Mighty Blow och Astrogranite/Stengolv
  • Troligen en lätt fråga.
    Om man spelar på Astrogranite (+ 1 på armour roll) kan man då lägga på +1 med MB på armourslaget även då Astroranite gör det?
    Samma regel gäller även vid stengolv (+1 på injury roll) men då på injury slaget
  • Som jag förstår det så kan du inte stacka bonusarna, vilket gör att om du har MB och spelar på Astro så får du använda MB till injury roll och när du spelar på stengolv så använder du MB till armour roll.
  • Jag försökte hitta det i regelboken har vi någon referens att gå på?
  • Som jag sa på tunnelbanan igår. I tidigare regelböcker har det stått "man får aldrig använda två +slag på armor/injury." Har ju tyvärr inte alla nya böcker så kan inte kolla
  • Intressant. Jag hade automatiskt "stackat" dem, men jag kan inte hänvisa till regelparagraf.
  • hittade bla detta i GW rules errata gällande Claw..

    Replace:
    “You can use a team re-roll to re-roll the Armour roll or Injury roll, but they cannot be modified by any other skills
    (for example, Claw or Mighty Blow).”
    With:
    “You can use a team re-roll to re-roll the Armour roll or Injury roll; if the blocking player has the Loner skill, they
    must roll as normal to see whether they can use the re-roll.”
  • kopierade fel...

    Detta skulle det vara:

    Page 31 – Claw/Claws (Mutation)
    In the last sentence, replace “before applying modifiers” with “after applying modifiers”.

  • Jag skulle säga att du får lägga ihop dem. Astrogranite el liknande är ingen skill. Det är samma som när du har niggling injury och mightyblow.
  • Så kom vi fram till en konsensus?
    Jag personligen skulle nog läsa in som Skuld gjort
  • Jag har inte hittat något i reglerna som säger att de inte läggs ihop.