag ber om ursäkt.
  • Kul spel....
  • Jag och Nasty Unicorn har spelat vår match idag och den är inloggad om någon kan godkänna den.

Mvh Micke
  • Jag och Nasty Unicorn har spelat vår match idag och den är inloggad om någon kan godkänna den.

Mvh Micke

Den behöver godkännas av båda spelarna först. (Annat än vid akuta fall/behov)

• okej då mailar jag motståndaren, tack för snabb info @Morn82
  • Sjukt hett för slutspelet i grupp A

Löwemann Protectors - 19 poäng 8 matcher spelade, Sicka Swizzlesticks kvar att möta.

Svedmyraskogen Saviours - 17 poäng 8 matcher spelade, Swedish Heroes kvar att möta.

Sicka Swizzlesticks - 15 poäng 8 matcher spelade, möter topprankade Pellevin i en match om 6 poäng!

Swedish Heroes - 15 poäng 7!! matcher spelade, möter Imp som är en hård moståndare i näst sista matchen samt sedan mig i 6 poängsmatchen.

Det innebär att Jag, Pellevin eller Steave vinner gruppen.
    Pellevin vinner om han vinner sin sista match.
    Jag vinner gruppen om Pellevin förlorar och jag vinner min match.
    Steave vinner om han vinner sina sista två samt pellevin spelar lika eller sämre.
    Grumplekins har tyvärr inte chans på förstaplats men kan komma in god tvåa om han vinner sin sista match samtidigt som jag förlorar mot steave samt steave torskar mot Imp.

Det finns även en liten chans att Bomatuss vinner sina sista 2 matcher med bra målskillnad samtidigt som Grumplekins och Steave torskar med hög målskillnad så han tar tredjeplatsen
  • Grupp B, inte riktigt lika hett i slutspelet.

Mickemaskin har sprungit över varenda motståndare förutom Martin08 21 starka poäng med en match kvar.

Sundsvall Sqvaders - 13 poäng efter 8 matcher, Vinst sista så finns det chans på slutspel.

Orchid Gardeners samt Peacecliff Eelers ligger båda på 11 poäng med 2 matcher kvar. Avslutar någon av dem med 2 vinster så ligger slutspelet nära!

Grupp C, inte heller här lika tight.

Förstaplatsen hålls av Anders och hans mörkeralver, 19 poäng med 7 spelade matcher. Med chans på 25 poäng är väl nästan slutspelet säkrat.

Hammmersdorf Pummelers - 16 poäng och 8 matcher spelade. Chans på 19 poäng, borde vid vinst sista matchen ta sig till slutspelet.

Edsbergs Elende - 12 poäng och 7 matcher spelade. Vinst sista två sätter laget på 18 poäng. Utan 2 vinster är nog slutspelet långt borta

Honour Valley Pikes - 10 poäng och 7 matcher spelade. Två starka vinster sista så finns det chans på slutspel här med.
  • Jag bettar på Svedmyraskogen Saviours vs Pysicx i finalen!
  • @Pellevin - vill du döda dark elves nu på torsdag eller nästa torsdag?
  • Jag har lite trångt om tid nu pga en kompis som hastigt hamnat i skilsmässa och knoppar på min soffa. Så jag föredrar nästa torsdag.
  • Vilket som går bra för mig :). Då ses vi den 9/5? kl 18?
  • Perfekt! Du har inte anmält dig till pellevinBowl ännu. Sista anmälningsdag imorgon, så det är bråttom nu. Kika in här för info: http://marmeladov.com/BB/PB4.pdf
  • Jag hade gärna velat, men det klaffade inte :(
  • Ok, kanske nästa gång.
  • Halloj, min mitståndare dök inte upp i Torsdags och jag undrar vad som händer då?
  • Halloj, min mitståndare dök inte upp i Torsdags och jag undrar vad som händer då?

Reglerna säger detta om det:

Walkover
    If a Coach A does not show up for a scheduled match within a reasonable time, the game may be declared a walkover. First however the coach B needs to try to contact the coach A and try to reschedule the match. If the coach B does not manage to contact coach A, or the coaches don’t manage to find a new time to play, coach B must first contact the commissioners who will then try to solve the situation or declare a walkover as they see fit.
    If the same coach does not show up for the rescheduled match, the other coach will automatically win by a walkover.

If a walkover is declared, the team that showed up wins the match by 2-0 (The TD:s for a walkover will function as scored by player number 0 on the roster), they will also receive both teams winnings (2d6+1 x 10.000gp) and MVP:s on two random players (Same rules as for Conceding), commissioners will roll the winnings and MVP:s and award them to the team.

The team that did not show will lose one league point.

Så försök få kontakt med honom och se om matchen kan bokas om, och snacka med commish om det inte går/funkar.
  • Tack Steave.
  • Om din motståndare struntar i att komma på utsatt tid, utan att höra av sig, tycker jag du har rätt att ta en walk over win.