Woodland i StockBowl?
  • Buckan har bett mig presentera denna fråga inför föreningen. Skall vi köra med Woodland teams i StockBowl Open season? Rasen är den sjätte och sista ni kan se här: http://bb.marmeladov.com/SCCteams.pdf

Frågan kommer att lyftas på spelarmötet, men för att få ett underlag kommer även en poll att köras här.
    Woodland i StockBowl
    1. Skall vi tillåta Woodland i StockBowl open season?17 votes
        Ja
        41.18%
      1. Ja, men efter vissa viktiga ändringar som jag beskriver här nedanför
          5.88%
      2. Det gör detsamma för mig
        29.41%
      3. Nej
        23.53%
  • Är inte ens med, men jag vill ändå rösta och vi tillåter dem med ändringen att dryaderna får har G/S på skillselection :)
  • Frantic said:

Är inte ens med, men jag vill ändå rösta och vi tillåter dem med ändringen att dryaderna får har G/S på skillselection :)

Ja, det kanske finns en logik i det.
  • Jag tycker det finns en poäng i att hålla sig till de lag NAF accepterar.
  • Woodlands är inget lag som går in och härskar precis utan verkar vara ett trevligt lagom team om än strykkänslig, som är extra spännande för oss som gillar figurblandningar av typen Pact och Underworld.

Angående NAF:ratifieringen, hur ska lag få en chans att nå NAF om de inte spelas först i mindre föreningar? Houserules finns ju på flera ställen.
    Att det är Stockbowl-medlemmar som har tagit fram laget som gör det extra spännande och trovärdigt.
  • Jag tycker absolut vi skall hålla oss till NAFs begränsningar i den ordinarie ligan. Vi har tidigare valt att ta in raser i open som inte varit NAFaccepterade. Men å andra sidan var de raserna under granskning av just NAF. Så om detta accepteras blir det ett nytt steg. Själv har jag valt att rösta på att det gör detsamma, då frågan inte är jätteviktig för mig. Det finns dessutom raser jag tycker skulle tillföra mer.

Men för mig är det viktigt att vi fortsätter att hålla oss till NAFs regler då vi kommer till den ordinarie ligan. Och det är möjligt att det blir enklare om vi inte släpper in något annat.
  • Jag spelade Woodland två säsonger i tLoEGBBL, tyckte det var ett kul men lurigt lag. Som att de är så svårt att täcka upp med 'flingsen så fick jag rätt hög spelaromsättning även på positionerna.
    http://www.tloeg.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ma&so=t&t=mag3
  • Pellevin said:

Själv har jag valt att rösta på att det gör detsamma, då frågan inte är jätteviktig för mig. Det finns dessutom raser jag tycker skulle tillföra mer.

Vilka raser är det? Antar slaanesh och havsalver blir på tapeten snart.
  • Jag gillar Beastmen som är nr ett på listan jag länkat till härovanför. Och ännu mer Pestilent Vermin som du kan se här: http://www.anarchy.bloodbowlleague.com/default.asp?p=tl#16

Jag tycker bägge de lagen i mycket högre grad än Woodland bidrar med nya spelupplevelser.
  • Lätt OT, men vad gillar du med Beastmanlaget?
  • Lättare OT, men med tanke på ödlor och grodor borde det finnas ett ap-lag. Små schimpanser som runners, gorillor som blockers osv.
  • På fumbbl finns ju Simyins. Jag är lite skeptisk till dem fluffmässigt, men jag vet inte hur de är att spela.

https://fumbbl.com/help:LRB6SimyinSetUp
  • Jag hatar Simyins pga den gigantiska fluffbristen. För mig är de lika rimliga som schacklaget, där varje schackpjäs har sin egen statline. Jävligt nice känsla. Eller inte.
  • Mooselord said:

Lätt OT, men vad gillar du med Beastmanlaget?

Väldigt roligt att spela. Tre Wild Animal innebär ett svårkontrollerat spel, och samtidigt en känsla som jag tycker påminner om Beastmen i WHFB.
  • Mooselord said:

På fumbbl finns ju Simyins. Jag är lite skeptisk till dem fluffmässigt, men jag vet inte hur de är att spela.

https://fumbbl.com/help:LRB6SimyinSetUp

Coolt, inte exakt så jag tänkt ett ap- lag men ändå.

• Pellevin said:

Jag hatar Simyins pga den gigantiska fluffbristen.

Spontant så känns apor (Simyins) väldigt fluffiga och kramgoa :D
  • Du kanske skulle åka ner till Uganda och prova ett kramparty med en silverrygg. Jag gissar att det inte skulle kännas så fluffigt.
  • Pellevin said:

Du kanske skulle åka ner till Uganda och prova ett kramparty med en silverrygg. Jag gissar att det inte skulle kännas så fluffigt.

Jag jämför ju då självklart med att kramas med en Saurus eller Slann

• Pellevin said:

Du kanske skulle åka ner till Uganda och prova ett kramparty med en silverrygg. Jag gissar att det inte skulle kännas så fluffigt.

Akta er för oralsex bara! Olagligt där snart.

• razta said:

Akta er för oralsex bara! Olagligt där snart.

image

• Helt utanför er liga men Simyins känns larvigt - typ Tarzans underhuggare... men idén är cool om man tänker skills och roster i annan form.
  • Mo' monkeys mo' problem.
  • Ang Simyins så finns det beastmen i olika former "runt" hela världen i WFB. Olika mutationer är vanliga på olika ställen ex getter i old world, så att det skulle finnas apmän i något djungelområde känns inte alls spec orimligt. Om det är just fluffet som skaver... :)
  • Intressant tanke, men då får man nog ge positionerna andra namn och kanske göra lite andra förändringar. Jag är dålig på WFB fluff dock :)
  • Jag vill görna att woodlands kommer till Stockbowl så tänker inte rösta med ändring men jag vill att Human Rangers kallas Satyrer vd det är på engelska
  • Ape-Beastmen of the Southlands

The men of Araby and explorers from the Old World have long known of the Ape-Beastmen of the jungles of the Southlands, although some are reportedly little more than lumbering bellowing giants wielding massive two handed axes and hammers and others skitter around screeching and clawing at the enemy, it is said that they are lead by upright intelligent Apemen who speak a dialect of language of Men of the Southlands.

The hordes of the Ape-Beastmen of the Southlands differ from other Beastmen warherds in that they are organised in a fashion similar to any other armed units from other civilised nations – there will be units of shock troops, mounted warriors, ranged weapon units and armoured elite warriors.

Their weapons and tools are not just looted from other races but clearly constructed themselves and reports are they live in fortified villages deep within the jungles of the Southlands, frequently fighting massive battles against the Lizardmen or Savage Orcs of the region.

https://warhammerfluffsource.wordpress.com/2014/03/03/beastmen/
  • Buckan said:

Jag vill görna att woodlands kommer till Stockbowl så tänker inte rösta med ändring men jag vill att Human Rangers kallas Satyrer vd det är på engelska

Tror "Satyrer" är "Human Rangers" på engelska ;)

• Tror "Satyrer" är "Human Rangers" på engelska ;)

image
  • Här är en annan sida om olika beastmen.
    https://forums.totalwar.com/discussion/200549/lets-talk-on-beastmen-other-breeds-of-beastmen
    Det finns en bra bild på en gorillakrigare lite längre ner på sidan.
  • Om en Human ranger i själva verket är en satyr, borde de inte ha lite lägre AV och kanske horns istället för sure feet eller fend?? Nu är jag som sagt usel på WFB lore, men min bild av satyrer har de inte speciellt mycket rustning.
  • Mooselord said:

Om en Human ranger i själva verket är en satyr, borde de inte ha lite lägre AV och kanske horns istället för sure feet eller fend?? Nu är jag som sagt usel på WFB lore, men min bild av satyrer har de inte speciellt mycket rustning.

Varför Sure feet och Fend annars än hovar?
    Beastman har spetsigare horn men ingen rustning heller annat än päls.
  • Ju mer jag tänker på det desto mer tycker jag att det vore roligare med satyrer än human rangers, nästan oavsett vad de har för stats :)

I den grekiska mytologin är satyrerna för övrigt rätt hårt associerade till vinguden Dionysos, så sure fest känns inte helt rätt. Snarare borde de ha -Ma och sprint för att öka risken att de faller på klövarna. Men det kanske är annorlunda i wfb lore.