Reserve Rumble 26: Brain Ball rules
  • Mitt fel!!!

Lottning är gjord och pga odd man out så har jag satt slemdorf shuffle med två matcher!
    Är det någon coach som kan tänkas sig att klämma in en extra match i veckan så även Ormfell Vipers hinner med en match?

Om några andra coacher vill köra en match till så säg till så ordnar jag en Runda 2 också!!

Lets play Ball..... ergh Brain!!
  • Hur fungerar det med redraft? Antar att jag måste redrafta mina råttor.
  • Redraft sker efter minst 4 matcher, eller deltagit i säsong spelet.

Uppfyller dina råttor detta så har du ett meddelande när du går på ditt lag (samma sak om du har mycket pengar, eller använt en free journyman)
  • Har spelat en säsong, dock inte den senaste. Fick inget sånt meddelande.
  • Redraft sker vid säsongstart. Reserve rumble räknas som "säsongsavslut".

Allt står under our rules
  • Re-draft
    A re-draft is mandatory at the beginning of each major season (regular or open) if the team has played more than 4 games without re-drafting.

A re-draft is mandatory at the beginning of any season (Reserves Rumble, Silly Season, SquigBowl etc) if the team has played 10 or more games without re-drafting.

A team can elect to re-draft at the beginning of any season.
  • Tack, fattar.
    En till fråga, följer MNG med RR?
  • MNG försvinner och Man rullar för varje NIG
  • Jag gör alltså ingen redraft.
  • Kan jag hoppa in med mina goblins?
  • Jag får be om ursäkt om jag är korkad men jag får det till att jag spelat 10 matcher med New Skaveland Ratriots, 2 i Open 10, 7 i säsong 25 samt 1 i följande RR. Borde jag inte isf behöva redrafta?
  • Jag får be om ursäkt om jag är korkad men jag får det till att jag spelat 10 matcher med New Skaveland Ratriots, 2 i Open 10, 7 i säsong 25 samt 1 i följande RR. Borde jag inte isf behöva redrafta?

Har aktiverat en redraft för dig

• Efter en sen anmälan så har vi nu 10 lag i Reservrumble!
    Bara att boka och kör!!!
  • Juiblex said:

Jag får be om ursäkt om jag är korkad men jag får det till att jag spelat 10 matcher med New Skaveland Ratriots, 2 i Open 10, 7 i säsong 25 samt 1 i följande RR. Borde jag inte isf behöva redrafta?

Har aktiverat en redraft för dig

Kanon!
  • Var spawnar nya zombie?
    Vilken är höger, vänster och short side?
  • O h spawnar en zombie varje reciving runda?
  • Känns spontant att de4ta spelsätt med extra zombiebollar kommer gynna snabba låg som även defensivt kommer ha möjlighet att spela som att de började med bollen.
    Oj well. Det kommer bli kul
  • Morn82 said:

Var spawnar nya zombie?
    Vilken är höger, vänster och short side?

roll a D3 (1 = Left side, 2 = Short side, 3 = Right side and place the Zombie in the middle of rolled side, dvs den som rullar sida.

Ja
  • Morn82 said:

Känns spontant att de4ta spelsätt med extra zombiebollar kommer gynna snabba låg som även defensivt kommer ha möjlighet att spela som att de började med bollen.
    Oj well. Det kommer bli kul

Ja, och jag vet inte om jag kommer våga "stalla" så mycket mot Pellevin. Det är blir ju svårare om han har en hjärna på defence, vilket aldrig händer annars ;)

Det kan helt klart bli mer mål än annars och mer mål ger fler LOS-blockar vilket kan ge fler cas. Det är klar risk för spp-fest, på gott och ont.
  • Mooselord said:

Ja, och jag vet inte om jag kommer våga "stalla" så mycket mot Pellevin. Det är blir ju svårare om han har en hjärna på defence, vilket aldrig händer annars ;)

Jag lider numera av tredje gradens brännskador.
  • Jaja, du har väl 12-1 eller liknande i inbördes möten mot mig och jag har inte spelat en match på över ett år så jag lär få ordentligt med spö löedag :)
  • Fredag menar du.
  • Pellevin said:

Fredag menar du.

Så var det ja!