Tankar och förslag till nästa spelarmöte
  • Så jag skickade in lite "motioner" för förreningen som egnetligen borde hanteras på spelarmöte inför/i slutet på säsongen.

Tänkte åter igen starta tråden här ang "roliga saker vi kan göra"

Här nedan kommer då 2 regleförslag för open.

Min tanke är att dessa regler gäller enbart för Open, om ett lag som fått någon av bonusarna eller liknande nedan ska spela i vanliga ligan så måste spelaren retireas. Dessutom så tänkte jag att vi kör med detta "om båda coacherna vill"

Open Cup:

Till en start så börjar vi förslaget med att säga att alla vinsterna och bonusarna som kommer nedan enbart används i open om motståndarcoachen tycker det är ok att köra med dessa regler. Om laget bestämmer sig för att flytta till vanliga säsongen så kommer eventuella spelare med special-saker bli borttagna ur laget.

Chaos Cup, Motorsågsmasssakercup, Bomber å Granater Cup, Demented Dungeon, Stunty Cup

En gång per säsong kommer det under en helgdag spelas en minicup för lagen som spelar i open.

Vinnaren av denna cup kommer få ett pris beroende på vad det är för cup.

Exempel 1, Chainsaw cup, en lineman blir bumpad till 31 SPP, får loner, chainsaw och secret weapon. 60k addas på spelarens värde samt 3 st "wanting to retire"

Exempel 2, Chaos Cup, 2 random spelare får 2 random mutationer. SPP bump till närmaste lvlup som räknas som +ST i spelarvärde.

Exempel 3, Stunty Cup. Vinnaren får en rostrad "stunty spelare i rätt sort" goblin/halfling beroende på onda/goda. Vanligt värde fast får loner & animosity.

Exempel 3. xxx Cup Vinnande laget får en healingpotion. Denna helar en perm på en spelare vid ett tillfälle. (Death går med)

Legend-starplayer:

Nästa del har jag redan presenterat i en annan tråd. Men tar det här igen.

Om en spelare når Super-Star status i ligan och sedan blir retiread så kan han om spelaren har roliga/unika skills eller stat+ (och/eller stat-) bli starplayer.

Detta avgörs självklart av commish-gruppen i samråd

Uträkningen av priset för star kommer nedan:

Grundpris + pris för skills x2 och släng självklart på loner på spelaren.

Ett bra exempel på detta skulle då vara Thomas The Tank engine.

Thomas kostar 130k i grundpris samt 140k för skills.
    Priset för honom skulle då bli 130+140+140=410,

Snabb jämförelse med Hthark the Unstoppable, 3 normala skills samt +st borde vara 110k för skills ger det "riktiga" priset för honom 130+110=240k,130+110+110=350 med min beräkning. Han kostar 330k att inducea dock så har han en "dublett skill" med jugger samt block vilket gör att han kanske får lite rabatt.

Om Commish i samråd tycker det är för billigt så kan man höja priset ett litet snäpp för att få det mer rättvist.

Detta igen gäller ju då enbart för open och om båda spelarna tycker det är ok.

Sug på karamellen, detta kommer jag ta upp om nån månad igen inför spelarmötet.
  • Jag gillar verkligen cuptankarna.
  • Bra tråd.
    Lägger till att båtspel var skitkul!
    Jag vill ha möjlighet till båt (och dess regler) som stadion under ligaspelet.
    Dvs om vi kan enas om att byta ut en stadion som finns idag till båt.

Det och att lag med 50 mindre i tv har avgörande om matchen spelas med kort eller inte.

Vänligen
    Martin
  • Martin08 said:

Bra tråd.
    Lägger till att båtspel var skitkul!
    Jag vill ha möjlighet till båt (och dess regler) som stadion under ligaspelet.
    Dvs om vi kan enas om att byta ut en stadion som finns idag till båt.

Det och att lag med 50 mindre i tv har avgörande om matchen spelas med kort eller inte.

Vänligen
    Martin

+1 för att byta en stadium till båt i ligan
    Samt möjligheten att även lägga till en båtmatch till ”vanlig” och Dungeon Bowl match i open
  • Ser gärna mer alternativ till Dungeon Bowl.