Morn målar
  • Hej vänner tänkte även jag lägga upp lite på saker jag målar. Jag tänkte börja med mitt nya Ogre lag jag fick hem förra veckan.
    image
    Ogers

image
    Snottlings
  • Steg 1 blev att grunda dom svart först
    image

steg 2 blir att välja vilket färgschema de ska ha.
    det lutar åt sliver, brons och blått
  • Kul =)
  • alltid nice med fler målartrådar så en kan se och få inspiration själv till sina egna projekt :)
  • image
    Fortsätter med målningen. Nu har grunden bestämd. Blir blå, brons och silver
  • Du verkar ha ett Citadel-Handle, får jag fråga hur det funkar. Är det bekvämt?
  • Drexxl said:

Du verkar ha ett Citadel-Handle, får jag fråga hur det funkar. Är det bekvämt?

Jag tycker den är toppen. Man slipper fingra för mycket på själva modellen utan kan hålla den ganska bekvämt.

• Ännu ett steg närmare säsong.
    Nästa blir att grunda snottlings och sen skugga alla
    image
  • Snyggt!
  • image
    Så har vi börjat på snottarna
  • image
    Så nu är jag klar. Ska bli härligt att köra med dom.
    Har än så länge spelat 0-3 dock har jag gjort 5 kills på dessa 3 matcher
  • Så i själva verket har du gått 5-0.
  • Ja, kills är ju det viktigaste =)
  • Morn är (efter imp och Pellevin) min nya Nemesis, baserat på kills de gjort mot mig på en match :döskalle-emoji:
  • image
    Jag har provade en ny grej i måndags för hur man markerar skills på spelare.
    Jag tror jag gillar det. ska se hur det funkar på där jag har lite tjockare "gräs" på baserna
  • Det ser bra ut.
  • image
    Hittade modeller från Heartbreaker som jag tänker göra om till ett Bretonnian lag.
    Tänker mig Blitzers till vänster Yeomen i mitten och linemen till höger.
    Måte bara komma på ett bra färgschema till dessa
  • image
    Så nu har jag fått av dom svärd och sköldar
  • Ni vet vad man säger. "Det finns 2 typer av människor, De som har många Blood Bowl lag att måla och de som ljuger att de inte har det"

Fick min grodor i helgen
    image

Har nu monterat och grundat. Här är min nya starplayer
    image
  • Kermit!
    Jäsiken vad tjusiga
  • Så nästan helt klara. Lite lull lull och fluff kvar men i stora hela redo för reservs rumble
    image
  • Snyggt!
  • Skön battletoad
  • Snygga, funderade på den här kickstartern länge. Riktigt cartoony och bra! :)

Edit: Stort plus för färgkodade baser!
  • tjub said:

Snygga, funderade på den här kickstartern länge. Riktigt cartoony och bra! :)
    Edit: Stort plus för färgkodade baser!

Tack. Jag är väldigt nöjd med denna kickstarter, (Hoppas att de dvärgar och norse jag väntar på också är bra.

Färgkodade basen är toppen. det underlättar för alla samt ser väldigt snyggt ut också.
    (ok visst grodorna är olika gröna beroende på position)

• image
    Har börjat på Bretonians nu
  • Jag gillar Brets som ser ut som riddare.